Gå til innhold

Hvilken sang har betydd mye for deg gjennom livet?

Heipådegådu

Anbefalte innlegg

Det er så spennende å høre hva slags sanger som har betydd mye for andre mennesker, hvor kommer tilknytningen til den spesifikke sangen? Hva får den deg til å tenke & føle? 

For meg har sangen gjennom livet vært "halleluja" av Leonard Cohen, jeg føler den treffer meg hver gang og jeg blir aldri lei uansett x antall ganger jeg har hørt den, og funker uansett om du er glad, trist, sur eller hva enn. 

Mer upbeat sanger liker jeg "take me home, country roads" av John Denver og "Bohemian rhapsody" av Queen.

Når jeg er på ferie/sommertid elsker jeg "somewhere over the rainbow" av Israel Kamakawawiwo'ole & "Jovial" av Freddy Kalas.

Mens mer mot jul er det "do they know it's christmas?" Av band aid.

Og i bilen med Pappa er det rock som "TNT" & "Back in black" av AC/DC

Hva er dine?😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Denne. Fant den på Mental Helse Ungdom sin Facebook-side. Den traff meg veldig, men ikke spesielt kjent...

Ellers har jeg også Hallelujah på min liste, men Jeff Buckley sin versjon. Har en del andre låter også, men disse to trumfer øverst.....

Anonymkode: 667e2...a66

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine anthems i ungdomsårene:  Not giving in - Rudimental & Swim - Jacks Mannequin

Ellers får denne meg alltid til å gråte Older - Sasha Alex Sloan 

Og har hatt Coldplay tett inntil hjertet siden Viva la vida-albumet kom ut.  

Nå i det siste går You'd never know - Blu Eyes  på repeat, sammen med Trygve Skaug. 

Min all time favorittsang: Sunday - Bloc Party

Anonymkode: 76037...03b

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kunne æ skrive, hørt den utallige mange ganger og er fortsatt en fryd for øret.

Anonymkode: 50acf...3b2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sebastian av Steve Harley & Cokney rebel. Av alle ting. Minner meg om en fin tid i barndommen med min mor og vi sang denne av full hals. Eller, jeg prøvde 😄

Og Alannah Myles med Hurry Make Love. Favorittsangen min da jeg var liten 😂

Er 34 år og ikke akkurat i målgruppen for noen av disse sangene som barn, men. 

Anonymkode: 15c68...6c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sommerfuggel i vinterland" får meg alltid til å gråte, vet ikke helt hvorfor men tror det er noe med teksten.

Heipådegådu skrev (På 26.11.2023 den 16.04):

Det er så spennende å høre hva slags sanger som har betydd mye for andre mennesker, hvor kommer tilknytningen til den spesifikke sangen? Hva får den deg til å tenke & føle? 

For meg har sangen gjennom livet vært "halleluja" av Leonard Cohen, jeg føler den treffer meg hver gang og jeg blir aldri lei uansett x antall ganger jeg har hørt den, og funker uansett om du er glad, trist, sur eller hva enn. 

Mer upbeat sanger liker jeg "take me home, country roads" av John Denver og "Bohemian rhapsody" av Queen.

Når jeg er på ferie/sommertid elsker jeg "somewhere over the rainbow" av Israel Kamakawawiwo'ole & "Jovial" av Freddy Kalas.

Mens mer mot jul er det "do they know it's christmas?" Av band aid.

Og i bilen med Pappa er det rock som "TNT" & "Back in black" av AC/DC

Hva er dine?😁

Elsker Cohen! Det er søskenbarnet mitt sin skyld, for han glemte cd-en hjemme hos oss og jeg hørte på den på repeat.

Ellers er "bohemian rhapsody" en favoritt.

"whiter shade of pale"- aner ikke hvorfor, men nydelig sang som får fram noen skjule følelser eller noe.

"halleluja" også, men Rufus Wainwright sin versjon

"Sympathy for the devil"- men bare Rolling Stones' versjon.

Anonymkode: 1bd83...1d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bob Dylan - Forever young. 

Pappa hørte mye på Bob Dylan og Van Morrison da jeg var barn. Husker det irriterte meg i ungdommen, men plutselig snudde det, og jeg begynte å høre på det selv.

Forever young treffer meg ekstra. Kanskje litt fordi det føles som pappas ord til meg.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Downtown av Petula Clark , fordi jeg har vært mye ensom og kjenner litt på det enda. Det blir lettere å takle det som voksen enn som ung. Men uansett, den låta treffer meg.

Anonymkode: a5880...f32

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare en sang, men bandene Poets of the Fall og Dishwalla har betydd særlig mye for meg oppigjennom årene. Låtene deres vekker mange forskjellige minner. Noen såre, noen triste, noen glade, noen energiske osv. Men av en eller annen grunn så er det de låtene fra de mest sårbare øyeblikkene som henger hardest i. 

Ellers er Linkin Park - In The End og Evanescence - My Immortal et par klassikere jeg har båret med meg oppigjennom.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange sanger jeg aldri har hørt før!! Sykt gøy, disse skal jeg lytte på❤️🤩🤩

- TS

Anonymkode: 6d713...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.12.2023 den 21.28):

Mine anthems i ungdomsårene:  Not giving in - Rudimental & Swim - Jacks Mannequin

Ellers får denne meg alltid til å gråte Older - Sasha Alex Sloan 

Og har hatt Coldplay tett inntil hjertet siden Viva la vida-albumet kom ut.  

Nå i det siste går You'd never know - Blu Eyes  på repeat, sammen med Trygve Skaug. 

Min all time favorittsang: Sunday - Bloc Party

Anonymkode: 76037...03b

Youd never know var veldig fin❤️ har hørt older mange ganger før, sunday var og fin🥰 disse addes!!

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2023 den 21.42):

Å kunne æ skrive, hørt den utallige mange ganger og er fortsatt en fryd for øret.

Anonymkode: 50acf...3b2

Aldri hørt den før, men den var veldig koselig❤️🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 7.12.2023 den 21.50):

Sebastian av Steve Harley & Cokney rebel. Av alle ting. Minner meg om en fin tid i barndommen med min mor og vi sang denne av full hals. Eller, jeg prøvde 😄

Og Alannah Myles med Hurry Make Love. Favorittsangen min da jeg var liten 😂

Er 34 år og ikke akkurat i målgruppen for noen av disse sangene som barn, men. 

Anonymkode: 15c68...6c9

Hurry make love var kul🤩🎸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fade to Black med Metallica spilte jeg svært ofte i min ungdom. Den traff meg innstendig i hjerterota, livet var ikke enkelt på den tiden 💕

Anonymkode: e80b9...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye én sang, men Leonard Cohen har vært med meg hele livet. 

Anonymkode: da475...92d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don't Give Up med Peter Gabriel og Kate Bush har fulgt meg gjennom mange år, og vært en trøst i tyngre perioder 

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...