Gå til innhold

Dere som har barn som sovner kl 18, hvor gamle er de?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har barn som må sovne kl 18, hvor gamle er de? Og når våkner de?

Anonymkode: fb759...c55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 år i desember. Drøyer det en halvtime om hun har sovet «nok» på dagen. Våkner mellom 6 og 7. 

Anonymkode: 13154...2a1

• Liker 1
Skrevet

2.5 år :)

Våkner mellom 6 og 7, og har kuttet ut luren.

Anonymkode: 2e8e7...576

Skrevet

Min gjorde det fra hun gikk ned til en dupp da hun var ca 12 måneder, fram til hun var 16-17 måneder og godt tilvent i barnehagen. Sov som hovedregel natta gjennom fram til ca sju/halv åtte.

Anonymkode: b8433...960

Skrevet

Uff - så utrolig trist hverdagslivet i Norge er lagt opp, når barna må sove fra kl. 18:00. Hvis dere som har svart her, har barna i bhg - hvor mange timer i døgnet får dere med barna? 
Nitrist at samfunnet er lagt opp til at gjennomsnittsfamilien må jobbe såpass mye, og ha en slik døgnrytme på barna. De aller minste sover jo 12-13 timer, men har lest om så mange som legger både 1. og 2. klassinger i det samme tidsrommet.. 

Anonymkode: d51bd...630

• Liker 5
  • Hjerte 4
Skrevet

Min svart 1 åring er oppe til 19 og så går vi på rommet og synger/ leser, ammetid og sovetid, er så glad i hun😍

Anonymkode: 450b4...12d

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Uff - så utrolig trist hverdagslivet i Norge er lagt opp, når barna må sove fra kl. 18:00. Hvis dere som har svart her, har barna i bhg - hvor mange timer i døgnet får dere med barna? 
Nitrist at samfunnet er lagt opp til at gjennomsnittsfamilien må jobbe såpass mye, og ha en slik døgnrytme på barna. De aller minste sover jo 12-13 timer, men har lest om så mange som legger både 1. og 2. klassinger i det samme tidsrommet.. 

Det er nitrist. Henter i barnehagen kl.16 og kl. 18 er det leggetid. På de to timene skal det også lages og spises middag. 

Anonymkode: 26dc5...1ff

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Enig. 

Anonymkode: 714e2...ad4

• Liker 2
Skrevet

3.5 år. Har forsøkt å forskyve i mange år men går ikke. Våkner derimot kl 5 da 😄 

Anonymkode: 40203...af0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig. Samfunnet idag er ikke forenlig med det å ha familie. 

Anonymkode: 56408...98d

• Liker 1
Skrevet

Mine har aldri lagt seg så tidlig. Mer kl 19.

Anonymkode: d38f4...71b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Henter i barnehagen 14.00. 

Ungen sovner 18.00. Sover til 06.30.

Leverer i barnehagen 08.30

Anonymkode: 4129f...de2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Henter i barnehagen 14.00. 

Ungen sovner 18.00. Sover til 06.30.

Leverer i barnehagen 08.30

2,5 år

Skrevet

Ikke lenger nå, men i 2 års alder sov barnet fra 18-09 🤩

Anonymkode: 8df75...0ad

Skrevet

2,5 år gammel 

Anonymkode: 84d4c...0b8

Skrevet

Har ei 3 åring som er ferdig med dags dupp.

Jeg legger barnet kl 19:30 fast. Og senere i helgene kl. 20:30 Da vi tilbringer tid sammen. 

leverer i barnehagen Kl. 9:00 eller 9:30 henter kl. 15:00 

Men jeg er hjemmeværendes. Og har muligheten til det. 

Anonymkode: d7c11...ad7

• Hjerte 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Helt enig. Samfunnet idag er ikke forenlig med det å ha familie. 

Anonymkode: 56408...98d

Hvordan var det mer forenelig for 20 eller 50 eller 100 år siden? Sannheten er jo at samfunnet aldri før har vært så tilrettelagt for å ha barn som det er i dag.

Ingen har sagt at man må legge ungene kl. 18, men små barn trenger som regel minst 12-13 timers søvn i døgnet. Dette er ikke noe som har endra seg de siste åra (eller tusen åra). Typisk sover de da 12 timer om natta og en time på dagtid. Om de sover fra 18 til 6 eller 20 til 8 har jo ikke noe å si, det er det totale søvnbehovet som betyr noe, og det kan jo enhver familie legge opp etter det som passer dem.

Skrevet

Aldri skjønt hvordan folk får det der til å gå opp. Ingen av mine tre har på noe tidspunkt hatt leggetid før 20.00. 

Anonymkode: 0f6df...01a

• Liker 2
Skrevet

3 år, jeg må vekke henne på hverdager 06.30, i helgene sover hun til 08.30 ca. Hun har alltid hatt et godt sovehjerte. Hun sovnet ofte hjem fra barnehagen, 30 min og gå og hun sitter i vogn, hun sovner forsatt til rundt 18 uten problemer, henter henne ca 15. Hun har 4 eldre søsken og dem sovnet ikke så tidlig 

Anonymkode: 26490...2aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...