Gå til innhold

Hund alene i 12 timer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor gidder enkelte folk å skaffe seg hund i det hele tatt??   

Anonymkode: 26a71...441

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herregue det er snakk om en dag 

Anonymkode: ff5c2...b70

• Liker 1
Skrevet

Finn deg en lokal hundegruppe på Facebook. Ypperlig anledning til å skaffe seg bekjentskaper som kan passe/gå tur med hunden. Betal de litt evt for at de kommer og lufter han halvveis i vakten din.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her. Jeg skal høre litt rundt om noen i det minste kan stikke innom å lufte han.

Hva er det verste som kan skje om han er alene hjemme da? 

Anonymkode: 8486c...a23

Det verste som kan skje er at hunden blir syk, når han ikke får gjort i fra seg. (Kan jo hende at han holder seg og ikke gjør fra seg inne) Dyrlegebesøk og unødig lidelse og smerter for hunden. Aller verste så kan hunden dø.

Anonymkode: 6cc83...e48

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er snakk om en dag. Vanligvis er vi jo to og han jobber verken kveld eller helg. Og vanligvis hvis vi reiser bort så tar vi han med eller så har vi pass. Nå for første gang har jeg ikke greid å skaffe pass til han. 
vanligvis er det ikke noe problem. 

• Liker 1
Skrevet

Det er på ingen måte ideelt, men min gamle hund ville klart det. Hun kunne fint å holde seg lenge. Hun jeg har nå kunne absolutt ikke gjort det, men hun er ung. Når de er alene ligger de stort sett og sover. Men jeg ville virkelig forsøkt å få noen til å gå innom og lufte den en halvtimes tur, da hadde i hvert fall jeg hatt det bedre på jobb. I tillegg hadde jeg sørget for en ekstra lang tur før jeg dro på jobb. 

Hvis du ikke har sjekket ut Roverappen, burde du det. Kanskje finnes den beste løsningen der 😊

Anonymkode: 6235d...c4f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er snakk om en dag. Vanligvis er vi jo to og han jobber verken kveld eller helg. Og vanligvis hvis vi reiser bort så tar vi han med eller så har vi pass. Nå for første gang har jeg ikke greid å skaffe pass til han. 
vanligvis er det ikke noe problem. 

https://www.mattilsynet.no/dyr/kjaeledyr/hund/tilsynsveileder-for-hund?kapittel=5-tilsyn-og-stell
Punkt 4.7 "Hunden skal luftes minimum tre ganger daglig for å gjøre fra seg."

Punkt 5.2"Hunden skal ha sosialt samvær med mennesker. Det er ikke akseptabelt å la hunden være overlatt til seg selv store deler av døgnet, den bør ikke være alene flere timer enn en normal arbeidsdag."

Det er ikke greit å forlate en hund så lenge alene. Hvor vanskelig er det å forstå? 

Anonymkode: 4597f...70e

• Liker 2
Skrevet

Min holder seg lenger enn det om natta i helgene innimellom, og hadde det vært et krisetilfelle for én gangs skyld, så hadde jeg gjort det. Selvfølgelig ikke ideellt, men er det et engangstilfelle, så går det bra så lenge du tror blæra tåler det!

Anonymkode: ff585...cb0

Skrevet

Min holder seg frivillig så lenge når jeg jobber natt. Mannen lufter på kvelden før han legger seg, men ikke søren om hun skal på do igjen før jeg står opp utpå dagen. Så da blir det fort 12+ 

Anonymkode: 6f1c0...843

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Kan en hund være alene hjemme så lenge? Bare snakk om en dag. Han greier fint å være alene en arbeidsdag, men har aldri vært alene så lenge som 12 timer. Jeg er alene hjemme, samboer er bortreist og jeg har 12-timers skift i helga. Har ordnet pass en av dagene, men den andre må han være alene. Tror dere det kan gå greit? Jeg vet at det ikke er ideellt, alternativet er å ha han i bilen, men tror ikke at det er noe bedre?

12 timer synes jeg var lenge. Du har ikke en nabo eller familiemedlem som kan komme innom å gå tur med hunden? Jeg ser på hund og barn på samme måte. Barn bør ikke være 8 timer i en barnehage, hunder bør ikke være 8 timer alene hjemme. Må man, så må man, men det finnes alltid en løsning.

Anonymkode: 03660...703

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan en hund være alene hjemme så lenge? Bare snakk om en dag. Han greier fint å være alene en arbeidsdag, men har aldri vært alene så lenge som 12 timer. Jeg er alene hjemme, samboer er bortreist og jeg har 12-timers skift i helga. Har ordnet pass en av dagene, men den andre må han være alene. Tror dere det kan gå greit? Jeg vet at det ikke er ideellt, alternativet er å ha han i bilen, men tror ikke at det er noe bedre?

NEI!!!!!

Dyremishandling!!!! Skaff en passer. Stakkars hund😭

Anonymkode: 09387...e50

Skrevet

I Sverige er det ikke lov å ha hunden uten tilsyn i mer enn 6 timer i strekk. Det burde si litt hvor lite greit det er med 12...

Anonymkode: c3983...0bd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er ille. Hvordan skal han klare å holde seg i 12 timer. Hadde du klart det. Uff så trist. 

Anonymkode: 004ec...d07

Skrevet

Nei det går ikke. Jeg ville tatt en sykedag hvis jeg absolutt ikke greide å få tak i pass, eller prøvd å få dratt hjem tidligere eller midt på dagen og få en time perm eller noe sånt.

Anonymkode: c98be...68d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

https://www.mattilsynet.no/dyr/kjaeledyr/hund/tilsynsveileder-for-hund?kapittel=5-tilsyn-og-stell
Punkt 4.7 "Hunden skal luftes minimum tre ganger daglig for å gjøre fra seg."

Punkt 5.2"Hunden skal ha sosialt samvær med mennesker. Det er ikke akseptabelt å la hunden være overlatt til seg selv store deler av døgnet, den bør ikke være alene flere timer enn en normal arbeidsdag."

Det er ikke greit å forlate en hund så lenge alene. Hvor vanskelig er det å forstå? 

Anonymkode: 4597f...70e

Det er forskjell på hvordan og unntakstilfeller. 

Barn bør ha minst en time fysisk frilek hver dag, men vi drar på 12 timers flyturer likevel. 

Anonymkode: 4e2fd...159

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er forskjell på hvordan og unntakstilfeller. 

Barn bør ha minst en time fysisk frilek hver dag, men vi drar på 12 timers flyturer likevel. 

* Det et forskjell på hverdag og unntakstilfeller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...