Gå til innhold

Beste øvelser til hjemmetrening?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kommer meg ikke avgårde på treningssenter av diverse grunner. 
Er det mulig å komme seg i form hjemme? Eller er det bare «tulletrening»?

Har lyst å bli sterkere, strammere og at klærne sitter bedre. Løper litt allerede, så trenger hovedsaklig hjelp til styrketrening. Har noen kettlebells og strikker liggende. Er det effektivt med øvelser med kroppsvekt? Hvor mange reps evt?

Hvilke øvelser er mest effektive?

Anonymkode: 8cd9c...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte forresten å si at jeg er 163 cm høy og veier 66 kg. Har litt dissete mage, lår og overarmer. 

ts

Anonymkode: 8cd9c...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid trent hjemme, alltid vært sterk og fit. 

Om du vil ha muskler og god balanse så finn deg noen oppoverbakker og begynn å gå de, etterhvert kan du gå de litt energisk. Google kettlebell øvelser, de fleste øvelser du kan gjøre med vekter kan du og gjøre med kettlebell bare litt annerledes. 

Du kan prøve denne, tilpass den til dine vekter og ditt nivå, begynn rolig.

Her er gode tips også. Du trenger ikke noe veldig avansert, trening med de tingene du har og kroppsvekt i seg selv er bra.

Du må støtte oppunder med matinntaket ditt, spis nok til å bygge muskler av, spis sunt. 

Anonymkode: dbb5f...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er JA! 

Jeg kom meg i mitt livs beste form under koronanedstengingen ved hjelp av hjemmetrening. Det er helt gull og veldig undervurdert. Jeg liker å trene til YouTube-videoer. Det går selvfølgelig an å gjøre øvelser fra en PDF, eller noe du har skrevet ned, men jeg liker at øvelsene er timet for meg, da blir det lettere å gjennomføre hele økten, og komme i skikkelig treningshumør. 

Nå skriver du lite om hva som er ditt fysiske utgangspunkt og hva slags utstyr du har, men finnes en drøss med gode kanaler. Caroline Girvan er helt klart best, etter min mening, men de fleste videoene hennes bruker manualer (men hun har også noen utstyrsfrie videoer).

Er du helt nybegynner så har Growwithjo fine videoer. 

Ellers går det an å søke fritt på det du er i humør til. F.eks: "morning yoga", "Lower body without equipment", "Yoga ball workout", "kettlebell workout", "abs and arms workout" osv. 

Anonymkode: 35b9e...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...