Gå til innhold

Bekjempe vold mot menn


Pippi Lotta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så hvis jeg blir utsatt for vold, så er det min feil? For noen ekle holdninger du har 

Anonymkode: 98644...1a4

Vold mot menn er et kjempe samfunnsproblem som i stor grad blir ignorert, det er ikke holdninger det er fakta, så den observasjonen kan du stappe hvor sola ikke skinner.

Voldtekt av menn blir stort sett aldri anmeldt og ihvertfall ikke løst.

Kvinner som utøver vold eller psykisk vold/mobbing mot sin partner er ikke noe samfunnet tar alvorlig i det hele tatt.

Vold generalt er noe som primært blir utført mot menn, og det vold dømmes mye hardere når det utøves av menn en av kvinner. Jeg er klar over at det meste av vold utøves av menn, men det dømmes vilt forskjellig.

Du får bevise meg feil om dette er så "ekkelt" det er mer faktiske sannheter.

Endret av NakenPanda
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NakenPanda skrev (49 minutter siden):

Vold mot menn er et kjempe samfunnsproblem som i stor grad blir ignorert, det er ikke holdninger det er fakta, så den observasjonen kan du stappe hvor sola ikke skinner.

Voldtekt av menn blir stort sett aldri anmeldt og ihvertfall ikke løst.

Kvinner som utøver vold eller psykisk vold/mobbing mot sin partner er ikke noe samfunnet tar alvorlig i det hele tatt.

Vold generalt er noe som primært blir utført mot menn, og det vold dømmes mye hardere når det utøves av menn en av kvinner. Jeg er klar over at det meste av vold utøves av menn, men det dømmes vilt forskjellig.

Du får bevise meg feil om dette er så "ekkelt" det er mer faktiske sannheter.

Voldtekt av kvinner ender i 99 prosent av tilfeller med frikjennelse. 

Anonymkode: 623cb...955

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Voldtekt av kvinner ender i 99 prosent av tilfeller med frikjennelse. 

Anonymkode: 623cb...955

Nei, bare for at du ikke kan lese hva Aftenposten sa betyr ikke at det er 1%, oppklaringprosenten er ikke kjempebra men den ligger rundt 30%. Nord Norge har nesten 40% oppklaring.

Mange dømte er ikke strafferetslig tilregnelige, men det betyr ikke at de ikke blir dømt og voldtekten oppklart.

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/fortsatt-faerre-oppklarte-lovbrudd

2018 figur 2

Endret av NakenPanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen bryr seg om menn.

Dessverre.

Anonymkode: 90dc3...076

Hvorfor bryr ikke menn seg om andre menn som opplever vold? 

Anonymkode: 60997...d89

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Selvsagt kan de det. Men de som er født biologiske kvinner er sjelden sterkere enn mannen/i stand til å gjøre så stor skade. 

Anonymkode: d7993...765

Det er derfor kvinner bruker gift eller bryter ned mannen psykisk

Anonymkode: 90dc3...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NakenPanda skrev (1 time siden):

Nei, bare for at du ikke kan lese hva Aftenposten sa betyr ikke at det er 1%, oppklaringprosenten er ikke kjempebra men den ligger rundt 30%. Nord Norge har nesten 40% oppklaring.

Mange dømte er ikke strafferetslig tilregnelige, men det betyr ikke at de ikke blir dømt og voldtekten oppklart.

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/fortsatt-faerre-oppklarte-lovbrudd

2018 figur 2

https://www.aftenposten.no/norge/i/oE2a/1-prosent-av-voldtektene-ender-med-fellende-dom

Anonymkode: c771a...469

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er derfor kvinner bruker gift eller bryter ned mannen psykisk

Anonymkode: 90dc3...076

Gift? Giftdrap i Norge de siste årene begått av kvinner, hvor mange er de? Siden du påstår det er slik, må du jo ha tall på det.

Anonymkode: c771a...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er aldri utsatt for vold, ser ei heller ikke for meg at jeg skal bli utsatt for vold, noe det er flere årsaker til.

Jeg vanker ikke i miljøer hvor vold er vanlig, altså er jeg ikke veldig utsatt. Er heller ikke det enkleste offer, flertallet av menn hadde kommet dårlig ut av det i en slosskamp med meg, så noen som utsetter andre for tilfeldig vold ville nok valgt en enklere å angripe enn meg...

Så vold er jeg ikke bekymret for å oppleve, tenker at de fleste som opplever det har satt seg selv i situasjonen, altså at de menger seg med feil personer og har selv valgt å gå inn i eskalerende situasjoner.

Selv er jeg en som har stoppet vold ved flere anledninger ved å gått rett i strupen på den verste voldsutøveren, og det har gått helt fint hver gang jeg har stoppet meningsløs vold på byen da jeg viser vedkommende klart og tydelig at han bør respektere min inngripen og at det ikke er i vedkommendes interesse å begi seg ut med meg.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Gift? Giftdrap i Norge de siste årene begått av kvinner, hvor mange er de? Siden du påstår det er slik, må du jo ha tall på det.

Anonymkode: c771a...469

Poenget er at kvinner utøver vold på andre måter enn menn. Menn bruker fysisk makt, mens kvinner har andre måter.

Anonymkode: 90dc3...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (9 timer siden):

Nei, bare for at du ikke kan lese hva Aftenposten sa betyr ikke at det er 1%,

En av hundre voldtektssaker ender med fellende dom. De resterende blir ikke engang anmeldt.

https://www.nrk.no/norge/en-av-hundre-voldtektssaker-ender-med-dom-1.12324759

Anonymkode: c771a...469

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 19.02):

Ingen bryr seg om menn.

Dessverre.

Anonymkode: 90dc3...076

Hvorfor bryr du deg ikke om menn?

Synes det er litt feil og skrive det gjelder alle i en tråd som er opprettet for å fokusere på menn sine problemer. 

Endret av Pippi Lotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

AnonymBruker skrev (På 29.11.2023 den 0.04):

Poenget er at kvinner utøver vold på andre måter enn menn. Menn bruker fysisk makt, mens kvinner har andre måter.

Anonymkode: 90dc3...076

Mener du å si at fysisk vold mellom menn ikke er et problem da? At man heller må fokusere på giftdrap? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artmo3 skrev (På 28.11.2023 den 19.11):

Når det gjelder partnervold, så må holdningsendringer til, for slik det er i dag, så blir menn latterliggjort og ikke trodd på når dama er voldelig, selv av andre menn, og dette selv om like mange kvinner og menn har opplevd vold fra partner, da er det noe alvorlig galt 

Dette er jeg enig i! Jeg tror vi må få mer fokus på det at menn kan bli utsat for partnervold også. Det er en litt vanskelig "kampanje" å fronte for kvinner da, men jeg er helt enig i at det er et viktig det kommer frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...