AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #1 Skrevet 26. november 2023 Hvordan baker dere sukkerbrød med den stangen i midten? Anonymkode: 04069...3f4
Fiske Skrevet 26. november 2023 #2 Skrevet 26. november 2023 (endret) Hva er utfordringen? Har ankarsrum og bruker den til alt, flere ganger hver uke. Jeg klarer ikke helt å forstå hva du ser på som problematisk, men det er kanskje bare jeg som ikke helt plukker opp problemstillingen? Edit: kanskje jeg forstod det likevel. Bruker du riktig verktøy? Stangen til faste ting, den hvite «rulla» til mykere ting. Og visp til flytende. Endret 26. november 2023 av Fiske
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #3 Skrevet 26. november 2023 Jeg tenker at stangen er i veien når jeg skal vende inn melet. Anonymkode: 04069...3f4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #4 Skrevet 26. november 2023 Altså, jeg pisker eggedosis med vispen, men når jeg skal vende inn melet er stangen i veien. Må jeg helle eggedosisen over i en annen bolle for å vende inn melet, eller finnes det en annen teknikk? Anonymkode: 04069...3f4
Fiske Skrevet 26. november 2023 #5 Skrevet 26. november 2023 Åja, jeg skjønner. Jeg vender inn melet i den samme som jeg pisker eggedosis i. Skjønner at stanga kan føles i veien, men samtidig opplever jeg det ikke som ett problem. Bare tilsetter melet litt lengre ute på kanten. Om du sikter det, og det er derfor du føler stanger er i midten, så skjønner jeg at det er plagsomt. Men jeg personlig bare sikter det først oppi ett litermål eller noe, og så tilsetter jeg litt og litt forsiktig.
Belima Skrevet 26. november 2023 #6 Skrevet 26. november 2023 Du bruker den lille bollen som er av plastikk med vispen. Denne: https://www.power.no/kjoekkenmaskiner/kjoekkenmaskiner-og-miksere/tilbehoer-til-kjoekkenmaskin/ankarsrum-assistent-orginal-beater-set/p-250949/ Det fulgte med en sånn da jeg kjøpte maskinen. Den store blanke bollen bruker jeg ikke til kaker.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #7 Skrevet 26. november 2023 Fiske skrev (34 minutter siden): Åja, jeg skjønner. Jeg vender inn melet i den samme som jeg pisker eggedosis i. Skjønner at stanga kan føles i veien, men samtidig opplever jeg det ikke som ett problem. Bare tilsetter melet litt lengre ute på kanten. Om du sikter det, og det er derfor du føler stanger er i midten, så skjønner jeg at det er plagsomt. Men jeg personlig bare sikter det først oppi ett litermål eller noe, og så tilsetter jeg litt og litt forsiktig. Takk for svar. 🙂 Jeg fant en forklaring på ankarsrum sine sider da jeg fant riktig søkeord. De anbefaler ballongvisp eller mørdeigsvisp (avhengig av hvilken oppskrift jeg ser på), i stedet for å vende inn med slikkepott slik jeg alltid har gjort. Da får jeg prøve det neste gang. Belima skrev (26 minutter siden): Du bruker den lille bollen som er av plastikk med vispen. Denne: https://www.power.no/kjoekkenmaskiner/kjoekkenmaskiner-og-miksere/tilbehoer-til-kjoekkenmaskin/ankarsrum-assistent-orginal-beater-set/p-250949/ Det fulgte med en sånn da jeg kjøpte maskinen. Den store blanke bollen bruker jeg ikke til kaker. Selvfølgelig. Det er den lille bollen som har stang i midten, ikke den store. 🙂 Anonymkode: 04069...3f4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå