Gå til innhold

Kvinner bør kvoteres ut fra høyere utdanning, i likestillingens navn!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 10.00):

Nettopp. Min sønn fikk 5,5 i snitt på videregående skole, fordi han leste og jobbet med leksene sine. Hans to bestekompiser fikk like høyt snitt. Resten av gutta i klassen lå på rundt 3,4. Ikke fordi de er dummere enn min gutt, men fordi de ikke GADD å jobbe med skolearbeid. Drikking, festing og gaming var så mye morsommere. Så skal disse liksom kvoteres inn i krevende yrker? Når de ikke har disiplin nok til å komme seg gjennom videregående skole på en god måte, hva tilsier at de klarer et mye mer krevende studium? Realiteten blir nok at disse innkvoterte mennene blir silt ut allerede etter første året, når de stryker i de fleste fagene på eksamen. Altså, totalt bortkastet.

Anonymkode: 31e2a...90c

Slettet 

Endret av Traktor
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 9.58):

Svar på dette spørsmål: hadde du stolt på en lege som hadde middelmådige karakterer på videregående skole, men kom inn på studiet bare på grunn av hans kjønn? Ville du lagt ditt liv og helse i hendene på en slik lege? Som gjerne strev seg gjennom legestudiet og måtte bruke 10 år på å fullføre? Jeg hadde ikke turt.

Men hvorfor skal kvinner kvoteres inn i krevende yrker? Det må da være like bekymringsverdig at en bro eller bygning detter ned fordi noen ble kvotert inn basert på hva de har mellom beina og ikke egnethet. Det beste hadde vært å avskaffe all kvotering. 

Skrevet
Traktor skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor skal kvinner kvoteres inn i krevende yrker? Det må da være like bekymringsverdig at en bro eller bygning detter ned fordi noen ble kvotert inn basert på hva de har mellom beina og ikke egnethet. Det beste hadde vært å avskaffe all kvotering. 

Ingen skal kvoteres i noe som helst, etter min mening. Men manglende kvotering av kvinner betyr ikke innføring av kvotering av menn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi frykter ikke smålige, truende undermenn som mener de er hevet over alle kvinner. Det er bare morsomt 😁

Vi frykter heller ikke radikale feminist gærninger, for vi har stemmerett. Det eneste dere har er hets mot menn, og ingenting annet. Ellers er du et godt eksempel gjennom hele tråden (også i den andre tråden) at hele eksistensen din er basert på hat og fordommer, i tillegg til løgn. 

Du som først hevder at du har 4 barn, har tydeligvis ekstremt mye tid å bruke på å spamme forumet med mannehat.

Så sier du at du er ei som også har fått jobb i det offentlige. Thank you for proving my point.

Det er altså sånne som deg, med de holdningene du viser, som forpester offentlig sektor, ja, inkludert også kommune og fylke i henhold til alt fra grunnskolen og opp til videregående i tillegg til akademia. 

Det som er en rød tråd hos ekstreme feminister er at dere ikke lenger har noe fakta og forskning å forsvare dere med, ettersom politikere og flere personer i høyere posisjoner, inkludert politiske partier, har begynt å få opp øynene. Dermed så er det jeg og mange andre snakker om, høyst aktuelt. 

Det er en grunn til at partier på høyresiden har begynt å få stålkontroll på menn som sine velgere, og flere menn skal det bli.

Nå kommer snart tiltak til våren 2024 og blir ikke de tiltakene gode nok, så kommer vi til å se enda flere menn gå mot høyresiden enn det de allerede gjør.

https://www.nrk.no/ytring/na-ma-det-bli-gutta-sin-tur-1.16049921

Kan knapt nok vente til du klikker enda mer til neste år (våren 2024) når Stortingsmeldingen ligger på bordet, basert på blant annet det Opptaksutvalget kom frem til :)  Så skal vi se hva Mannsutvalget kommer med også. 

Anonymkode: 7c8d7...20e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi frykter heller ikke radikale feminist gærninger, for vi har stemmerett. Det eneste dere har er hets mot menn, og ingenting annet. Ellers er du et godt eksempel gjennom hele tråden (også i den andre tråden) at hele eksistensen din er basert på hat og fordommer, i tillegg til løgn. 

Du som først hevder at du har 4 barn, har tydeligvis ekstremt mye tid å bruke på å spamme forumet med mannehat.

Så sier du at du er ei som også har fått jobb i det offentlige. Thank you for proving my point.

Det er altså sånne som deg, med de holdningene du viser, som forpester offentlig sektor, ja, inkludert også kommune og fylke i henhold til alt fra grunnskolen og opp til videregående i tillegg til akademia. 

Det som er en rød tråd hos ekstreme feminister er at dere ikke lenger har noe fakta og forskning å forsvare dere med, ettersom politikere og flere personer i høyere posisjoner, inkludert politiske partier, har begynt å få opp øynene. Dermed så er det jeg og mange andre snakker om, høyst aktuelt. 

Det er en grunn til at partier på høyresiden har begynt å få stålkontroll på menn som sine velgere, og flere menn skal det bli.

Nå kommer snart tiltak til våren 2024 og blir ikke de tiltakene gode nok, så kommer vi til å se enda flere menn gå mot høyresiden enn det de allerede gjør.

Kan knapt nok vente til du klikker enda mer til neste år (våren 2024) når Stortingsmeldingen ligger på bordet, basert på blant annet det Opptaksutvalget kom frem til :)  Så skal vi se hva Mannsutvalget kommer med også. 

Den eneste som klikker her, er deg. Det er du som strør av deg med hat, kallenavn og hets. Jeg bruker heller ikke "ekstremt mye tid" på forumet, bare fordi jeg har skrevet noen innlegg. Mannehat er det heller ikke. Fra din side kommer det imidlertid intet annet enn hets, trusler og kvinnehat, ønsket om å kue kvinner og få dem til å krype for dere menn. Med slik taktikk vil du aldri finne en kvinne. Jeg bare sier det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For øvrig har det vært "gutta sin tur" hele veien frem til ca. 1970-tallet. Dere tåler ikke at kvinner har kommet på banen i knappe 50 år før dere klikker komplett og ønsker å kue kvinner ved trusler og vold. Dette er SVAKE menn. Sterke menn har intet behov for hets, hat, kuing, trusler og vold. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg! Ha anonyme prøver på alt! Sånn som de har på universiteter. For øvrig stemmer det ikke at JENTER generelt får bedre karakterer på grunn av "trynefaktor". STYGGE jenter får ingen fordel karaktermessig. Som stygg jente har jeg alltid måttet kjempe for mine karakterer. Så jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i å "smile søtt og pugge", "trynefaktor" osv.

"Trynefaktor" KAN også ha andre grunner I TILLEGG til kjønn. Hvis en gutt røyker, drikker, banner og oppfører seg som en apekatt, vil læreren selvfølgelig ha ubevisste fordommer mot ham, som igjen kan spille inn på karaktersetting (selv om det ikke burde gjøre det). Du må jo innrømme selv, at hvis du befinner deg på et fly, blir du mer irritert på et uoppdragent barn som skriker, klatrer i setene og slår deg i seteryggen, enn et barn som sitter stille og hører på musikk gjennom hodetelefoner. 

Akkurat. Det er klart at det rammer mange jenter også.

Jeg mener ikke "trynefaktor" som i utseende, men at noe  oppfører seg på en måte som lærerne forbinder med å være flink, uten at de har større ferdigheter når man skal skrive en engelsk tekst eller løse en matteoppgave.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den eneste som klikker her, er deg. Det er du som strør av deg med hat, kallenavn og hets. Jeg bruker heller ikke "ekstremt mye tid" på forumet, bare fordi jeg har skrevet noen innlegg. Mannehat er det heller ikke. Fra din side kommer det imidlertid intet annet enn hets, trusler og kvinnehat, ønsket om å kue kvinner og få dem til å krype for dere menn. Med slik taktikk vil du aldri finne en kvinne. Jeg bare sier det.

Når du blir gruset i tråd etter tråd, med fakta, så mener du at menn er voldelige krek og dritt som bør knuses. Linket allerede til den forrige tråden, hvor din kunnskapsløshet skinner 100% gjennom. Ei som angivelig har "høyere utdanning" og jobber i det "offentlige". Ei som samtidig ikke har peiling på og hva forskjellen er mellom forskning og anekdoter på den ene siden og hva forskjellene er mellom poeng og kvote. Kvoter har vi ikke ennå, men de kommer. Så får du bare grine deg ihjel, haha. 

Jeg er ganske sikker på at jeg er med flere kvinner enn du har vært med menn. Men du vet, jeg finner konservative kvinner som ikke er ekstreme i hodet sitt, vet du. 

Ja, jeg har forstått det slik at krigen din mot menn innebærer å forsøke å knuse menn med "holdninger" og "holdningskampanjer" om at menn er dritt og alt er deres skyld, og sånne kvinner som deg har angivelig "rett". Synd for deg at veldig mange ser gjennom dine løgner og innser nå at de har makt til å forandre på en svært horribel utvikling der snart 1 av 3 menn har falt ut av samfunnet.  Minner deg på at disse mennene bruker stemmeretten sin sjeldnere, så når man får mobilisert dem, så har sånne som deg et stort problem. Et problem sånne som deg har laget i utgangspunktet. Bare se til andre land. 

Du må ha en slags diagnose når du oppfatter at det å påpeke fakta er "trusler", og det samme gjelder 50 - 50 likevekt. Når du anser alt som lukter 50 - 50 balanse som "trusler", så er du helt ut på bærtur inn i ekstremismen sine rekker - Feminist Style. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når du blir gruset i tråd etter tråd, med fakta, så mener du at menn er voldelige krek og dritt som bør knuses. Linket allerede til den forrige tråden, hvor din kunnskapsløshet skinner 100% gjennom. Ei som angivelig har "høyere utdanning" og jobber i det "offentlige". Ei som samtidig ikke har peiling på og hva forskjellen er mellom forskning og anekdoter på den ene siden og hva forskjellene er mellom poeng og kvote. Kvoter har vi ikke ennå, men de kommer. Så får du bare grine deg ihjel, haha. 

Jeg er ganske sikker på at jeg er med flere kvinner enn du har vært med menn. Men du vet, jeg finner konservative kvinner som ikke er ekstreme i hodet sitt, vet du. 

Ja, jeg har forstått det slik at krigen din mot menn innebærer å forsøke å knuse menn med "holdninger" og "holdningskampanjer" om at menn er dritt og alt er deres skyld, og sånne kvinner som deg har angivelig "rett". Synd for deg at veldig mange ser gjennom dine løgner og innser nå at de har makt til å forandre på en svært horribel utvikling der snart 1 av 3 menn har falt ut av samfunnet.  Minner deg på at disse mennene bruker stemmeretten sin sjeldnere, så når man får mobilisert dem, så har sånne som deg et stort problem. Et problem sånne som deg har laget i utgangspunktet. Bare se til andre land. 

Du må ha en slags diagnose når du oppfatter at det å påpeke fakta er "trusler", og det samme gjelder 50 - 50 likevekt. Når du anser alt som lukter 50 - 50 balanse som "trusler", så er du helt ut på bærtur inn i ekstremismen sine rekker - Feminist Style. 

Altså, tror du det er en konkurranse i antall sexpartnere? Mener ikke dere menn at kvinner med mange partnere er søppel? Selvfølgelig har jeg ikke hatt sex med mange menn. Jeg har aldri hatt interesse av å være tømmestasjon for menn som deg. Derfor har jeg valgt mine partnere med omhu, og hatt kun fire, der tre har vært langvarige samboerskap/ekteskap. Jeg forsøker ikke å knuse noen, det er du som snakker om at "menn har fått nok" og at kvinner bør passe seg for radikale og voldelige menn, at menn kan frata kvinner rettigheter slik at vi ikke har noen igjen, og så videre. Så rart at du har vært med MANGE konservative kvinner. Du har altså brukt kvinner med restriktive holdninger til sex/tradisjonelle kvinner som tømmestasjoner? Classy.

Det ER trusler å si at vi må passe oss og gjøre det dere sier, for ellers blir flere menn radikale og voldelige. Heldigvis har vi noe som heter politi og rettsvesen. Voldelige menn kommer ikke så langt med volden sin før de blir puttet i fengsel. 

Jeg anser heller ikke noe som "lukter balanse" som trussel. Jeg mener at man ikke skal kvotere noen avhengig av kjønn, uansett hva det er. Det er ikke greit å holde jenter tilbake for å få inn gutter med dårligere karakterer. Det er ingen ekstremisme eller feminisme. Det er rettferdighet og realitet. 

Jeg har heller ikke noe stort problem med noe. Har opplevd en voldelig mann, og han fikk konsekvenser for volden sin. Det var ikke akkurat veldig traumatiserende for meg. Jeg er ikke redd for voldelige menn, menn som truer og menn som prøver å undertrykke kvinner. Og jeg kommer aldri til å bli det. Jeg kommer aldri til å lære mine sønner å slå, true og undertrykke damer, og jeg kommer aldri til å lære mine jenter å være redd for slike menn som deg. 

• Liker 2
Skrevet
Isambard skrev (24 minutter siden):

Akkurat. Det er klart at det rammer mange jenter også.

Jeg mener ikke "trynefaktor" som i utseende, men at noe  oppfører seg på en måte som lærerne forbinder med å være flink, uten at de har større ferdigheter når man skal skrive en engelsk tekst eller løse en matteoppgave.

Jenter tenderer til å være mildere og mindre utfordrende. Jeg oppførte meg som en idiot på skolen, men jeg var skoleflink. Det er ikke så rart om en lærer gir bedre karakterer til en jente som setter seg ned og holder munn heller enn klassens klovn - selv om de faglig sett er jevnbyrdige.

Anonymkode: 7413d...b8c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jenter tenderer til å være mildere og mindre utfordrende. Jeg oppførte meg som en idiot på skolen, men jeg var skoleflink. Det er ikke så rart om en lærer gir bedre karakterer til en jente som setter seg ned og holder munn heller enn klassens klovn - selv om de faglig sett er jevnbyrdige.

Jo det er rart. En lærer skal da klare å holde seg for god til å straffe (bevisst eller ubevisst) en urolig elev. En ting er nå orden og oppførsel karakteren, men ikke for selve faget. Gutter er generelt mer urolige da å sitte stille for dem ikke føles naturlig i ung alder. Da skal de ikke straffes for det. Da får man heller legge opp undervisningen på en måte som treffer begge kjønn, ikke bare jentene. Gjør teorien om til praksis.

Anonymkode: eea32...d8a

Skrevet

Det er stort sett samme krav til å komme inn på høyere utdanning for begge kjønn. Man kunne gjerne fjernet kjønnspoeng, men det ville jo da gått begge veier. Jeg husker jeg ville inn på veterinærstudiet men stilte lenger bak i køen fordi det var kjønnspoeng til menn.

Om det er flere kvinner enn menn i høyere utdanning, har ingenting å si med tanke på likestilling, så lenge begge kjønn har samme muligheter for å komme inn. Så ja. Fjern kjønnspoeng, og ta inn de beste søkerne der hvor det er flere søkere enn plasser, så er vi godt på vei.

Anonymkode: 609f2...16e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo det er rart. En lærer skal da klare å holde seg for god til å straffe (bevisst eller ubevisst) en urolig elev. En ting er nå orden og oppførsel karakteren, men ikke for selve faget. Gutter er generelt mer urolige da å sitte stille for dem ikke føles naturlig i ung alder. Da skal de ikke straffes for det. Da får man heller legge opp undervisningen på en måte som treffer begge kjønn, ikke bare jentene. Gjør teorien om til praksis.

Så rart gutter klarte det utmerket på 1950-tallet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er stort sett samme krav til å komme inn på høyere utdanning for begge kjønn. Man kunne gjerne fjernet kjønnspoeng, men det ville jo da gått begge veier. Jeg husker jeg ville inn på veterinærstudiet men stilte lenger bak i køen fordi det var kjønnspoeng til menn.

Om det er flere kvinner enn menn i høyere utdanning, har ingenting å si med tanke på likestilling, så lenge begge kjønn har samme muligheter for å komme inn. Så ja. Fjern kjønnspoeng, og ta inn de beste søkerne der hvor det er flere søkere enn plasser, så er vi godt på vei.

Anonymkode: 609f2...16e

Dette.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet (endret)

Det er da ingen menn som går i tog for dette heller. 

Jeg synes kjønnspoeng kan fjernes helt, eller man kan gi like mange kjønnspoeng til kvinner og menn. Men "kvotere ut kvinner" - nei. Man kvoterer da ikke ut menn heller, det er færre som søker og færre som kommer inn, fordi kvinner i snitt har bedre resultater på vgs. Menn har flere muligheter - innenfor sine tradisjonelle yrker - til å tjene godt utenfor høyere utdanning enn det kvinner har.

Endret av Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det at jenter får bedre standpunktkarakter enn gutter men omtrent lik eksamenskarakter kan tolkes som at man ikke klarer det.

Det kan også være andre forklaringer. Som at gutter har mer positivt stress til eksamen mens jenter har mer negativt stress.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er da ingenting som tyder på at kvinner er teoretikere og menn praktikere? Hvor har du det fra?

At flere gutter har problemer med å sitte stille, handler nok mer om at de er senere modne enn jenter. Det er ikke sånn at fordi man sliter med å sitte stille, så er man ikke teoretisk anlagt. 

Noe av det som er problemet, er at i dag skal alle gjennom samme kverna i grunnskole og vgs. Før hadde man folkeskolen, og etter det begynte mange å jobbe, både gutter og jenter. Mange tok også framhaldsskole (yrkesrettet) eller realskole (teoretisk). På gymnaset gikk bare de teoretisk anlagte og skoleflinke. Dermed var det selvsagt ikke noe særlig problemer med oppførselen eller innsatsen til de som gikk der, fordi de utgjorde jo bare en liten del av kullet. De som i dag er bråkmakerne og skolesliterne, ville jo tidligere begynte å jobbe etter folkeskole og evt. framhaldsskole.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi frykter ikke smålige, truende undermenn som mener de er hevet over alle kvinner. Det er bare morsomt 😁

Problemet er potensielt mye større en  du synes å tro. Nedsnakking forsterker bare problemet. De pisser på oss og forteller oss at de stinker eller Basket of deplorables er jo kjent det hjalp Trump til makta.

Hvordan vil Norge se ut, med 1 av 3 menn uten egen familie. Hvilken populistiske norsk Trump eller Victor Orban kan fiske her. Hvor interessert er alle disse mennene, som er valgt bort, pissa på, latterliggjort i å sponse en velferd de ikke er en del av. 

Alle subsidiene barnefamilier blir gitt fra SFO, Barnehage, tannlege osv osv, Støtte til alenemødre og barnefattigdom. Hvorfor skal disse "dumme gutta" som ingen kvinner vil ha sponse den festen de ikke er invitert til.

Alle land som praktiserer flerkoneri har store grupper menn som ikke får egen familie, det er ikke nok damer. Slike land er alle kronisk ustabile. Tenk Afghanistan. Se på Sverige med stor innvandring av unge menn hvor kjønnsbalansen mellom 20-30 år er verre en kina og India 

Selv barneskolelærere veit at plasserer man bråkete Rolf sammen med stille Silje i klasserommet demper det bråket fra Rolf. Men med egen familie får menn et nytt fokus, et misjon og ankerfeste. Store grupper med frustrerte single menn er oppskriften på rus, vold, kriminalitet, ustabilitet.

Det er i alles interesse å legge til rette for at unge menn vokser om og blir bra folk i jobb og faste rammer.

Gutter blir tapere i norsk skole. Allerede i dag er 28% av menn uten egen familie. Om 10 år kan det være 35%. Det kan bli en kjempeutfordring for hele samfunnet. Tryggheten og velferden er ikke hugget i stein...

Anonymkode: 79aed...005

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 11.50):

Bluberry: "Jeg mener X"

er greit nok, men hvorfor er mer interessant

Blueberry: "Jeg mener X, fordi XYZ"

Alle kan ha fine prinsipper, kommunistene har det, libertarianerne har det, du har sikkert også det. "Rettferdighet" virker være din "hvorfor". Problemet er naturen bryr seg ikke om hva Karl Marx eller andre skrev i en bok. Kvinner blir enten kåte eller ikke, spiller ingen rolla hva en bok sier de bør tennes av. Ditt system, gjør at kvinner ikke finner menn, fordi de tar stillingene de ønsker at mannen skal ha, mens mennene får stillinger kvinnene ikke ønsker at menn skal ha. Da får du en mismatch, penis må inn i vagina om samfunnet skal fungere og produsere barn. Uten penis i vagina, spiller Karl Max sin bok liten rolle.

Dessuten, om menn begynner å gi blaffen i samfunnet kollapser det, uansett hva boken din sier at er rettferdig.

Prøv å tenk litt lengre enn bare "fine prinsipper", hva blir resultatet av prinsippene. Kommunisme f.eks leder til hundrevis av millioner som dør av sult, hjelper det da at det er "fine prinsipper" bak. Din politikk leder til samfunnskollaps, hjelper det da at det er "fine prsiipper bak" ?

Anonymkode: dc452...ffd

Det er litt vanskelig å skjønne hva du egentlig prøver å komme frem til..

Mener du at kvinner bør slutte å utdanne seg? 
Mener du at menn bør ta høyere utdanning - enten de vil det eller ikke? 

Problemet med samfunnet er ikke at norske kvinner ikke puler - vi puler så det ljomer etter! Vi ligger til og med i verdenstoppen for ONS og SOS. 
Problemet er at det legges opp til et individuelt samfunn - alt baseres på individet, og hva individet kan få til - for seg selv.
Ikke hva man kan få til i fellesskap. 
Ekteskap - hvor to skal dra lasset sammen, er avleggs..nå skal man være individualister - i ekteskapet. Individuell økonomi, sirlig nedskrevet arbeidsfordeling osv. Det er det som skremmer folk bort fra å finne seg en partner..for hvorfor skal man gidde å leve som individualister i et ekteskap, når man klarer seg like godt alene?

Dernest er problemet at utdanning legges frem som eneste løsning - for både menn og kvinner. Vi har ropt hurra for høyere utdanning og sett ned på yrkesfaglig utdanning de siste 30 årene..da sier det seg selv at man vil føle seg som tapere i samfunnet..for høyere utdanning passer ikke for alle - og slik skal det være!
Nå tar man en grad uten egentlig å sette seg inn i hvilke grad man tar..det viktigste er at man tar en grad. Utdannelses-syken tar knekken på samfunnet..for samfunnet går ikke rundt om alle skal flytte på papirer. 

Så har man det faktum - som enkelte ikke virker å forstå - at det meste handler om personlighet. Og de aller fleste oppegående kvinner gir balla i utdanningsgrad - så lenge fyren utviser et normalt intelligensnivå, har grei styring på økonomi, viser medmenneskelighet og har gode verdier..slike kan bli pappaer. Uten problem. 

• Liker 2
Skrevet
On 11/27/2023 at 11:46 AM, AnonymBruker said:

Menn satt med alle rettigheter og hadde flertall. De stemte faktisk for kvinner rettigheter. Uten menns stemmer i et mannsdominert storting hadde kvinner hatt 1900 rettigheter. i Praksis har menn "gitt" kvinner de rettigheter de har.

Departementer har, som mange andre institusjoner, en krav om likestilling. dvs hvor mange menn som kan inneha stillinger og kjønnsbalanse. Derimot er det ingen begrensinger for 100% kvinner, kun hvor mange menn som kan være ansatt.

Et typisk eksempel er utdanningsforbundet og tillitsvalgte og ansatte. Der er det krav til hvor mange kvinner det minst SKAL være. i Praksis er 100% kvinner helt ok, 51% menn er forbudt.

Slik kan vi ramse opp alle institusjonene  som legger til rette kvinner og heier dem frem. Menn kvoteres ut og prosentkrav brukes for å hindre menn.

Snu rollene her og jeg skal love deg det hadde blitt helvete med diskrimineringbeskyldninger.

Huitfeld i UD har satt krisestab. Ser du mange menn her?  men dette er OK for alle.

8abb92ab-c195-4fbf-ad7c-b55778d29045?fit=crop&format=auto&h=1327&w=1900&s=cd84c2fab7526141228ff7275d945d84ab952acc

Anonymkode: 79aed...005

Minner meg om da jeg så  anmeldelse av "Gutteboka - din guide til puberteten". Boka var skrevet av to kvinner og anmeldelsen var skrevet av en kvinne. Hadde selvsagt aldri blitt akseptert om det var både menn som skrev og anmeldte bøker rettet mot kvinner.  Hadde en mann sagt "Denne boka bør alle kvinner lese, men det kommer de neppe til å gjøre frivillig så denne boka bør bli pensum". Så hadde mannen fått høre at han ikke skulle bestemme hva kvinner bør og ikke bør lese. 

Jeg har for øvrig aldri lest Gutteboka og kan godt være at den er en fantastisk bok. Det er noen leger som har skrevet boka og har ingen grunn til å tvile på den faglige kompetansen deres.  Men det hjelper jo ikke at boka får terningkast 6 av en kvinne når bokas målgruppe er tenåringskvinner.  Anmelderen sitter ikke på noe erfaring med å være tenåringsgutt eller noe faglig kompetanse. 

Anonymkode: 92d0a...f18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...