Gå til innhold

3Ts kleskoder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er eks-fitnessutøver og trener ikke lenger på gym nesten utelukkende for slike utøvere. pga. avstand fra hjemmet. Nå trener jeg på 3T, som jeg synes har en ganske streng kleskode? 

Deres motto er «trim, trening og trivsel med stor vekt på trivsel» og menn får ikke ha singlett (synlige armer), mens kvinner må ha helt tildekt mage. For å ikke «skremme» bort vanlige mosjonister.

Min opplevelse som en veldig normalt, tildekt og ja - påkledd - på 3T er at jeg aldri har sett maken til glaning fra menn (spesielt over 40) som der! Generelt er det ikke et trivsel miljø når det kommer til stirring.

En annen ting er at kvinner som er hobbymosjonister eller fotball-, håndball og skifolk kler seg i pinnkorte skjortser, noe som tydeligvis er allment akseptert? Men har du muskler og abs derimot, så skal man ikke flashe noe i frykt for å skremme bort turgåerne og hobbymosjonistene som trener der?

De samme som BEGLOR kvinner der inne!

Vært mye styr rundt disse «vanlige» gymmene, men sannheten er at på fitness/bodybuilding gym er det ikke noe seksualisert fokus eller i nærheten av samme kroppsfokus som på disse «kroppsvennlige gymmene». Ikke får man servert steroider og dop heller, så ja, synes dette var en sær observasjon jeg ikke hadde forventet fra et slikt vanlig gym…

Anonymkode: ce96b...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er du så bitter? 

Virker som du er mest opptatt med å se ned på de andre som trener der, og å følge med på om noen ser på deg.

Kanskje du er litt for lite trivelig til å trene på Trøndelags triveligste treningssenterkjede. 

Anonymkode: ded5c...6bb

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke lese innlegget ditt, men enig med deg. Lettkledde gym-babes er beste motivasjon for tjukke latsabber for meg å gå på treningssenter.

Jeg snur ofte i døra om det ikke er noen babes i max 20-åra med åletrange tights der man ser rumpe og f*tte-konturene tydelig igjennom 😛 og gjerne puppene halvveis tytende ut av singletten ❤️

Anonymkode: bcc1d...18d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaaa… Jeg har trent på både kjeder og fitness/bodybuilding gym, og har ikke lagt merke til mange «glanere» noen av plassene. Også må du ikke forveksle vanlige blikk/folk som bare hviler øynene en plass mellom sett med at de glaner på deg. Og kanskje er folk litt mer opptatt av å stirre på seg selv i speilene på fitness/bodybuilding gym, og dermed ikke ser så mange andre plasser… Men det vil selvsagt alltids være noen som stirrer, uavhengig av hvilket type treningssenter. 
 

Tipper klesreglene er for å hindre kroppspress. Man trenger jo ikke å trene på 3T om man er uenig i reglene til senteret😊

Anonymkode: ff8bb...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener på 2 av sentrene til 3t og har til gode å se adferden du beskriver, fra aldersgruppen du henger ut. Eneste jeg ser som er på kanten til uønsket oppmerksomhet mot kvinner er av pappagutter i starten av 20-årene. Jeg sier også takk og pris til kleskoden, og for min del kunne den godt vært enda strengere. Kanskje spesielt disse hotpantsene en del jentunger går i, hvor plagget sitter helt inntil rasshølet.

I stedet for å sutre her kan du trene på Kaliber da vel

Anonymkode: 12f26...9a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 18.01):

Hvorfor er du så bitter? 

Virker som du er mest opptatt med å se ned på de andre som trener der, og å følge med på om noen ser på deg.

Kanskje du er litt for lite trivelig til å trene på Trøndelags triveligste treningssenterkjede. 

Anonymkode: ded5c...6bb

Er jeg bitter? you tell me

Mer irritert fordi det virker dobbeltmoralsk 🤦🏻‍♀️ At det er mye mer stirring og «kroppsfokus» på et gym der 8 av 10 ikke er spesielt trente… legger jo et slags negativt kroppsfokus bare det å nekte folk og ta selfies og tvinge dem til å kle seg tildekt. Fremfor å bare la folk være. Var vitne til at ei fikk beskjed om å kle seg, og hun hadde t-skjorte. 

Ja, kaliber er et bra gym - bedre enn sitt rykte, kanskje. Men for langt unna per nå

Ts

Anonymkode: ce96b...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 18.12):

Trener på 2 av sentrene til 3t og har til gode å se adferden du beskriver, fra aldersgruppen du henger ut.

Anonymkode: 12f26...9a5

No offence, men kanskje du ikke er attraktiv 

Anonymkode: ce96b...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...