AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #41 Skrevet 7. desember 2023 Jeg ble så motivert av deg, at jeg som vanligvis drikker ett glass vin hver dag, ikke har har drukket vin denne uken. Har drukket te, og kost meg med det! Anonymkode: f35f0...b8f 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #42 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 7.12.2023 den 14.05): Jeg ble så motivert av deg, at jeg som vanligvis drikker ett glass vin hver dag, ikke har har drukket vin denne uken. Har drukket te, og kost meg med det! Anonymkode: f35f0...b8f Det er veldig bra! 🤗 Anonymkode: d8693...8e2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #43 Skrevet 8. desember 2023 Bruk opp pengene dine på andre ting, slik at du ikke har råd til alkohol. Maks ut kredittkort og alt! Anonymkode: 09734...40e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #44 Skrevet 8. desember 2023 Vurderer å ta en slurk akevitt . Ikke fordi jeg har kjempe lyst på, men fordi jeg har spist meg forderva. 😅 Før har jeg tatt en akevitt eller konjak og det har hjulpet. Derfor lurte jeg på å ta en slurk. Men gjør jeg det er jeg redd jeg blir skuffa over meg selv. Har nå 19 dager uten alkohol…. Anonymkode: d8693...8e2 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #45 Skrevet 8. desember 2023 Julie Winge har et lavterskel-tilbud der en del i opplegget er hentet fra AA. Digitalt og anonymt. Anbefales. Anonymkode: 2d744...187 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #46 Skrevet 8. desember 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Vurderer å ta en slurk akevitt . Ikke fordi jeg har kjempe lyst på, men fordi jeg har spist meg forderva. 😅 Før har jeg tatt en akevitt eller konjak og det har hjulpet. Derfor lurte jeg på å ta en slurk. Men gjør jeg det er jeg redd jeg blir skuffa over meg selv. Har nå 19 dager uten alkohol…. Anonymkode: d8693...8e2 Du trenger ikke å drikke den slurken. Kom deg over denne kneika ved å la være å drikke. Ta deg en liten sjokoladebit eller noe. Du kommer til å bli så stolt om du klarer å stå imot! Jeg nådde to år edru for en uke siden. Det er så 100% verdt det. Anonymkode: a32a8...04e 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #47 Skrevet 8. desember 2023 Alkoholfrie drinker kan hjelpe på trangen til å ha noe godt i glasset. Og husk at cravings ofte kommer i bølger - dvs. at hvis du klarer å holde ut en kort stund, så forsvinner den igjen! Husker ikke nøyaktig, men tror det er snakk om minutter, selv om cravingen kan føles som om den aldri vil gå vekk mens den står på. Har dessverre ikke så mange råd, men ville bare si at jeg heier på deg (og alle andre som trapper ned eller slutter)! Du gjør noe kjempebra for helsa, både fysisk og mental. Har selv kuttet ut alkohol og det var tøft i perioder, men nå er det bare utrolig deilig å tenke på at jeg aldri skal ha en hangover igjen Anonymkode: 5345d...0c1 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #48 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du trenger ikke å drikke den slurken. Kom deg over denne kneika ved å la være å drikke. Ta deg en liten sjokoladebit eller noe. Du kommer til å bli så stolt om du klarer å stå imot! Jeg nådde to år edru for en uke siden. Det er så 100% verdt det. Anonymkode: a32a8...04e To år!! Så fantastisk, gratulerer! ❤️ Anonymkode: 5345d...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #49 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Du trenger ikke å drikke den slurken. Kom deg over denne kneika ved å la være å drikke. Ta deg en liten sjokoladebit eller noe. Du kommer til å bli så stolt om du klarer å stå imot! Jeg nådde to år edru for en uke siden. Det er så 100% verdt det. Anonymkode: a32a8...04e Jeg har ikke tatt slurken🤗 To år er fantastisk! ❤️ Anonymkode: d8693...8e2 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #50 Skrevet 9. desember 2023 I kveld skal jeg på julebord. Det vet jeg kommer til å gå bra. Jeg kjører dit, og da må jeg kjøre hjem igjen også.😅Blir alkoholfritt i kveld. Det er deilig å klare å motstå fristelsen. Slik som i går. Da ville jeg virkelig ta en slurk for å lette på ubehaget av å ha overspist. Men jeg sto i det og beholdt streaken på antall dager.😅 Anonymkode: d8693...8e2
Purple_Pixiedust Skrevet 9. desember 2023 #51 Skrevet 9. desember 2023 Jeg har tre måneder, og må klare minst to år før jeg eventuelt smaker på det igjen. For å få tilbake førerkortet. Skulle egentlig bare være seks måneder, men politiet brukte min psykiske helse som ikke har med rus i mot meg. Uansett man må nesten bare ta en dag av gangen. Nå når jeg har nådd tre måneder så vil jeg jo ikke ødelegge det. 1
exictence Skrevet 9. desember 2023 #52 Skrevet 9. desember 2023 Kos deg heller med å lage noe godt å spise. Ikke ha det i hus 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #53 Skrevet 10. desember 2023 Det som har hjulpet meg med å slutte med alkohol er å fokusere på hvor farlig det er. Alkohol er jo kreftfremkallende, og hvem vil vel helle en kreftfremkallende drikk inn i kroppen? Helle i seg giftbegeret? Alkohol er et karsinogen, det kan danne seg karsinomer (kreftsvulster) bl a. For meg har det hjulpet å hente inn informasjon fra sikre kilder ang dette, lese meg opp på saken gjennom studier (pubmed.com) og på f eks Helsedirektoratets nettsider og andre kilder. Har sett dokumentarer, Ted Talks og lest bøker om temaet. Har hørt på quit lit-lydbøker på Storytel. Allan Carr har gode bøker om dette, samt Annie Grace. Har også hørt på podcaster, som f eks This naked mind. For meg funker dette som nyttig «skremsel», og lysten på å helle i meg alkohol har forsvunnet kjapt kan du si.. Anonymkode: 2d620...cc7 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #54 Skrevet 10. desember 2023 En annen ting som også har hjulpet meg, er at jeg vil være på det laget med folk som nå har kuttet ut alkohol fordi det er utrendy og harry. Dette er de unge. Jeg er selv middelaldrende, og mange på min alder forsvarer vindrikkingen sin med nebb og klør. De er avhengige uten å vite det selv. Jeg vil ikke være på det laget og heier på de unge og kloke Anonymkode: 2d620...cc7 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #55 Skrevet 10. desember 2023 I løpet av 35 dager har jeg drukket 2 ganger. I løpet av de siste 20 dagene 0 ganger. Egentlig har jeg vært på denne reisen i over 1 mnd. Litt startvansker, men så har det godt bra. I går var jeg på julebord. Det som var veldig deilig var ingen spurte hvorfor jeg ikke drakk. Jeg satt og koste meg med gode samtaler, godt alkoholfritt drikke og god mat. Jeg koste meg så fælt at jeg var en av de siste som dro hjem. Mens jeg satt der og så at flere ble påvirket av alkoholen, var jeg fornøyd med at jeg ikke drakk. Jeg hadde ikke lyst på alkohol heller. I dag våknet jeg så uthvilt som man kan være etter å ha lagt seg edru sent på natten. Det er godt det!!! Anonymkode: d8693...8e2 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå