Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har ikke gått mer enn et halvår i stillingen - og først og fremst må jeg si, jeg har vært svært heldig å fått jobb innen finans med en god startlønn, samt andre goder som nyutdannet. Det har vært god ledelse fra oppstart, jeg har fått en veldig bra onboarding og jeg har vokst svært mye på få måneder personlig.

Stillingen byr på utfordringer hver eneste dag, og jeg begynner nå å se et mønster for hvordan min hverdag vil se ut med arbeidsoppgavene. Det er mye målinger på prestasjoner og mye intern konkurranse - som absolutt kan være gøy og givende i perioder, men jeg ser at dette er et kjør hver-eneste-dag, og jeg merker jeg reagerer negativt på dette. 

Jeg har begynt å få hjemlengsel og ønsker å flytte ut av Oslo, og hjem til familie og nære venner. Jeg merker at jeg savner menneskene og roen jeg har hjemme med skog og mark. En livsstil der helsen min og relasjoner til andre blir prioritert foran gode lønninger og andre goder, for å ikke snakke om status. 

For meg er det menneskene i mitt liv og en harmonisk, mer rolig hverdag noe jeg starter å verdsette vanvittig høyere enn et prestasjonskjør - som jeg har gjort i flere år nå. Jeg merker jeg er mer stresset og engstelig enn hva jeg burde være, og jeg må rett og slett gjøre noe med dette for å ha det bra. 

Siden jeg er såpass ny tenker jeg på min leder som satset på meg, at det blir å sette han i en uheldig situasjon. Frykter også at fremtidig arbeidsgiver vil synes det virker negativt å bytte jobb så hyppig? Hva er egentlig "normen" på dette? Å gå fra en høyt presterende jobb - til å snu om livsstilen og ta aktive grep for et annet liv? Jeg vil fortsatt ønske meg en jobb som utfordrer meg, gjerne innen samme bransje - men på et sted / lokasjon som gjør at jeg trives i hverdagen i et kanskje noe roligere tempo. Drømmer meg bort i å kunne ta en tur i skog og mark etter jobb, dersom det hadde åpnet seg for dette hjemme. Møte familie, eller bare kunne holde på i hagen ute, grille og sole seg uten at naboer eller byens mas er rundt en. 

Gjerne del tanker og erfaringer rundt dette! 

Anonymkode: 0f7d6...954

Skrevet

Ett sånt kjapt bytte er helt ok. Alle kan gjøre feil og ta en jobb som ikke passer. Flere sånne raske bytter er veldig uheldig på cv. 

Anonymkode: 07ef6...d3c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ett sånt kjapt bytte er helt ok. Alle kan gjøre feil og ta en jobb som ikke passer. Flere sånne raske bytter er veldig uheldig på cv. 

Anonymkode: 07ef6...d3c

Tusen takk for innspill! Det hjelper å høre :)

Anonymkode: 0f7d6...954

Skrevet

Alle har plass til ett eller to kortvarige jobber på CV-en (men gjerne ikke rett etter hverandre). De fleste ledere med litt erfaring har erfart dette en del ganger. 

Min forrige jobb tok jeg over etter en som sa opp etter 2 uker. Mannen min har også ansatt en som sa opp etter 2 uker. Frustrerende så klart, men sånn er gamet. 

Den bransjen du beskriver er nok enda mer vant til det, rett og slett fordi den livsstilen ikke er for alle. 

Skrevet

Jeg tenker at det vitner om svak stayerevne. Ville holdt ut ett år, melket det jeg kunne mens jeg rigget meg for mitt nye liv.

Å søke jobb på hjemstedet kan du begynne med allerede. Ikke si at du ikke likte kjøret i finansmiljøet i byen, men at ingen plass er som hjemplassen og at du ønsker en framtid der. Enhver potensiell ny sjef på hjemplassen elsker slikt, altså bli valgt framfor noe som utad har mer prestisje. 

Lykke til med ditt livsstilsvalg! 

Skrevet

Om du har god lønn som betyr at du kan spare opp penger bør du holde ut en stund :) 

Men forstår alt du beskriver, kjørte selv hardt frem til mitt boliglån var ferdig. Nå jobber jeg minst mulig :) 

Anonymkode: b66ac...bd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...