Gå til innhold

Henger dere opp julestjerner i dag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gjorde det i går rett og slett fordi jeg sorter ut litt julepynt jeg skal gi sønnen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hengt opp stjerner og satt fram 7-arma lysestaker nå i kveld. Utelysene hadde vi opp igår. 

Juletre og nisser m.m. venter vi med til en gang mellom 15.-20. desember.
Mannen min er engelsk, og er vant med litt andre pynterutiner enn her i Norge, så vi har ordnet oss frem til et kompromiss.

Anonymkode: df4f6...d7c

Skrevet

All julepynten kommer opp neste fredag (1 desember) her 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hallo, det er en uke igjen til 1. søndag i advent. Hvorfor har dere så vanskelig med å klare å vente?

Anonymkode: 373c2...e0a

• Liker 4
Skrevet

Venter til neste søndag. 

Anonymkode: 34c25...cda

Skrevet

Har dere begynt med adventskalender også en uke før? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hallo, det er en uke igjen til 1. søndag i advent. Hvorfor har dere så vanskelig med å klare å vente?

Anonymkode: 373c2...e0a

Fordi 1. søndag i advent kommer veldig sent i år.

Anonymkode: 052a4...81c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker å henge opp julestjerner første helgen i advent. Har planer om å henge dem opp på fredag, 1. desember. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi 1. søndag i advent kommer veldig sent i år.

Haha, den kommer fjerde søndag før julaften hver eneste år. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg gjorde det før i dag, trodde det var 1. søndag i advent i dag helt til jeg leste et eller annet sted i some at det er neste søndag. 🤪 Pleier normalt å gjøre det til riktig tid. 

• Nyttig 1
Skrevet

Har ikke tenkt å pynte i år heller 😊

Skrevet

Pleier å vente til 1. søndag i advent eller 1. desember, alt etter hva som kommer først. Men så satt jeg og så på bilder fra i fjor, og da var jo 1. søndag denne helga her. Såååeee, stjerna og lysene er oppe de 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men i år er julaften på en søndag, og 1. søndag i advent blir da 3. desember istedenfor i november.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Joda, men i fjor var denne fjerde søndag før julaften 27. november, mot 3. desember i år. Jeg har ikke hengt opp stjerne og satt opp stake, men skjønner at folk begynner å bli utålmodige. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Mollert skrev (19 minutter siden):

Joda, men i fjor var denne fjerde søndag før julaften 27. november, mot 3. desember i år. Jeg har ikke hengt opp stjerne og satt opp stake, men skjønner at folk begynner å bli utålmodige. 

Men vi driver ikke på med slikt tull når det er påske. I fjor var påsken tidligere så dermed skal vi ha påske på samme tid i år også. En venter til vi kalenderen viser høytiden vi skal feire helt uavhengig av hvortid den var i fjor. Det er bare når det gjelder jul en holder på med slikt tull så jeg skjønner det ikke. For tullete er det uansett om det er advent, påske eller jul.

Anonymkode: 82256...6da

• Liker 2
Skrevet

Her henges adventsstjernen opp 1.desember eller første søndag i advent, avhengig av hva som kommer først.

I år kommer 1.desember først, og stjernen kommer opp på fredag.  Neste år er første søndag i advent og 1.desember samme dag, og stjernen kommer opp da 🙂

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men vi driver ikke på med slikt tull når det er påske. I fjor var påsken tidligere så dermed skal vi ha påske på samme tid i år også. En venter til vi kalenderen viser høytiden vi skal feire helt uavhengig av hvortid den var i fjor. Det er bare når det gjelder jul en holder på med slikt tull så jeg skjønner det ikke. For tullete er det uansett om det er advent, påske eller jul.

Anonymkode: 82256...6da

Tja, det stemmer da ikke helt. Personlig driver jeg ikke med knall gul påskepynt, men noen søte harer og egg i behagelige farger. Dette kan jeg gjerne finne frem flere uker før påske. Det er mer vårpynt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Blir nok ikke før fredag. Mannen ville helst pyntet i går, han er vant til at all julepynt står framme fra 1. desember/1. søndag i advent. Jeg vokste opp med kun adventkalender og adventstake fram til Lucia-dagen. Først da hengte vi opp stjerne i vinduet på kjøkkenet. Julepynten kom fram 4. søndag i advent, og juletreet 23. desember. Jeg orker ikke en måned med julepynt, selv om jeg/vi egentlig pynter minimalt.

Anonymkode: a85c3...a7a

Skrevet

Alltid det som kommer først av første søndag i advent eller første des. Så alt kommer opp på fredag første des. Jeg pynter alt torsdag kveld, så blir barna overrasket på fredag. 

juletreet pyntes sammen med barna. Ingen fast tradisjon på når, men blir nok til helgen tenker jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...