AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #1 Skrevet 26. november 2023 Jeg er veldig usikker på meg selv, det er ikke noe tvil om. Vi skulle på ett arrangement i helga der venninna mi gikk veldig avslørende. Når vi sitter hjemme da så sier han hun ser helt smashing ut, og jeg ble litt satt ut i grunn. Jeg vet jeg både er veldig usikker og sjalu av meg. Men er det for min del lov å si ifra at jeg føler meg usikker på sånt, og at jeg ikke liker det? Anonymkode: da7bf...70e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #2 Skrevet 26. november 2023 Sa han det om henne til deg eller direkte til henne? Uansett så bør ikke dette handle om din usikkerhet eller om det er lov. Du har rett til å være i et forhold du trives i. Hvis han ikke ønsker at du skal være komfortabel og tar hensyn til deg, så er ikke dette forholdet for deg, samme hva problemet er. Anonymkode: ded28...1e1 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #3 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sa han det om henne til deg eller direkte til henne? Uansett så bør ikke dette handle om din usikkerhet eller om det er lov. Du har rett til å være i et forhold du trives i. Hvis han ikke ønsker at du skal være komfortabel og tar hensyn til deg, så er ikke dette forholdet for deg, samme hva problemet er. Anonymkode: ded28...1e1 Han sa det direkte til henne, jeg liker han jo kjempe godt. Men krever jeg får mye hvis jeg sier det gjør meg usikker, og at jeg ikke liker det? Han har jo naturligvis masse fint med han, så vil jo ikke avslutte det over noe sånt. Anonymkode: da7bf...70e 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #5 Skrevet 26. november 2023 Hadde ikke vært greit for meg Anonymkode: 526cb...b5e 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #6 Skrevet 26. november 2023 Om du også var der syns jeg det er ok å si. Han er vel vennen hennes også? Om han kom med en kompis du kjenner som hadde dresset seg opp, hadde kanskje du sagt til han så fin han var i dag? Tror kjæresten din bare ville være hyggelig. Anonymkode: 3b684...5b9 1
Gjest Mannonym20 Skrevet 27. november 2023 #7 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg er veldig usikker på meg selv, det er ikke noe tvil om. Vi skulle på ett arrangement i helga der venninna mi gikk veldig avslørende. Når vi sitter hjemme da så sier han hun ser helt smashing ut, og jeg ble litt satt ut i grunn. Jeg vet jeg både er veldig usikker og sjalu av meg. Men er det for min del lov å si ifra at jeg føler meg usikker på sånt, og at jeg ikke liker det? Anonymkode: da7bf...70e Dette er ikke noe å fyre seg opp over. Han var sikkert smashing ut, og så sa han det. Og ikke noe mer enn det.
Andro Skrevet 27. november 2023 #8 Skrevet 27. november 2023 Så heldig du er, som er sammen med en som liker å glede andre. Det er en gave. 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #9 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Du har rett til å være i et forhold du trives i Du, det der var litt intetsigende Om jeg ønsker å være i et forhold, så er det selvsagt basert på at vi som to personer finner en plattform som begge kan trives med, det er ikke kun mine personlige ønsker og behov som telles. Anonymkode: 1f734...40e
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #10 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg er veldig usikker på meg selv, det er ikke noe tvil om. Vi skulle på ett arrangement i helga der venninna mi gikk veldig avslørende. Når vi sitter hjemme da så sier han hun ser helt smashing ut, og jeg ble litt satt ut i grunn. Jeg vet jeg både er veldig usikker og sjalu av meg. Men er det for min del lov å si ifra at jeg føler meg usikker på sånt, og at jeg ikke liker det? Anonymkode: da7bf...70e Du har jo lov å si det, men han trenger ikke å etterkomme det om han finner det urimelig. Når du er veldig sjalu av deg så er kanskje det noe du bør jobbe med; for det å si til en annen at den ser fin ut når den har pyntet seg - er ikke akkurat alvorlig. Anonymkode: 9f6cf...80b 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #11 Skrevet 27. november 2023 Han har lov til å gi komplimenter til andre damer. Du har lov til å være lei deg. Du har lov å sette grenser for hva du godtar, han har lov til å dumpe deg om han ikke liker dem. Å si at noen ser smashing ut, er relativt "Harmløst". Å si "fy faen hun så så digg ut at jeg hadde lyst tli å bøye henne over buffeten og rundpule henne oppi rakfisken" er noe annet. Anonymkode: e34cb...dce 3 2
Humas Skrevet 27. november 2023 #12 Skrevet 27. november 2023 Når du er usikker, vil det bli vanskelig etter hvert uansett. Men, beste måten å gå videre på er jo at dere må klare å kommunisere. Ek ting jeg stusser på er at han kommenterer en som ‘ser’ pen ut. Lakmustesten er vel om han også kommenterer personer med ‘et godt hjerte’ og gir de komplimenter, uavhengig av alder, kjønn og utseende. Er han mest opptatt av om noen ‘ser’ smashing ut, så er han jo temmelig overflatisk? Har dere gode og trygge samtaler sammen? 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #13 Skrevet 27. november 2023 Her bør du jobbe med egen usikkerhet, og ikke legge det over på din kjæreste. Selvfølgelig skal han få lov til å gi komplimenter til en annen dame. Anonymkode: 466e8...06a 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #14 Skrevet 27. november 2023 Humas skrev (3 timer siden): Når du er usikker, vil det bli vanskelig etter hvert uansett. Men, beste måten å gå videre på er jo at dere må klare å kommunisere. Ek ting jeg stusser på er at han kommenterer en som ‘ser’ pen ut. Lakmustesten er vel om han også kommenterer personer med ‘et godt hjerte’ og gir de komplimenter, uavhengig av alder, kjønn og utseende. Er han mest opptatt av om noen ‘ser’ smashing ut, så er han jo temmelig overflatisk? Har dere gode og trygge samtaler sammen? Tror det ligger i at jeg ofte før høre jeg er pen, ser fin ut osv. Men følte «smashing» liksom er det toppen av kransekaka, og jeg aldri hører det mot meg selv. Så ble kanskje litt tatt på senga, hun spurte jo om jeg syntes hun var fin i dag. Så setningen var jo der får han til å si det, men da tenkte jeg han bare kunne sagt ja du ser bra ut i dag. Så ble jeg vell litt stressa over ett så sterkt uttrykk, og at jeg sjelden opplever høre det selv 🙈😂 Han har jo gitt komplimenter før til andre jenter, men da føler jeg meg bare smålig og legger det vekk etterhvert. Det er ett meg problem. Men når jeg tok dette opp med at jeg følte meg usikker og ikke likte det, så reagerte han med og bli relativt sur på meg. Klage si at han aldri skal snakke til noen, eller skal han begynne si nei du er kjempe stygg da eller? Før resten av bil turen ble helt stille.. Og da begynte jeg lure på hvor vidt det var greit for meg og reagere på, når han ble så sur. Anonymkode: da7bf...70e 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #15 Skrevet 27. november 2023 Å gi komplimenter er høflig og det er hyggelig. At du er usikker og sjalu er ditt problem TS. I min verden som 35 er det normalt å gi komplimenter til både venner og ukjente. Samme for min samboer. Får du heller spørre deg hvorfor du er sjalu, usikker og ikke stoler på kjæresten eller venninna di 🤦♀️ Anonymkode: 5e7bb...aa0 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #16 Skrevet 27. november 2023 Om han kun gav kompliment til henne den kvelden og ikke til deg, så synes jeg han er uomtenksom, og ikke unaturlig at du reagerer. Om han komplimenterte begge, synes jeg det er ok. Anonymkode: 056e0...c12 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #17 Skrevet 27. november 2023 Er ikke sjalu av meg, men hvis kjæresten min hadde komplimentert en halvveis naken venninne av meg, hadde jeg vel ikke akkurat blitt overlykkelig. Anonymkode: 4e79a...1df 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #18 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke sjalu av meg, men hvis kjæresten min hadde komplimentert en halvveis naken venninne av meg, hadde jeg vel ikke akkurat blitt overlykkelig. Anonymkode: 4e79a...1df Takk! 😂 Det er ett relativt ferskt vennskap også, og jeg hadde en venninne som ganske nylig gikk på en ex av meg og ba han ikke si noe til meg. Han er jeg langt over, men det at hun gjorde det og trodde jeg ikke var over han. Viser at jeg har en tendens til å få meg dårlige venner. Så dårlige erfaringer har jeg jo også 😂 Anonymkode: da7bf...70e
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #19 Skrevet 27. november 2023 Det er absolutt lov å si at man ikke synes noe om slikt, men da bør man også tenke litt på hvordan man sier det. Hvis den andre parten ikke vet at du ikke liker slike kommentarer, så må du si det på en skikkelig måte, ikke en anklagende måte. Om man har blitt såret eller lei seg så er det fort gjort å si i fra på en anklagende måte, og da kan det være helt naturlig for den andre å gå i en forsvarsposisjon. Anonymkode: 01381...063 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #20 Skrevet 27. november 2023 Jeg sa ifra til en kjæreste om at jeg ikke likte det, det var litt ubehagelig for venninnene i tilegg...de visste jo ikke helt hva de skulle tenke og si heller. Han sluttet med det. Anonymkode: 357c3...365
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå