Gå til innhold

Få brukt opp risrestene.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

IMG_2233.thumb.jpeg.974eb5fa4b87a93826583e2ccbee2cb9.jpegDet synes jeg er gøy, og det er jo ikke alltid så farlig om det skjærer seg :)  I går kokte jeg litt for rmye ris og da ble det en tur på nettet og finne tips. Er lei av risrester.

Denne kalles risfrikadeller. Typisk dansk. de lager slikt av alt mulig fra fisk til bare grønnsaker,og kaller alt frikadeller.  Disse ble riktig gode selv om jeg manglet et par ingredienser og brukte noe annet  jeg finkuttet og raspet og dro ikke frem noen maskiner

https://ma.densverden.dk/risfrikadeller-laekre-deller-af-rester/

Endret av Adobyen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rislapper er en annen ting du kan lage (altså en slags liten pannekake med ris i røra!) Anbefaler også den danske versjonen av riskrem, nemlig med hakkede mandler i og med kirsebærkompott. 

Skrevet

Det så veldig godt ut! Takk for tips! Selv lager jeg ofte stekt ris av rester. Med løk,soyasaus,egg og gjerne amerikansk blanding,eller andre grønnsaker hvis jeg har rester. Også skinke eller kjøttrester fra middagen. 

Anonymkode: e1011...b12

• Liker 2
Skrevet

Egg fried rice

Anonymkode: 420d7...e53

Skrevet

Takk for godt tips! :spise:

Anonymkode: d99b8...61b

Skrevet

Stekt ris. Klassisk som på kinarestaurant eller bland i ulike krydder for smak. F.eks safran til retter fra Midtøsten eller India, eller finhakket løk og sopp som tilbehør. 

I supper. F.eks tom kha gai, gulrotsuppe, linsesuppe. 

Oppi diverse gryter. Indisk, linsegryte, viltgryte. 

Biryani 

Som ekstra fyll i wraps til lunsj eller i pitabrød 

Til taco, burritos osv. 

Jeg har hund og gir gjerne litt risrester til han. 

Anonymkode: cfed2...c26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...