Gå til innhold

Kvinner bør kvoteres ut fra høyere utdanning, i likestillingens navn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn-utdanning/sa-stor-er-utdanningsforskjellen-na-blitt-mellom-kvinner-og-menn-i-norge/2212524

Kvinner i Norge er angivelig opptatt av likestilling 😂, samtidig er andelen kvinner som tar høyere utdanning ikke likestilt i det hele tatt. 

Men ser ingen kvinner går i tog for å endre dette....

Samtidig skader dette kvinner veldig fordi de vil "parre seg oppover", men siden de pusher ut mennene er det å bli lesbisk og/eller skaffe seg katter og dø ensom og alene som blir resultatet. Som også er veldig dårlig for samfunnet som helhet siden menn uten familie/barn oftere vil bidra mindre til samfunnet. Hvorfor jobbe hardt om du ikke får "betalt" på frontene som teller i livet.

Bør vi menn ta ansvar og gi kvinnene det de, egentlig, ønsker: innføre "kjøkkenpoeng" f.eks og si alle kvinner får -8? poeng i alle studier, så mennene kan utkonkurrerer dem, så de kan finne mennene attraktive igjen. Kvinner ønsker å bli dominert, de tror de vil ha likestilling men alle ser jo at det ikke stemmer i det hele tatt i virkeligheten, så kanskje på tide å slutte å høre på hva kvinner sier de vil, og gi de det de egentlig ønsker ! ?

Kjør debatt !

Anonymkode: dc452...ffd

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høye stillinger krever ofte logisk tenking og at man støtter gode prestasjoner mer enn trynefaktor. Jeg mener at alle står fritt til å ta den utdannelsen de ønsker seg. Jeg har ingen mening om hvor mange menn som dør sammen med katter. Noen må heise seg selv.

• Liker 7
Skrevet

Det er en bedre løsning at mennene skjerper seg mtp innsats på vgs. Kan bruke litt mindre tid på russebuss og «guttastemning» i tre år, og lese litt mer.

Anonymkode: 0dfa5...88b

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Menn får allerede kjønnspoeng ved opptak til enkelte studier, blant annet psykologi, sykepleie og veterinær.

Anonymkode: b3f80...d3e

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn-utdanning/sa-stor-er-utdanningsforskjellen-na-blitt-mellom-kvinner-og-menn-i-norge/2212524

Kvinner i Norge er angivelig opptatt av likestilling 😂, samtidig er andelen kvinner som tar høyere utdanning ikke likestilt i det hele tatt. 

Samtidig skader dette kvinner veldig fordi de vil "parre seg oppover", men siden de pusher ut mennene er det å bli lesbisk og/eller skaffe seg katter og dø ensom og alene som blir resultatet. Som også er veldig dårlig for samfunnet som helhet siden menn uten familie/barn oftere vil bidra mindre til samfunnet. Hvorfor jobbe hardt om du ikke får "betalt" på frontene som teller i livet.

Bør vi menn ta ansvar og gi kvinnene det de, egentlig, ønsker: innføre "kjøkkenpoeng" f.eks og si alle kvinner får -8? poeng i alle studier, så mennene kan utkonkurrerer dem, så de kan finne mennene attraktive igjen. Kvinner ønsker å bli dominert, de tror de vil ha likestilling men alle ser jo at det ikke stemmer i det hele tatt i virkeligheten, så kanskje på tide å slutte å høre på hva kvinner sier de vil, og gi de det de egentlig ønsker ! ?

Kjør debatt !

Dette skjønte jeg fint lite av.

Nei, utdanning, jobb, lønn skal stå i stil med innsatsen du legger inn, ikke hvilket kjønnsorgan du har mellom beina.

Tar du deg høyere utdanning, jobber du mer for gode karakterer og arbeider deg oppover så er det det du skal få utelling og betalt for, ikke hvilket kjønn du er.

Hvilket kjønn du er er revnende likegyldig, ingen skal få fortrinn bare for de er enten mann eller kvinne.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser ingen menn som går i tog for å endre dette heller. Hvorfor ikke? 

• Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kjør debatt !

Debatt om hva? Dette er jo helt all over the place! :ler2:

For å prøve å svare på hele dette sammensuriumet av påstander, fantasier, ville tanker og diverse fordommer, basert på overskriften: Ingen bør kvoteres, verken inn eller ut av utdanning. Likestilling er ikke at alle skal få helt likt, men at alle skal ha samme mulighetene. Så er det opp til hver enkelt om man griper mulighetene og jobber for å oppnå det man vil ha, eller ikke.
Jeg setter pris på at kvinner har samme rettigheter og muligheter som menn i Norge, og ser ingen grunn til å fjerne disse rettighetene og mulighetene bare fordi det finne mindre intelligente mannssjåvinister og enkle influenser- og OnlyFans-damer uten tanke på fremtiden sin.

Anonymkode: 46b22...de0

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (Akkurat nå):

Dette skjønte jeg fint lite av.

Nei, utdanning, jobb, lønn skal stå i stil med innsatsen du legger inn, ikke hvilket kjønnsorgan du har mellom beina.

Tar du deg høyere utdanning, jobber du mer for gode karakterer og arbeider deg oppover så er det det du skal få utelling og betalt for, ikke hvilket kjønn du er.

Hvilket kjønn du er er revnende likegyldig, ingen skal få fortrinn bare for de er enten mann eller kvinne.

Bluberry: "Jeg mener X"

er greit nok, men hvorfor er mer interessant

Blueberry: "Jeg mener X, fordi XYZ"

Alle kan ha fine prinsipper, kommunistene har det, libertarianerne har det, du har sikkert også det. "Rettferdighet" virker være din "hvorfor". Problemet er naturen bryr seg ikke om hva Karl Marx eller andre skrev i en bok. Kvinner blir enten kåte eller ikke, spiller ingen rolla hva en bok sier de bør tennes av. Ditt system, gjør at kvinner ikke finner menn, fordi de tar stillingene de ønsker at mannen skal ha, mens mennene får stillinger kvinnene ikke ønsker at menn skal ha. Da får du en mismatch, penis må inn i vagina om samfunnet skal fungere og produsere barn. Uten penis i vagina, spiller Karl Max sin bok liten rolle.

Dessuten, om menn begynner å gi blaffen i samfunnet kollapser det, uansett hva boken din sier at er rettferdig.

Prøv å tenk litt lengre enn bare "fine prinsipper", hva blir resultatet av prinsippene. Kommunisme f.eks leder til hundrevis av millioner som dør av sult, hjelper det da at det er "fine prinsipper" bak. Din politikk leder til samfunnskollaps, hjelper det da at det er "fine prsiipper bak" ?

Skrevet

Jeg sier nei til kvotering av gutter, men to grep bør gjøres:

1. Fjern kjønnspoeng. Spesielt må man slutte å gi flere kjønnspoeng til jenter og gutter.

2. Bruk kun anoyme prøver til å sette karakterer. Det viser seg at jenter favoriseres når karakterne baseres på trynedaktor.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg mener vi kan ha kjønnspoeng på visse studier som er veldig dominert av det ene kjønnet. Eksempler er medisin og psykologi, som er veldig kvinnedominert. Disse studiene har knallhøye opptakssnitt, så om menn får ekstra poeng for å søke (alt fra 2–8 poeng), så har de uansett et veldig godt snitt og er trolig godt kvalifiserte søkere. Det samme kan gi kvinnelige søkere på noen data-/teknologistudiene som er mannsdominerte. 

Og så mener jeg at man må starte med «gutteproblemene» mye tidligere i skolen. Test noen år om det gir utslag at gutter får begynne et år senere på skolen enn jenter. Har mer fysisk aktivitet og praktiske oppgaver inn i skolehverdagen. Ha mer anonym retting av oppgaver. Det er mye som kan gjøres, men jeg opplever at det ikke er så veldig prioritert?

Og, til TS: Jeg er kvinne, forresten, og bryr meg veldig mye om mennene som faller utenfor. Problemene mange gutter møter i skolen engasjerer meg mye. Bare siden du peker på at ingen kvinner bryr seg. Jeg må si jeg opplever at jeg har mye mer sympati for disse mennene enn det menn som ikke har falt utenfor for har. De mennene som har klart seg bra, klarer ikke å skjønne hvorfor ikke alle gjør det, og kimser av utviklingen. 

Anonymkode: 19849...7f1

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Kvotering er feil uansett.

Anonymkode: 34426...609

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg mener vi kan ha kjønnspoeng på visse studier som er veldig dominert av det ene kjønnet. Eksempler er medisin og psykologi, som er veldig kvinnedominert. Disse studiene har knallhøye opptakssnitt, så om menn får ekstra poeng for å søke (alt fra 2–8 poeng), så har de uansett et veldig godt snitt og er trolig godt kvalifiserte søkere. Det samme kan gi kvinnelige søkere på noen data-/teknologistudiene som er mannsdominerte. 

Og så mener jeg at man må starte med «gutteproblemene» mye tidligere i skolen. Test noen år om det gir utslag at gutter får begynne et år senere på skolen enn jenter. Har mer fysisk aktivitet og praktiske oppgaver inn i skolehverdagen. Ha mer anonym retting av oppgaver. Det er mye som kan gjøres, men jeg opplever at det ikke er så veldig prioritert?

Og, til TS: Jeg er kvinne, forresten, og bryr meg veldig mye om mennene som faller utenfor. Problemene mange gutter møter i skolen engasjerer meg mye. Bare siden du peker på at ingen kvinner bryr seg. Jeg må si jeg opplever at jeg har mye mer sympati for disse mennene enn det menn som ikke har falt utenfor for har. De mennene som har klart seg bra, klarer ikke å skjønne hvorfor ikke alle gjør det, og kimser av utviklingen. 

Du er et godt menneske.

Anonymkode: 34426...609

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hjelper veldig lite at du bryr deg når majoriteten av kvinner og menn på topp ikke bryr seg

Anonymkode: f6bae...d48

Skrevet

Om en skulle være konsekvent burde en kvotere inn gutter/ut jenter i høyere utdanning, men jeg tror likevel ikke det er en god løsning. Kanskje må en heller se på skole og utdanning på den ene siden, og opptakssystem på den andre, og sørge for at vi får de beste kandidatene som vi faktisk trenger. Kanskje vil noe av forskjellen jevne seg ut om vi ser på utdanning mer som samfunnets måte å fremskaffe kompetansen det trenger enn et selvrealiseringsprosjekt for den enkelte. 

Skrevet

Kvotering er usunt, det at folk velges ut basert på kjønn eller etnisiteten hører ikke hjemme i et moderne samfunn. Man må alltid velge den som er best egnet til oppgaven og som har de beste kvalifikasjonene.

Anonymkode: 81a1d...916

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg sier ja til en viss kvotering av gutter til f eks psykologi, mrn tenker at hvis man begynner å trekke jenter i karakterer fot å gi gutta en sjanse, senkes jo nivået i hele befolkningen ned til de dummestes (guttas) nivå. Det taper alle på.

Gutter må heller ..presses til å skjerpe evt få litt mer støtte på skolen.

Anonymkode: be3e8...e30

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg sier ja til en viss kvotering av gutter til f eks psykologi, mrn tenker at hvis man begynner å trekke jenter i karakterer fot å gi gutta en sjanse, senkes jo nivået i hele befolkningen ned til de dummestes (guttas) nivå. Det taper alle på.

Gutter må heller ..presses til å skjerpe evt få litt mer støtte på skolen.

Anonymkode: be3e8...e30

Gutta gjør det dårligere på skolen pga trynefaktor. Funn har vist at gutta gjør det bedre enn jenter når det er anonyme prøver.

Anonymkode: f6bae...d48

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 11.24):

Kjør debatt !

Svar på dette spørsmål: hadde du stolt på en lege som hadde middelmådige karakterer på videregående skole, men kom inn på studiet bare på grunn av hans kjønn? Ville du lagt ditt liv og helse i hendene på en slik lege? Som gjerne strev seg gjennom legestudiet og måtte bruke 10 år på å fullføre? Jeg hadde ikke turt.

Ikke bekymre deg for katter og lesbiske. Ingen kvinner BLIR lesbiske, med mindre de er født som det. Les deg gjerne opp på homofili, siden du er så lite opplyst. De fleste kvinner klarer også å finne en partner, så "katter og dø ensom og alene" er nok ikke et tema hvis kvinnen vil ha et forhold. Vi ønsker ikke å bli dominert, langt ifra. 

Anonymkode: 31e2a...90c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 11.40):

Det er en bedre løsning at mennene skjerper seg mtp innsats på vgs. Kan bruke litt mindre tid på russebuss og «guttastemning» i tre år, og lese litt mer.

Anonymkode: 0dfa5...88b

Nettopp. Min sønn fikk 5,5 i snitt på videregående skole, fordi han leste og jobbet med leksene sine. Hans to bestekompiser fikk like høyt snitt. Resten av gutta i klassen lå på rundt 3,4. Ikke fordi de er dummere enn min gutt, men fordi de ikke GADD å jobbe med skolearbeid. Drikking, festing og gaming var så mye morsommere. Så skal disse liksom kvoteres inn i krevende yrker? Når de ikke har disiplin nok til å komme seg gjennom videregående skole på en god måte, hva tilsier at de klarer et mye mer krevende studium? Realiteten blir nok at disse innkvoterte mennene blir silt ut allerede etter første året, når de stryker i de fleste fagene på eksamen. Altså, totalt bortkastet.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 11.48):

Debatt om hva? Dette er jo helt all over the place! :ler2:

For å prøve å svare på hele dette sammensuriumet av påstander, fantasier, ville tanker og diverse fordommer, basert på overskriften: Ingen bør kvoteres, verken inn eller ut av utdanning. Likestilling er ikke at alle skal få helt likt, men at alle skal ha samme mulighetene. Så er det opp til hver enkelt om man griper mulighetene og jobber for å oppnå det man vil ha, eller ikke.
Jeg setter pris på at kvinner har samme rettigheter og muligheter som menn i Norge, og ser ingen grunn til å fjerne disse rettighetene og mulighetene bare fordi det finne mindre intelligente mannssjåvinister og enkle influenser- og OnlyFans-damer uten tanke på fremtiden sin.

Anonymkode: 46b22...de0

Nettopp. Målet er ikke at ALLE skal være middelmådige/halvdårlige. Målet er at de som henger etter, strekker seg etter dem som klarer det. Selv om man kvoterer gutter med dårlige karakterer inn i utfordrende studier, så må de jo fortsatt først klare disse studiene. Der er det ingen kjære mor eller kvotering. Så skal de ut i jobb, og klare å oppnå mål, utvikle seg og vise resultater. Når de ikke har vilje til det som attenåringer, hvor skal viljen og evnen komme fra når de er eldre?

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...