Gå til innhold

Samvittigheten.....


Salamandra

Anbefalte innlegg

Jeg har levert 4 åringen min i barnehagen i dag.

Har ingen problemer med det egentlig, han gråter ikke, det er snille mennesker som jobber der, han har mange venner å leke med, så jeg vet at han trives der.

Han har det sikkert mye morsommere der enn om han skulle vært hjemme sammen med meg..

Det er bare det at det skjærer så inderlig i hjertet når jeg snur meg og skal gå til bilen og ser det lille fjeset i vinduet som står og vinker til meg.. :cry:

Blir helt satt ut jeg, og får verdens dårligste samvittighet...

Frk. Busybody :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Atilla, ikke innlogget

Stakkar... Jeg mener deg, og ikke gutten din.

Vet hvordan det er å ha dårlig samvittighet for nettopp dette, har det selv jeg. Men de har det jo bra... Det er vel bare det at vi er så glad i de at det kjennes ut som en kveles noen ganger.

Her kommer iallefall mange trøsteklemmer fra meg .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. han forteller uten at jeg har helt klart for meg hva som har skjedd i barnehagen av den grunn.. :hoho:

Takk for trøsteklemmen!

Frk. Busybody :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste barn trives i barnehagen. De opplever mye og har flinke personer som tar seg av dem.

Men jeg personlig synes det blir litt mye når barn leveres i barnehagen kl. 7.00 og hentes 16.30.....hver dag...året rundt. Har hørt at mange barn (og foreldre) er utslitte på slutten av dagen og kan ikke forestille meg at samværet blir så kvalitetsfyllt disse 2-3 timene på slutten av dagen.

Men samfunnet er bygd opp slik i dag at i mange tilfeller er begge foreldrene avhengige av å være ute i full jobb for å få endene til å møtes. Mange har ikke noe valg.

Ikke missforstå meg.....tror ikke barna har vondt av å være i barnehagen...men det kan bli mye stress og mas og hektisk.

Jeg er så heldig at vi ikke er avhengige av to fulle inntekter...eller for å si d sånn...mannen min tjener disse "to inntektene". Jeg trenger strengt tatt ikke jobbe...men har valgt å gå 50 % stilling (i gjennomsnitt 2,3 dager i uken)...så jeg er mye hjemme med barna...det samme er min mann da han er offshorearbeider.

En ulempe med å være mye hjemme med barna her som vi bor...er at det er få barn hjemme på dagtid...de er i barnehagen...! Det gjør at min sønn på tre år ofte ikke har barn å leke med ute. Dette har vi løst ved å ha ham i korttidsbarnehage 2 dager i uken.

Så det er nok både fordeler og ulemper med alle løsninger.... Og vi foreldre har vel alltid dårlig samvittighet for et eller annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg faktisk ganske uforberedt på når jeg ble mamma.. hvordan man konstant har dårlig samvittighet.. :roll:

Selv om den er begrunnet eller ikke..

Angående barnehagen så er han ikke av de som blir levert først og hentet sist.. Er veldig bevisst på det. Pluss at jeg gikk hjeme med han til han var 2 1/2 år og var moden for å begynne der.

(Har jobbet i barnehage selv)

Og når vi kommer hjem på ettermiddagen er han førsteprioritet helt til han skal legge seg, så han lider ingen nød.

Han er en blid,fornøyd og trygg unge som utvikler seg som han skal og får det han trenger av oppmerksomhet.

Han er dessuten veldig aktiv, så det er sunt for han å være i barnehagen og få rast fra seg litt.

Det er bare dette om morgenen med den lille kroppen som står og vinker til meg i vinduet.. :(

Frk. Busybody :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...