AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #1 Del Skrevet 24. november 2023 Kan en hund være alene hjemme så lenge? Bare snakk om en dag. Han greier fint å være alene en arbeidsdag, men har aldri vært alene så lenge som 12 timer. Jeg er alene hjemme, samboer er bortreist og jeg har 12-timers skift i helga. Har ordnet pass en av dagene, men den andre må han være alene. Tror dere det kan gå greit? Jeg vet at det ikke er ideellt, alternativet er å ha han i bilen, men tror ikke at det er noe bedre? Anonymkode: 8486c...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #2 Del Skrevet 24. november 2023 Nei! Det er uansvarlig! Begge deler er ikke greit. Skaff deg pass, kennel eller bli hjemme Anonymkode: b68ac...1f7 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #3 Del Skrevet 24. november 2023 Nei, en hund kan ikke være alene i 12 timer. Du må ordne pass, tilsyn eller holde deg hjemme. Anonymkode: 2a00e...bfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #4 Del Skrevet 24. november 2023 Nei, det er overhodet ikke greit. Du må skaffe pass, eller ta deg fri. Anonymkode: fe92a...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #5 Del Skrevet 24. november 2023 Nei, det er ikke greit. Du må da klare å få tak i noen som kan passe hunden. Venner? naboer? Et litt stort barn eller ungdom av noen i din omgangskrets? Familie? Kolleger som liker hunder? Hvis ikke kan du prøve på Finn.no, der er det alltid mange som vil være hundepassere eller avlastningsfamilier. Ikke greit å ofre hunden, den er helt prisgitt oss mennesker og at vi ALLTID behandler dem ordentlig. Anonymkode: 7b74f...3cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 24. november 2023 #6 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg vet at det ikke er ideellt, alternativet er å ha han i bilen, men tror ikke at det er noe bedre? Anonymkode: 8486c...a23 Hvorfor skulle ikke dette være bedre? Det betyr vel at du kan lufte den i løpet av de 12 timene? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 24. november 2023 #7 Del Skrevet 24. november 2023 12 timer er mye for en blære som er vant til å tømmes oftere. Så du bør tråle nettverket etter noen som kan lufte midt på, eller ta han den dagen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #8 Del Skrevet 24. november 2023 Nei, det er for mye. Anonymkode: 30919...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munchlax Skrevet 24. november 2023 #9 Del Skrevet 24. november 2023 Troyamin skrev (1 minutt siden): Hvorfor skulle ikke dette være bedre? Det betyr vel at du kan lufte den i løpet av de 12 timene? Blir ikke det veldig kaldt?🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 24. november 2023 #10 Del Skrevet 24. november 2023 Munchlax skrev (Akkurat nå): Blir ikke det veldig kaldt?🤔 Er hunden tynnpelset er det bare å pakke buret med ullpledd med varmeflasker i bunn og på sidene. Sett på et godt dekken. (Har mine i bilen hele året. Kun ull i bunn, evnt ulldekken på de eldste.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #11 Del Skrevet 24. november 2023 Jeg har gjort det en gang om sommeren. men da var terrassedøren åpen så den kunne gå inn og ut som den ville. Naboen visste også om at den var alene og holdt et øye med den (de kunne ikke ha den eller lufte den). gikk greit, men kun fordi den hadde en stor hage å gå ut i. Anonymkode: a899b...c09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #12 Del Skrevet 24. november 2023 Min hund hadde fint holdt seg i 12 timer, så jeg hadde ikke bekymret meg for den delen. Nå vinterstid hadde hun fint greid seg med en lufting i døgnet hvis hun selv hadde fått bestemt. Hun er en voksen hund, mellomstor rase. Jeg har aldri hatt henne alene 12 timer men ser ikke så stor forskjell på det å en vanlig arbeidsdag på 8-9 timer. Du kjenner hunden din best, gå for det som kjennes ok. Anonymkode: dceac...f7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #13 Del Skrevet 24. november 2023 47 minutter siden, Troyamin said: Er hunden tynnpelset er det bare å pakke buret med ullpledd med varmeflasker i bunn og på sidene. Sett på et godt dekken. (Har mine i bilen hele året. Kun ull i bunn, evnt ulldekken på de eldste.) Eller sette på Dog Mode i Teslaen. Anonymkode: 62d06...12b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #14 Del Skrevet 24. november 2023 Går bra for en gang det ja. Har blitt bortimot det noen ganger for vår hund, i hvert fall 10 timer. Ute rundt kl 06 om morgenen også er man hjemme fra jobb kl 16.30. Ikke unormalt her til lands. Anonymkode: b6b53...fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #15 Del Skrevet 24. november 2023 Nei. Alt for lenge, høres veldig uansvarlig ut. Er det absolutt ingen du kan spørre om å lufte den i det minste? Ikke en nabo eller noen som helst? Anonymkode: 9fcef...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 24. november 2023 #16 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Eller sette på Dog Mode i Teslaen. Anonymkode: 62d06...12b Det fungerer sikkert for de som har så liten bil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #17 Del Skrevet 24. november 2023 TS her. Jeg skal høre litt rundt om noen i det minste kan stikke innom å lufte han. Hva er det verste som kan skje om han er alene hjemme da? Anonymkode: 8486c...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #18 Del Skrevet 24. november 2023 Er det absolutt INGEN du kan spørre om vil lufte den? Anonymkode: d8329...6ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #19 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Jeg skal høre litt rundt om noen i det minste kan stikke innom å lufte han. Hva er det verste som kan skje om han er alene hjemme da? Anonymkode: 8486c...a23 Den kan bæsje/tisse ned huset. Den kan bli engstelig eller kjede seg så mye at den går løs på interiør, og derfor står i fare for å skade seg selv. Å det er IKKE greit Anonymkode: d8329...6ea 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pautina Skrevet 24. november 2023 #20 Del Skrevet 24. november 2023 Gå en lang tur før vakta, er han vant til å være alene hos deg i 6-8 timer er det ikke så stor forskjell for ham med 12 så lenge han er tømt først. mer stress for bikkja med kennel noen foreslår i hvert fall. Og ro ned folkens, det er snakk om en dag, ikke hver dag. Hvor lenge tror dere hunder på kennel eller omplasserings steder står alene i døgnet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå