AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #1 Skrevet 26. november 2023 Kom over denne saken på Facebook https://www.ta.no/tenaringssonnen-selger-narkotika-unge-sier-at-de-kan-gjore-som-de-vil-fram-til-de-fyller-15-ar/f/5-50-1777208, som handler om unger under 15 som selger narkotika. Foreldrene er fortvilte fordi det ikke er hjelp å få. Så er det noen i kommentarfeltet som sier at de hjemme kan jo sanksjonere og straffe han selv siden han faktisk er et barn. De blir selfølgelig slaktet og kan jo absolutt ikke forstå det når de ikke har slike barn selv. Men fra meg som også står på utsiden, hvorfor kan man ikke det?? Hvis er barn faktisk selger narkotika og setter seg i narkogjeld, og ingen instanser vil hjelpe.. kan du ikke gi barnet husarrest og ta fra de telefonen? Sitte hjemme og fysisk passe på at de ikke rømmer? Låse de inne? Flytte? Bytte skole på de? Fortfølge dem ut av huset og ringe politiet på de eldre dem henger med hvis de prøver seg på noe? Sende de til slekt på andre siden av landet? Ikke gi de penger, telefon osv., ta fra de pc og alt de kan kommunisere med som straff? Være skikkelig streng rett og slett! Jeg blir sikkert slaktet nå, men virkelig ? Jeg skjønner det ikke er så lett å omstille livet helt eller flytte.. Men hvis det hjelper barnet ditt? Har du flere barn kan de snille bo hos pappa også flytter mamma til Finnmark med problembarnet. Nytt miljø. Ingen telefon uten tilsyn. Er de ekstrem, hjemmeskole. Anonymkode: b182e...8cc 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #2 Skrevet 26. november 2023 Helt enig. Min bror ble ferska da han røyka hasj. Foreldrene mine ringte alle de andre foreldrene til ungdommene han var med, han fikk husarrest og forbud mot å møte enkelte av ungdommene. Han fikk heller ikke ukepenger. Idag er han en fornuftig og oppegående voksen med god relasjon med sine foreldre, så det har absolutt ikke ødelagt ham eller forholdet hans til foreldrene sine. Dette var på 2000-tallet da. Da var ikke foreldre så redde for å gi husarrest osv. Anonymkode: a661c...992
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #3 Skrevet 26. november 2023 Det er ikke alltid så enkelt. Har en utfordrende 16 åring.Han har adhd. Heldigvis ikke narkotika. Men han bryr seg ikke om regler. Har han fått husarrest går han ut når vi feks er på do,skrur av tlf og umulig å nå. Stopper vi han fysisk knuser han gjerne et vindu i sinne. Hadde vi tatt fra han ukepengene hadde han bare stjålet det han ville hatt. Ingenting har nyttet uansett hvor mange regler og hvor konsekvente vi har vært gjennom oppveksten. Vi er ressurssterke foreldre og har fått hjelp fra alle plasser vi kan få hjelp,ingenting har nyttet. Den dagen vi ikke klarer mer så er det institusjon,det vil vi unngå. Anonymkode: 172ba...731 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå