Gliffy Skrevet 29. november 2023 #121 Skrevet 29. november 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Til slutt, nei, du trenger ikke å gå i tog - det du trenger derimot, er bare å se frem til våren 2024, når ting jeg her i tråden argumenterer for, endelig begynner å vedtas av Stortinget, for i motsetning til deg og det andre trollet her i tråden, så innser både flere høytstående politikere, forskere og politiske partier at det jeg snakker om er et stort problem som det må gjøres noe med, for det finnes knapt nok lenger et studium som ikke har kvinner i et flertall, uavhengig av hva lønna er for det yrket måtte være. Anonymkode: 7c8d7...20e En del av de du nevner, f. eks sosialantropologi og sosiologi er det jo nesten ikke opptakskrav på. Du kan ikke påstå at kvinner utkonkurrerer menn på studier der det er lave snitt for å komme inn. 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #122 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor mange kvinner har klagd på at det finnes få kvinnelige ledere, uten at de selv hadde ambisjoner om å bli ledere? Var det umoralsk av dem? Anonymkode: 7413d...b8c Det blir like teit og umoralsk, ja. Anonymkode: 31e2a...90c
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #123 Skrevet 29. november 2023 Gliffy skrev (2 minutter siden): En del av de du nevner, f. eks sosialantropologi og sosiologi er det jo nesten ikke opptakskrav på. Du kan ikke påstå at kvinner utkonkurrerer menn på studier der det er lave snitt for å komme inn. Nettopp. Men fordi det er "tullestudier" fra mange menns synspunkt, gir lave lønninger og dårlige karrieremuligheter, søker de seg ikke dit. Anonymkode: 31e2a...90c 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #124 Skrevet 29. november 2023 I et system hvor det er fri tilgang økonomisk på høyere utdanning og kvinnene har bedre karakterer som gir dem plass på studiene så kan man spørre seg om alle jobbene som samfunnet skaper for å benytte seg av disse høyt utdannede menneskene er påkrevde, eller om det er en slags sysselsettingstiltak («bullshitjobs»). Betaler håndverkere (i stor grad utenlandske) skatt for at *-vitere skal få mindre viktige kontorjobber i stat og kommune? Anonymkode: 7413d...b8c
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #125 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 10.06): Jeg tror du har misforstått hva kjønnskvotering går ut på. Man kvoterer ikke inn personer med dårligere kvalifikasjoner, det ville virke mot sin hensikt. Kjønnskvotering fungerer slik at det underrepresenterte kjønnet blir valgt ut fra kandidater med tilnærmet like kvalifikasjoner. Anonymkode: 2c37d...966 ☝️ Det mest fornuftige og sannferdige innlegget i hele tråden. Anonymkode: bac82...c83 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #126 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 9.45): Dette sier mange i festtalene . Og de mener det sikkert, men kun hvis det ikke går utover jentene , som er 1 prioritet. Skal man prioritere gutter så må nødvendigvis jente tiltak tones ned. Og det kommer ikke til å skje. Bekymring for unge menn vil dermed forbli i festtaler og en aller annen masteroppgave, skrevet av kvinner.😊 Og sånn går no dagan. Kanskje det blir gjort noe når dette har kommet såpass langt av vi har 35% unge menn som aldri får egen familie (Opp fra 28% i dag). Mange menn uten sosiale forankring, med lav status uten særlig håp? Det er oppskriften på et samfunn med med mye sosial uro, ustabilitet, kriminalitet, rus og vold. kvinner har alt å tjene på å legge til rette for sine sønner. Anonymkode: 79aed...005 Menn har vunnet på at kvinner ikke hadde noe valg før. Skal love deg at den statistikken hadde vært like dyster før i tiden hvis ikke kvinnen hadde vært prisgitt mannen hun var gift med. Ja takk tik valg for kvinner. Et av valgene er å velge å leve alene! Noe som stort sett viser seg best for kvinner, tydeligvis. Anonymkode: 7b431...c8f 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #127 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja takk tik valg for kvinner. Et av valgene er å velge å leve alene! Noe som stort sett viser seg best for kvinner, tydeligvis. Anonymkode: 7b431...c8f Kvinner i relasjoner er mer lykkelig enn single, i snitt Anonymkode: 7413d...b8c
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #128 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Gud bedre, enda ei som skal feminist-plaine og ignorere diskriminering av menn ved å si at alt er mennene sin skyld. Nei, de "trygge jobbene" er ikke i barnehagen. Sykepleie er trygt, ja. Det gir medianlønn med en 3-årig bachelor. Barnehage derimot er ikke noe trygg jobb - mye korte vakter og forskjellig som gjør at man sliter med å komme opp i 100%. Lærer har heller ikke menn problemer med å gå for i teorien, men problemet ligger ikke bare her. Hele den akademiske sektoren er tatt over av kvinner, etter at de har sluset seg gjennom et system som de har rigget til sin egen fordel. Dette vet du veldig godt og det er morsomt at du spreller og mener at dette angivelig "ikke er riktig". Det er en grunn til at Mannsutvalget ble dannet og skal komme med sine forslag 22.mars 2024. For å sitere noe viktig her: Dette inkluderer områder som familie, utdanning, arbeidsliv, fritid, helse, vold og seksuell trakassering, integrering og alderdom. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/sammensetningen-og-mandatet-for-det-nye-mannsutvalget-er-klar/id2925457/ Og her er temaet i tråden høyere utdanning, som igjen har direkte sammenheng i disse dager med arbeidsliv, som igjen ofte går på ut familie eller rettere sagt, stadig større frafall av menn som ikke får familie, som igjen går utover helsa. Vi har i tillegg et Opptaksutvalg - ledet av en kvinne - som anbefaler at mannlige kjønnskvoter bør innføres med tanke på opptak til høyere utdanning. Noe jeg støtter 100% selvsagt. Stortingsmeldingen angående dette er også på sin plass våren 2024, omtrent samtidig med Mannsutvalget sin rapport. Fakta er altså (selv om du benekter det) at kvinner har tatt fullstendig over alle kritiske yrker omtrent - det være seg yrker der man får medianlønn (sykepleier eller lærer) og alt oppover, slik som veterinær, psykolog, tannlege, lege, jus og mye mer. Slik kan vi ikke ha det. Det går an å ha to tanker i hodet på en gang. Å få flere menn inn som sykepleier, utelukker ikke det faktum at vi bør også gjøre kraftige tiltak for å få flere menn OGSÅ inn på jus, psykologi, medisin, odontologi, veterinær, ja til og med farmasi og en rekke andre yrker. Har lest flere ganger at vi nå f eks mangler mannlige veterinærer som burde vært spesialisert på "store dyr". Det har seg slik at alle damer som har tatt fullstendig over veterinærstudiet, bare gidder å spesialisere seg innenfor sånn som fuckings veske-hunder som jeg kaller de, Pomeranians og Chihuahua-er (små dyr) på fagspråket. I tillegg er det altfor mange menn som er underrepresentert innenfor den byråkratiske delen av den offentlige sektoren, og da mener jeg ikke bare jus, som jeg allerede har nevnt, men også andre samfunnsvitenskapelige retninger der gjerne både bachelor og mastergrad krever. Jeg kan nevne på rekke og rad alt fra bachelor / mastergrad i statsvitenskap, sosialantropologi, utviklingsstudier, og ellers alt det andre som inneholder andre lignende ord i tittelen, slik som "offentlig administrasjon", eller "offentlig forvaltning" eller hva det måtte være. Mennene sin andel er nede i 25% - 30% innenfor disse studiene og det er også alarmerende. F eks, i møte med NAV, (som er kvinnedominert og det kommer ut den ene skandalen etter den andre på løpende bånd i media), så er det ikke bra for mannlige brukere å møte på kvinnelige veiledere hele tiden. Ikke bare NAV, men også kommune. Alt som har med byråkratiske "søknader og møter" å gjøre. Vi vet allerede fra før av, at kvinner i en slags maktposisjon, har kun avsky for menn som sliter. Ingen sympati med dem. Apropos mannlige sykepleiere. Man kunne lese allerede i 2016 hvordan mannlige sykepleiere nærmest terroriseres. For å sitere: – Mange av mennene føler seg rett og slett skviset ut av rollen sin. De føler seg litt malplassert og da kanskje spesielt under praksisen. For det er jo noen kvinnelige sykepleiere som er litt skeptiske til menn. Han husker særlig godt et eksempel på det han ironisk kaller en «gammel, god sykepleier». – Jeg hadde en kvinnelig sykepleier i praksisen som mente at gutter dugde bare til å ta opp søppel og være på skyllerommet. https://www.nrk.no/innlandet/mannlige-sykepleierstudenter-blir-diskriminert-og-slutter-1.12798872 Det står også mye om hvordan man får sjokk i praksisen, når man ser hvor mye kvinner dominerer og hvor mye makt de har når det gjelder at de kan gjøre som de vil. De yrkene du nevner, med andre ord, (sykepleier, sosialt arbeid, barnehage), er dessverre yrker hvor kvinner ikke synes noe om menn i disse yrkene og det er yrker hvor man først skal veiledes av ei kvinne, som plutselig kan stryke en via det man kaller for "skikkehetsmelding". Det har du tydeligvis glemt å nevne, nemlig at man skal skikkehetsvurderes av blant annet, veilederen sin - som er bingo, en kvinne. Menn ønsker absolutt å søke seg til jobber som både lærer og sykepleier, men problemet er som nevnt over. Når det andre trollet her i tråden som jeg ikke lenger gidder å forholde meg til, babler om at menn angivelig "ikke vil inn i offentlig sektor", så kan de selvfølgelig ikke inn i offentlig sektor når andelen av menn som kommer inn på statsvitenskap, offentlig administrasjon, sosialantropologi, osv (alle NAV yrker og andre byråkratiske yrker) blir utkonkurrert av damer allerede ved Samordnaopptak, noe som gjør at andelen menn i offentlig sektor fortsetter å stå stille på rundt 30%. Det er heller ikke krav om "skikkehetsvurdering" ved disse byråkratiske yrkene for verken kvinner eller menn. Men det er krav om det ved sykepleie, sosialt arbeid (sosionom) og barnehage. I tillegg til at mannlige sykepleierstudenter blir diskriminert og terrorisert av kvinnelige veiledere, så er det nesten komisk å se at kvinnelige sykepleiere også diskriminerer overvektige pasienter. https://www.forskning.no/overvekt-helsetjenester-ny/sykepleiere-har-fordommer-mot-overvektige-pasienter/306555 Helt uakseptabelt nok en gang, og det er ingen hemmelighet at menn er nok mer overvektige enn kvinner. Det er ingen tvil i at det er en del stygge holdninger blant kvinnelige "sjefer" innenfor sykepleieryrket, der de har fordommer mot menn - være seg mannlige sykepleiere eller mannlige pasienter av en viss fysisk størrelse. Til slutt, nei, du trenger ikke å gå i tog - det du trenger derimot, er bare å se frem til våren 2024, når ting jeg her i tråden argumenterer for, endelig begynner å vedtas av Stortinget, for i motsetning til deg og det andre trollet her i tråden, så innser både flere høytstående politikere, forskere og politiske partier at det jeg snakker om er et stort problem som det må gjøres noe med, for det finnes knapt nok lenger et studium som ikke har kvinner i et flertall, uavhengig av hva lønna er for det yrket måtte være. Anonymkode: 7c8d7...20e Du skriver mye, men det er ufattelig lite innhold. Anonymkode: 7b431...c8f
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #129 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kvinner i relasjoner er mer lykkelig enn single, i snitt Anonymkode: 7413d...b8c Ja, det er definitivt derfor det er kvinnene som tar initiativ til skilsmisse 🤪🙄 Anonymkode: 7b431...c8f
Senatus Skrevet 29. november 2023 #130 Skrevet 29. november 2023 Isambard skrev (På 28.11.2023 den 12.13): Gutter og jenter får like bra karakterer på nasjonale prøver og andre prøver hvor man er anonym. Forskjellen oppstår når lærere setter karakterer. Forskjellen er en halv karakter. Det er mye Hvis jenter faktisk hadde bedre ferdigheter i matte og engelsk burde de klare å vise det på en anonym eksamen også. Jentene får bedre karakterer til anonym skriftlig eksamen i samtlige fellesfag. Disse usanne påstandene kan gjentas i det uendelige, men stemmer altså ikke. At kjønnsforskjellene er mindre både for nasjonale prøver og eksamen, er en annen (og interessant) diskusjon om vidt forskjellige vurderingsformer. Du vil heller ikke lykkes med å finne et eneste eksempel på omfattende forsøk med anonym retting som klart begunstiger guttene. Det er fordi denne fortellingen har flere lag enn trynefaktor. Vi karer modnes statistisk sett senere, leser knapt på fritiden og jobber ikke jevnt og trutt gjennom skoleåret. 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #131 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, det er definitivt derfor det er kvinnene som tar initiativ til skilsmisse 🤪🙄 Anonymkode: 7b431...c8f Skal jeg finne kildene for deg, eller husker du det fra forrige diskisjom? Anonymkode: 7413d...b8c
Grüner Skrevet 29. november 2023 #132 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 11.24): https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn-utdanning/sa-stor-er-utdanningsforskjellen-na-blitt-mellom-kvinner-og-menn-i-norge/2212524 Kvinner i Norge er angivelig opptatt av likestilling 😂, samtidig er andelen kvinner som tar høyere utdanning ikke likestilt i det hele tatt. Men ser ingen kvinner går i tog for å endre dette.... Samtidig skader dette kvinner veldig fordi de vil "parre seg oppover", men siden de pusher ut mennene er det å bli lesbisk og/eller skaffe seg katter og dø ensom og alene som blir resultatet. Som også er veldig dårlig for samfunnet som helhet siden menn uten familie/barn oftere vil bidra mindre til samfunnet. Hvorfor jobbe hardt om du ikke får "betalt" på frontene som teller i livet. Bør vi menn ta ansvar og gi kvinnene det de, egentlig, ønsker: innføre "kjøkkenpoeng" f.eks og si alle kvinner får -8? poeng i alle studier, så mennene kan utkonkurrerer dem, så de kan finne mennene attraktive igjen. Kvinner ønsker å bli dominert, de tror de vil ha likestilling men alle ser jo at det ikke stemmer i det hele tatt i virkeligheten, så kanskje på tide å slutte å høre på hva kvinner sier de vil, og gi de det de egentlig ønsker ! ? Kjør debatt ! Anonymkode: dc452...ffd Du høres bare ut som en gretten og misunnelig mannssjåvinist med et arkaisk islamsk kvinnesyn. 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #133 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Skal jeg finne kildene for deg, eller husker du det fra forrige diskisjom? Anonymkode: 7413d...b8c Kildene viser ikke annet enn de som er i gode forhold er mer lykkelige enn de som er alene. Noe som er logisk. Samtidig er det like innlysende at en kvinne ikke blir lykkelig av å ha pikk i huset hvis denne pikken sitter på en mann hun ikke elsker eller trives sammen med. Jeg er mer lykkelig i mitt ekteskap enn jeg var før jeg ble sammen med mannen. Men jeg var mer lykkelig da jeg var alene enn de siste årene med ekssamboer. Anonymkode: 31e2a...90c 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #134 Skrevet 30. november 2023 Juhu! Fokus på mer praktisk arbeid gjennom hele skoleløpet: https://www.nrk.no/ytring/uten-praktikere-lykkes-vi-ikke-1.16657217 Poenget i artikkelen er hovedsakelig at vi trenger folk i praktiske yrker i framtida, og ikke bare teoretisk arbeidskraft. Og det er vel og bra. Men jeg tror også mer praktiske fag gjennom hele skoleløpet kan ha en positiv effekt på urolige gutter, og dermed også en utjevnende effekt mellom kjønnene. Vinn-vinn! Anonymkode: 19849...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #135 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 29.11.2023 den 16.33): Det blir like teit og umoralsk, ja. Anonymkode: 31e2a...90c Så 95% av feministene er teit og umoralsk? Dette er jo bare sprøyt. Selvsagt kan jeg eller du eller hvem som helst bekymre oss over tilstanden ethvert sted i samfunnet uten at vi ønsker oss dit selv. Anonymkode: 7413d...b8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå