Gå til innhold

Felles julefeiring etter samlivsbrudd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og mannen gikk fra hverandre nylig, men skal feire jul sammen. Noen som er vant til å gjøre det slik? Jeg er usikker på gavene - skriver dere fra "mamma&pappa" eller får barna separate gaver? Åssen blir gavene fordelt etter endt kveld? Ser for meg at der blir vanskelig for barnet å velge hva h*n tar med seg til de to forskjellige hjemmene....noen erfaringer?

Anonymkode: 58597...a3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei!

Jeg og mannen gikk fra hverandre nylig, men skal feire jul sammen. Noen som er vant til å gjøre det slik? Jeg er usikker på gavene - skriver dere fra "mamma&pappa" eller får barna separate gaver? Åssen blir gavene fordelt etter endt kveld? Ser for meg at der blir vanskelig for barnet å velge hva h*n tar med seg til de to forskjellige hjemmene....noen erfaringer?

Ville gitt gave fra begge to sammen. Dere er venner siden dere feirer sammen? Ikke noe problem å gjøre det da! God jul!

Anonymkode: 89a02...20a

• Nyttig 1
Skrevet

Selv 10 år etter bruddet skriver jeg både mamma og pappa på veldig mange. Dere er jo forsatt mamma og pappa uansett brudd eller ei.

Anonymkode: a527c...503

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ville gitt gave fra begge to sammen. Dere er venner siden dere feirer sammen? Ikke noe problem å gjøre det da! God jul!

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bare redd for at h*n blir forvirret etterpå - hvilke leker skal hvor osv. Jeg er av den formening at det er barnets ting og barnet bestemmer selvsagt om h*n skal ha lekene her eller der, men bare redd d blir en indre konflikt hos barnet. Mulig jeg oversender det.

Skrevet

Kjøp hver for dere. Barnet tar gavene fra mammas familie til henne, og gavene fra pappas familie til han. Kjøper dere noe stort som mobil han kan ta med over alt kjøper dere ilag. 

Anonymkode: ba1e9...26f

• Hjerte 1
Skrevet

Vi feiret første julen sammen, siden har vi feiret hver for oss med ungene annenhver gang. Noen pakker er fra mamma og pappa, men de fleste fra mamma eller pappa. Det er gjerne større og dyrere ting vi eventuelt spleiser på. Når det gjelder fordeling av leker etterpå har ikke det vært noe problem egentlig, vi voksne har fordelt det sånn nogenlunde likt og er det noe de vil ha med til den andre så står de fritt til det. Man ser gjerne om det er en spesiell leke de blir veldig opptatt av og da kan man spørre dem, vil du ha den med til pappa eller skal den ligge her hos mamma så lenge? 

Anonymkode: 0d4b7...9b1

• Hjerte 1
Skrevet

Vi jar nylig gått fra hverandre og vi skal feire jul sammen😊

3 barn. 5 år, 7 år og 12 år.

Vi bor i samme gate, nøyaktig 247 meter fra hverandre😂 

Vi skriver mamma og pappa på gavene, også har vi valgte å kjøpe litt dyrere gaver i år, da alle 3 har spesifike ønsker. Så deling av gavene hos oss blir ganske enkelt, til yngste blir det lego, så da har vi valgt å kjøpe litt ekstra så det blir litt hos hver av oss.. 
Vi går inn og ut i hverandres hus, og henter det barna trenger/vil ha..

Vi har veldig forskjellige hverdager, ex mannen er ganske introvert, så hos han er det mye hjemmeaktiviteter, (gaming og de bygger/lager en del) og hos meg er det mye tur, skøyter, ski etc.. Så en del av gavene blir naturlig å dele😊

Men vi samarbeider veldig bra sammen da.

Ville nok som en annen nevnte her, bare spurt barnet.. Evt planlagt gavene slik at det blir naturlig å dele de..

Hvor gammel er barnet?

Anonymkode: f21bd...2cf

• Hjerte 1
Skrevet

Vi har gjort det siden skilsmissen, med unntak av et par ganger hvor eks har jobbet julaften.

For oss fungerer det fint. Har stort sett gitt separate gaver, felles i blant når det har vært snakk om noe veldig dyrt. Aldri vært et tema hva som skal til hvilket hjem. Stort sett har vi voksne bare fordelt det, med det som har fenget mest dit barnet er de beste dagene. Eldste er tenåring nå og fikser selv, jeg har ingen opplevelse av at det er noe vanskelig. Vi bor bare et par hundre meter fra hverandre.

Vi bruker være sammen fra rundt lunsj julaften og til barna legger seg.

Anonymkode: 80784...03a

• Nyttig 1
Skrevet

Tusen takk for hjelpsomme svar :)

Skrevet

Vi feirer også sammen, og vi gir som regel separate gaver, da barnet ønsker det slik. Han får velge hvor han tar med seg de ulike tingene selv, så det varierer. Han har samme klær og utstyr om han er her eller der, vi pakker og sender frem og tilbake etter hva han trenger og ønsker😊 Lykke til, og god jul❤️

Anonymkode: 16594...488

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...