Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det hos deg?

1. Alt av adventslys, julestjerner, adventsstaker settes frem denne helga?

2. Utelys er er hengt opp eller kommer denne helga, men jeg venter med adventsstakene.

3. Ingenting kommer frem før tidligst neste helg.

Anonymkode: 06f3e...c9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

2

Adventstiden begynner ikke før 1.søndag i advent.

Endret av Hedda-78
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke utelys, men her kommer ingenting fram før neste helg - det er da adventstiden begynner.

• Liker 4
Skrevet

Resten kommer nok opp 2. desember.

Anonymkode: 2fbf6...cf7

• Liker 1
Skrevet

Jeg setter frem adventslys til advent, men det er ikke denne helga. 

Anonymkode: c8252...daa

• Liker 1
Skrevet

Neste helg begynnere 1 desember og søndag 3 desember er 1 advent. Så du må vente til da hvis du skal følge det. Jeg skal pynte til jul neste helg. så en uke igjen jippi

• Liker 1
Skrevet

Utelys nå. Adventlys neste helg 

• Liker 4
Skrevet

Utelysene ble slått på for to dager siden. Alt av advent venter til 1. desember (evt 1. søndag i advent om det kommer først). 

• Liker 3
Skrevet

Utelys gjerne i oktober når det er blitt mørkt. Forbinder ikke det med jul. Adventsstjerne kommer første desember.

Anonymkode: 4d161...599

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er rart at det ikke er denne søndagen som er første søndag i advent. Nå blir jo fjerde søndag i advent på julaften, men da er det jo ikke advent og ventetid lenger, for da ringes jo jula inn. Skjønner ikke helt det der. 

Anyway; julelysene ute ble hengt opp for noen uker siden. Vi reiser bort 29 nov.-4. des, og er dermed borte den helga det egentlig gjelder. Så jeg vet ikke helt hva jeg gjør.

Anonymkode: bc88e...636

• Hjerte 2
Skrevet
On 11/24/2023 at 8:53 PM, AnonymBruker said:

Jeg synes det er rart at det ikke er denne søndagen som er første søndag i advent. Nå blir jo fjerde søndag i advent på julaften, men da er det jo ikke advent og ventetid lenger, for da ringes jo jula inn. Skjønner ikke helt det der. 

Greit forklart her https://no.wikipedia.org/wiki/Første_juledag Helt naturlig at advent avsluttes 24. desember de årene det  faller slik.

Her tennes lysene inne (stjerner i vinduene) og ute 1. advent eller 1. desember avh av hva som kommer først.  Så det blir 1. desember i år. 

• Liker 1
Skrevet

Utelys og adventspynt tas fram torsdag ettermiddag/kveld eller fredag formiddag. Utelys/«vinterlys» har vi ikke, setter heller ut fakler rett før gjestene kommer på julaften.

Anonymkode: 09dac...da2

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Utelys og adventspynt tas fram torsdag ettermiddag/kveld eller fredag formiddag. Utelys/«vinterlys» har vi ikke, setter heller ut fakler rett før gjestene kommer på julaften.

Utelys=lykter

Skrevet

Utelys kom opp denne helga. Adventslys og litt adventspynt får vi på plass torsdag eller fredag.

Anonymkode: 2a484...99f

Skrevet

Adventlys første søndag i advent, alltid. Og i år er det den 3dje desember. 

Anonymkode: 3ba7e...ea6

Skrevet

Jeg ville hengt opp adventsstjernene denne helgen, men vi har fått nye vinduer og jeg innså ikke før nå at vi derfor mangler kroker og oppheng. De forsvant med de gamle vinduene og listene.

Anonymkode: aaeec...8fe

Skrevet

Jeg venter til den første helga i advent, altså førstkommende helg.

Skrevet

Utelys er allerede oppe. Adventslys blir jeg å ha opp onsdag eller torsdag.

Anonymkode: e6725...5ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 20.53):

Anyway; julelysene ute ble hengt opp for noen uker siden. Vi reiser bort 29 nov.-4. des, og er dermed borte den helga det egentlig gjelder. Så jeg vet ikke helt hva jeg gjør.

1.søndag i advent teller ned til juledagen som er 25.desember 

Anonymkode: 92532...01a

Skrevet

Advent begynner for meg når det er advent, (altså den første søndageni advent). Da kommer stjerne, lys, adventstake og slikt frem, ikke før! Jeg har ennda høstpynt fremme og skal ha det en uke til før nedtellingen til jul starter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...