Gå til innhold

Mannen min er mer attraktiv enn meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mannen min og jeg ble sammen var vi begge i 20-årene, godt trente og faste i fisken. Har alltid syntes han er veldig flott og han har fått meg til å føle meg fin også. Vi har for det meste hatt et godt og aktivt sexliv.

Etter to barnefødsler, noen år med krevende jobb og hektisk hverdagsliv har jeg blitt en smålubben tobarnsmor med hengepupper, stor dissete mage og cellulitter på lårene. Jeg har heller ikke vært flink til å prioritere trening og har kost meg med litt for mye snop.

Mannen min er derimot minst like sexy som før. Han trener nesten hver dag og har fortsatt sixpack. Relativt til sin alder er han vel egentlig bare blitt mer sexy ettersom han nærmer seg 40 men har kroppen til en i 20-årene. Han er også smart, morsom og snill.

Han har alltid gitt meg mye bekreftelse. Men i det siste har jeg kjent på at det har blitt en tydelig skjevhet i attraktivitet.

Vi har ikke kommet ordentlig i gang med sexlivet etter nr 2 ble født for et halvår siden. Mye handler nok om at jeg vegrer meg for jeg føler meg så usexy og skammer meg for at jeg syns han fortjener bedre. Sist vi hadde sex startet vi i skje under dyna, men han ville jeg skulle sitte oppå han for «å se meg». Jeg ble ukomfortabel etterhvert og satte meg i doggy istede. Det tok ikke lang tid før han ba meg snu meg rundt igjen og ligge på rygg mens han står på knærne og ser alt. Jeg tror han liker å se puppene mine fra denne vinkelen, men jeg ser bare en mage som disser. Han sier han syns jeg er deilig, men jeg syns det er vanskelig å tro på han. Syns egentlig synd på han som har endt opp sammen med meg når han selv er så bra.

Dere som har vært i liknende situasjon som min mann (med partner som har forfalt mer enn dere selv). Har dere mistet lysten på kona deres etter barnefødsler? Evt pga dere har tatt bedre vare på dere selv enn partner? Eller sorg for at kroppen til den dere ble sammen har endret seg? Har dere kjent på at dere kunne gått ut i «markedet» og fått dere noe bedre enn dere har hjemme? Eller er det ikke så nøye med deigete mage og hengepupper?

Anonymkode: 8fc00...058

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis mannen sier at han liker å se på deg så tro på han! 

Du må komme på at hva du og han synes er sexy og deilig å se på ikke er det samme. Han kan like deg selv om du ikke gjør det. 

Hadde han mistet tenningen så hadde han jo ville hatt sex i mørket eller ikke i det hele tatt. Han hadde ikke bedt helt spesifikt om å se på deg. Bruk logikken her. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Ta tak i deg selv kvinne. Føler du deg ikke vel så må du gjøre en innsats så gjør at du blir ok i egen kropp igjen. Tungt og tiltak ja, men verdt det til slutt. Hadde det litt likt som deg bare vi aldri var veldig trent i utgangspunktet og etter barn og jobb så lot jeg meg forfalle. Mannen sa aldri noe på kroppen min men jeg følte med ikke vel. Tok tak og gikk ned i vekt og trener litt og sexlyst og ny hverdagsglede er på plass igjen. Har fortsatt henge puppene da siden de ikke kan gjøres noe med, men vi endres uansett gjennom livet selv om vi prøver å holde oss i form.

Anonymkode: 60bcd...159

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Et han oppegående nok så har han forståelse for at kroppen forandrer seg ved graviditet og fødsel. Du kan ikke sammenligne deg med ham da kroppen hans ikke har vært gjennom det samme som din. Jeg finner kona minst like sexy som før hun fikk barn selv om kroppen har forandret seg. Hun har gitt meg tre nydelige barn med den kroppen. Jeg elsker også at magen og puppene er myke og beveger seg mer under sex. Kanskje jeg er rar der. Men jeg ville ha stolt på mannen når han sier at du er sexy. Jeg hadde ikke sagt det til kona hvis jeg ikke mente det. 

Anonymkode: 0a1fa...617

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Ut fra det du skriver, skjønner jeg at du har en mann som elsker deg og synes du er veldig deilig. Menn er visuelle, og når han vil se kroppen din for å bli ekstra tent mens dere har sex, er det et veldig godt tegn. 

Han vet at du har fått to barn (hans barn). Du kan kanskje trene litt for din egen del? Skal ikke mange øktene til før det føles bedre, men tror ikke du har noe å bekymre deg over ellers. 

Anonymkode: 215c7...c19

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Gutta er litt mere enklere enn oss. Så vil han se deg så vil han faktisk det. Det er ikke noen baktanke med det. Og han sier det ikke for å være snill med deg. Men jeg forstår tankene dine. Sliter med det selv fordi jeg ikke liker det jeg ser. Man mannen min liker det. Når jeg kan si æsj når jeg ser meg i speilet så sier han deilig. Jeg var som deg å. Trente mye. Men covid kom så stoppa jeg med treningen og siden da har jeg slette med å komme i gang igjen. Mens min mann trener hver dag. Han er godt trent mens jeg litt lubben. 

Anonymkode: 33cfd...a31

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Du fødte for et halvår siden? Altså, det er jo kjempenormalt at det tar tid for kroppen å «komme seg tilbake» etter en fødsel. Det er så irriterende at det er kvinner som må bære den kroppslige byrden av å gå gravid. Selvsagt «fortjener» han ikke noe bedre, når du har «ofret» din kropp for at du og mannen din skal ha en familie sammen. ❤️

Anonymkode: a14e7...a77

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Dette bør du snakke med han om og være ærlig! Han kan tro at du ikke tenner på han lenger, og så sitter dere der på hver deres kant og tror at den andre har mistet interessen og at man ikke lenger er bra nok. Det kan være starten på et ødelagt ekteskap, som blir ødelagt av ren mangel på kommunikasjon og usikkerhet.

Det blir jo bare for dumt, men er sikkert ikke uvanlig. Ikke la det skje dere!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Er mann i et lignende forhold. Husk at når vi er sammen, i hverdag og fest, så er det "oss" som gjelder. I det ligger det at jeg ser henne som dypt forankret i mitt liv. Kjæresten min, mennesket, mor til mine barn, en god mor, selvstendig, men kjærlig, empatisk, åpen, tilstede, livsglad og så mye mer. 

Gi deg tid til å nyte kjærligheten han gir, og vit at begynner du med små grep, som gjør at du begynner å elske deg selv, så husk at han vil fortsette å elske deg like mye, men vil merke at DU er mer i takt med deg selv. Den kvinnen må du une deg selv å være. 

Ser frem til at hun jeg elsker kommer hjem fra lørdagens morgentrening, full av energi, et kyss, en klem, blikket, lukten av henne. I morgen, etter en natt med hvile, da vekker hun meg, da er det bare oss 2. 

Anonymkode: 48024...870

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet

Jeg synes også at du skal mannens ord på alvor. Å synke ned i kompleksene hengemyr er hverken sexy for han eller for deg selv, det bare fører til en nedadgående spiral.

Sett deg heller litt langsiktige mål (hvordan du vil at kroppen vil være om 5 eller 10 år). Mitt råd (tips) er du trimmer litt sammen med ham (går turer, noe dere begge liker - kanskje innetrening?). Dette har både en fysisk og mental side som er viktig. Selv om jeg også  trener på egenhånd, så synes jeg disse trimsundene sammen er såpass verdifull at de prioriteres. Vi drar hverandre opp fra sofaen uansett vær. 

Skrevet

Kom deg i form ts. Du må ta vare på deg selv. Det blir bedre. 

Anonymkode: f13f2...31b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som har vært i liknende situasjon som min mann (med partner som har forfalt mer enn dere selv). Har dere mistet lysten på kona deres etter barnefødsler? Evt pga dere har tatt bedre vare på dere selv enn partner? Eller sorg for at kroppen til den dere ble sammen har endret seg? Har dere kjent på at dere kunne gått ut i «markedet» og fått dere noe bedre enn dere har hjemme? Eller er det ikke så nøye med deigete mage og hengepupper?

Anonymkode: 8fc00...058

Nei.

Folk flest tenker ikke sånn. Det er heller ikke alle som har det forholdet du har til kropp og hva attraktivitet er.

Driter i om samboeren min trener eller ikke, fluktuerer i vekt osv. helt irrelevant for min tiltrekning.

Anonymkode: 7298d...36c

• Liker 2
Skrevet

Det eneste som høres noe usexy ut med deg, er den lave selvtilliten. Det er ikke mammakroppen som kommer til å ta hele piffen ut av sexlivet deres til slutt, det er det at du ikke er komfortabel i den eller tror på han når han sier du er deilig.

Anonymkode: 5c05a...ca2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Stol på samboeren din. Om han vil se deg så er det fordi han liker det han ser. Om du selv føler deg dvask og uattraktiv så forsøk gjerne å gjøre noe med det for din egen del, men husk at det tar 9 mnd å gro en baby og minst like lang tid å komme seg igjen etterpå. 

Skrevet

Du ødelegger for deg selv og for mannen din med den usikkerheten. 

Det er helt tydelig at han synes du er fin som du er. Kan han ikke få lov til det?

Skrevet

Han er der og  viser at han vil ha DEG. Her har du en kamp du må ta med deg selv og dine egne følelser, for hans virker å absolutt være der de skal være uten snev av den overfladiskheten du mistenker han for.

Anonymkode: a49c0...5ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ut fra det du skriver, skjønner jeg at du har en mann som elsker deg og synes du er veldig deilig. Menn er visuelle, og når han vil se kroppen din for å bli ekstra tent mens dere har sex, er det et veldig godt tegn. 

Han vet at du har fått to barn (hans barn). Du kan kanskje trene litt for din egen del? Skal ikke mange øktene til før det føles bedre, men tror ikke du har noe å bekymre deg over ellers. 

Anonymkode: 215c7...c19

Trodde du skulle si at; ut i fra at du er en mann.

Anonymkode: 469fa...16c

Skrevet (endret)

Kanskje ikke noen vits for meg å kommentere, alt er sagt før. Men klarer ikke la være.

1. Du har en mann som elsker deg. Holdt fast ved det.

2. Du er mer enn bare en kroppen som du beskriver. Også for ham.

3. Dersom du ønsker å ta tak i noe du ikke er fornøyd med, så søk støtte hos ham som elsker deg. Bruk ham for alt det er verdt. Kanskje han kan hjelpe deg med de livsstilsendringene som skal til for at du skal bli mer fornøyd med deg selv?

4. Vi blir alle eldre og ingen vil for alltid beholde den fysikken de hadde som 20-åringer. Aksepter det! 

5. Det er mange helsegevinster både på kort og lang sikt av ved å trene, langsomt bevege seg nedover på badevekta, spise sunt og stumpe røyken for eksempel. Finn ut hva du kan gjøre, sammen med ham. Og skynd deg for g...s skyld langsomt. Livsstilsendringer tar tid. 

6. Kvinner, spesielt de som har litt dårlig selvtillit, har det gjerne med å være for overdrevent strenge mot seg selv. Jeg tipper den du ser i speilet, ikke er den han ser når han ser på deg. (Og mange menn mangler klart evne til å se seg selv utenfra...)

Endret av ElskerLedig
Glemte pkt 6
Skrevet

Etter siste svangerskap fikk jeg delte magemuskler ( 6 cm påvist med ultralyd). Magen stikker ut og jeg ser 4-5 mnd gravid ut konstant, på kvelden enda verre. Jeg har fire barn, jobb, hus og hjem, og døgnet har bare 24 timer. Jeg får innimellom gått en tur, og det er det akkurat nå! Mannen min er enda kjekkere nå enn da vi ble ilag og han blir ofte flørtet med av andre. Jeg kjenner meg litt igjen i sånn som du beskriver, sånn hadde jeg det også for en tid tilbake. Snakket med mannen om dette, og han kunne på ingen måte forstå hva jeg mente. For han er jeg superkvinnen som har grodd fram barna hans, og matet dem med min egen kropp. Som han sa, han ville alle ganger valgt meg og vårt liv på nytt og på nytt. Han vil heller ha en lykkelig familie med glade barn enn en dame som prioriterer seg selv over alt, bare for å se bedre ut for andre. Han sa at vår tid kommer. Når barna blir litt større, er det mer rom for å fokusere på sånt hvis jeg absolutt ønsker. Men at jeg måtte forstå at jeg er mye mer enn en flat mage. Ingen vil noensinne kunne måle seg med det jeg har gitt han.

Poenget her er at du bør snakke med mannen på ordentlig, så ufarliggjøres kanskje noen av de følelsene du har. Jeg er der at jeg tenker hvor sinnsykt heldig jeg er som har den flotte mannen, og nyter sex mer enn noengang før og sexlivet har utviklet seg til nye høyder. Når man klarer å være litt mindre egosentrisk, kan ting bli veldig mye bedre. 

Anonymkode: 73b2d...108

• Liker 2
Skrevet

Oj. Her var det mange tanker jeg kjenner igjen. Jeg bestemte meg for å endre mitt syn på egen kropp. Og, det er noe av det smarteste jeg har gjort for både meg selv og samlivet vårt.

Det er mange som har skrevet mye klokt over her, synes jeg. Stol på mannen din og nyt kjærligheten sammen. 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...