AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #1 Skrevet 23. november 2023 Hvorfor er så mange menn redd for å steriliseres? De vil jo ikke ha barn, er redde for å gjøre noen gravide (som ikke vil ta abort) , men å sterilisere seg er sååå grusomt. De vil heller at kvinne gjør det. Som regel har dama i forholdet allerede gått på prevensjon i årevis OG å sterilisere damer er en operasjon, ikke et lite inngrep, som det er på menn. Det er så vanskelig å ikke kalle menn det svake kjønn Anonymkode: f57ee...d3f 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #2 Skrevet 23. november 2023 Min mann har klippet, vi har 3 barn og jeg blir syk av prevensjon(kort sagt) så det gjorde han for meg. Han sier aldri noe om at han er syk eller har vondt, men tror det var vondt, selv om man får med smertestillende medisin hjem, tror han og sa han kjente når kirugen leita etter strengen og når de klippet den, iiik Anonymkode: bfe1d...3a4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #3 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min mann har klippet, vi har 3 barn og jeg blir syk av prevensjon(kort sagt) så det gjorde han for meg. Han sier aldri noe om at han er syk eller har vondt, men tror det var vondt, selv om man får med smertestillende medisin hjem, tror han og sa han kjente når kirugen leita etter strengen og når de klippet den, iiik Anonymkode: bfe1d...3a4 Neppe, han får da lokalbedøvelse. Om han kjente noe, burde han sagt ifra. Kjenner forrestwn flere menn som HAR sterilisert seg, men eksen min, han lovte å gjøre det, men hadde visst ikke følt seg som en mann da. Ser den da, han er jo ikke særlig til mann 🤣 Anonymkode: f57ee...d3f 1
blaffen Skrevet 23. november 2023 #4 Skrevet 23. november 2023 Det er forskjellig. Jeg har gjort det og det var null å bry seg om smertemessig. Det var enkelte bevegelser som stakk litt etterpå men det ga seg etter en uke eller to. Det verste var nesten å avstå fra runking med ting grodde(10 dager?) En kamerat gjorde det samtidig med meg og han var ikke fullt så heldig. Vi snakker pung på størrelse med grapefrukt og uker med antibiotika og smertestillende.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #5 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Neppe, han får da lokalbedøvelse. Om han kjente noe, burde han sagt ifra. Kjenner forrestwn flere menn som HAR sterilisert seg, men eksen min, han lovte å gjøre det, men hadde visst ikke følt seg som en mann da. Ser den da, han er jo ikke særlig til mann 🤣 Anonymkode: f57ee...d3f Lokalbedøvelse tar ikke alt du. jeg har tatt epidural i ryggsøylen og da får man lokalbedøvelse, jo… man kjenner det trykket og ekle følelsen. og etter inngrep er jo sting og slikt ubehagelig, om mam har blitt sydd etter fødsel eller fjernet en liten føflekk Anonymkode: bfe1d...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #6 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min mann har klippet, vi har 3 barn og jeg blir syk av prevensjon(kort sagt) så det gjorde han for meg. Han sier aldri noe om at han er syk eller har vondt, men tror det var vondt, selv om man får med smertestillende medisin hjem, tror han og sa han kjente når kirugen leita etter strengen og når de klippet den, iiik Anonymkode: bfe1d...3a4 Kjente noe ubehag, men nesten samtlige tannlegebesøk jeg har hatt, har vært verre. Å sparke tåa borti noe, er vondere enn sterilisering. Jeg tror mannen din fisket etter medfølelse. Anonymkode: 66dc3...20c 1 1
Helene Skrevet 23. november 2023 #7 Skrevet 23. november 2023 Er enig med Ts. Jeg ba mannen sterilisere seg så jeg kunne slippe å gå på prevansjon. Han nektet. Han skulle ikke ha flere barn. Menn er noen store barn. 2 1 2
Gjest Mr. Ron Skrevet 24. november 2023 #8 Skrevet 24. november 2023 Steriliserte meg for over 20 år siden, etter tre barn. Valgte å gjøre det fordi vi likte/liker mye sex, og for at kona skulle unngå negative bivirkninger av p-pille. For vårt seksualliv har dette vært perfekt, med tanke friheten og spontaniteten dette har gitt. De få (skrekkslagne) minuttene på operasjonsbordet glemmer man fort når man til gjengjeld får mye kos i etterkant.🙄🤪😁
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #9 Skrevet 24. november 2023 Helene skrev (16 timer siden): Er enig med Ts. Jeg ba mannen sterilisere seg så jeg kunne slippe å gå på prevansjon. Han nektet. Han skulle ikke ha flere barn. Menn er noen store barn. Wow, det hadde nesten vært skilsmisse-grunn, egoistisk liten dritt.....å Anonymkode: 2c8ee...4b0 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #10 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor er så mange menn redd for å steriliseres? De vil jo ikke ha barn, er redde for å gjøre noen gravide (som ikke vil ta abort) , men å sterilisere seg er sååå grusomt. De vil heller at kvinne gjør det. Som regel har dama i forholdet allerede gått på prevensjon i årevis OG å sterilisere damer er en operasjon, ikke et lite inngrep, som det er på menn. Det er så vanskelig å ikke kalle menn det svake kjønn Anonymkode: f57ee...d3f Ikke grusomt i det hele tatt, selvom det var litt komplikasjoner når jeg steriliserte meg. Normalt er det unnagjort på 15 mins, de brukte 1 time på meg. Null stress. Litt ømt i etterkant i et par uker. Anonymkode: 8630e...f1d 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #11 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor er så mange menn redd for å steriliseres? De vil jo ikke ha barn, er redde for å gjøre noen gravide (som ikke vil ta abort) , men å sterilisere seg er sååå grusomt. De vil heller at kvinne gjør det. Som regel har dama i forholdet allerede gått på prevensjon i årevis OG å sterilisere damer er en operasjon, ikke et lite inngrep, som det er på menn. Det er så vanskelig å ikke kalle menn det svake kjønn Anonymkode: f57ee...d3f Er det så vanskelig å forstå? Selv om man føler seg sikker som 30 åring, så vil et rasjonelt menneske forstå at man ikke vet 100% sikkert om man vil ombestemme seg. Og å reversere dette går ofte dårlig, 30% vil det ikke la seg gjøre, og gjøres det innen 5år, så er sjansen 50%, mindre for å gjøre dama gravid, og sjansen blir enda mindre med tiden. Jeg føler meg veldig sikker på å ikke få barn, men siden jeg skjønner at det er en liten sjanse for jeg ombestemmer meg med rett dame, så tar jeg ikke den sjansen Anonymkode: 49bce...462
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #12 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det så vanskelig å forstå? Selv om man føler seg sikker som 30 åring, så vil et rasjonelt menneske forstå at man ikke vet 100% sikkert om man vil ombestemme seg. Og å reversere dette går ofte dårlig, 30% vil det ikke la seg gjøre, og gjøres det innen 5år, så er sjansen 50%, mindre for å gjøre dama gravid, og sjansen blir enda mindre med tiden. Jeg føler meg veldig sikker på å ikke få barn, men siden jeg skjønner at det er en liten sjanse for jeg ombestemmer meg med rett dame, så tar jeg ikke den sjansen Anonymkode: 49bce...462 Er det så vanskelig å forstå at du kanskje ikke var i målgruppen for denne tråden da? Anonymkode: 66dc3...20c 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #13 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det så vanskelig å forstå at du kanskje ikke var i målgruppen for denne tråden da? Anonymkode: 66dc3...20c Snakker du ikke om menn som ikke ønsker barn, men som alikevel ikke ønsker sterilisering? Anonymkode: 49bce...462
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #14 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Snakker du ikke om menn som ikke ønsker barn, men som alikevel ikke ønsker sterilisering? Anonymkode: 49bce...462 Jeg er ikke ts. Du er ung, og du har argumenter som holder. Går ut fra at dette er det du sier hvis spørsmålet dukker opp? Anonymkode: 66dc3...20c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #15 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke ts. Du er ung, og du har argumenter som holder. Går ut fra at dette er det du sier hvis spørsmålet dukker opp? Anonymkode: 66dc3...20c Er ikke gammel, men ikke ung heller, 39år. Men enten jeg er 39, eller 50år, jeg vet aldri om jeg plutselig blir dumpet neste uke, og treffer en dame om 1mnd som får frem ønsket om barn. Vi menn kan få barn selv når vi blir gamle, så jeg ser ikke at det er noe vits å ta den risikoen, for jeg kan ikke vite sikkert om det forholdet jeg har varer livet ut Anonymkode: 49bce...462
Bagnus Skrevet 24. november 2023 #16 Skrevet 24. november 2023 Dette er et veldig hot tema i vårt forhold. Vi har to barn og følers oss ferdig... Eller er vi det?🤪 Nå bruker vi ingen prevansjon. Men er ganske gode på å hoppe av i svingen🤣
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #17 Skrevet 24. november 2023 Når vi fikk barn nr to så sa mannen. Jeg kan sterilisere meg jeg. Siden du har gått igjennom to graviditeter for oss så er dette det minste jeg kan gjøre for oss. Han var da 27 år. No er han 45 og jeg trur ikke han angrer. For han så var det ikke noe spørsmål en gang. Dette mente han var rett. Ubehagelig var det. Men ikke vondt som han sa. Jeg er evig takknemlig for det han har gjort for oss. Slik at jeg slipper å gå på noe som forstyrrer kroppen. Lell om jeg har kunna tenkt meg et voksen liv uten mensen så vil jeg ikke gå på noe. Anonymkode: 6d1e5...006 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #18 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det så vanskelig å forstå? Selv om man føler seg sikker som 30 åring, så vil et rasjonelt menneske forstå at man ikke vet 100% sikkert om man vil ombestemme seg. Og å reversere dette går ofte dårlig, 30% vil det ikke la seg gjøre, og gjøres det innen 5år, så er sjansen 50%, mindre for å gjøre dama gravid, og sjansen blir enda mindre med tiden. Jeg føler meg veldig sikker på å ikke få barn, men siden jeg skjønner at det er en liten sjanse for jeg ombestemmer meg med rett dame, så tar jeg ikke den sjansen Anonymkode: 49bce...462 Jep, var akkurat dette jeg tenkte meg. Menn som "ikke vil ha barn" med samboeren sin venter i virkeligheten bare på ei dame som de syns er bedre. Du bekreftet virkelig alle mine fordommer her. Da kan de jo for svarte f**n gjøre det slutt, og la dama få sjansen til å få barn med en annen mann i stedet, før det er for sent! Anonymkode: 7059e...460 4 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #19 Skrevet 24. november 2023 Mange år sidan ein fekk brent av sædlederen, og oprasjonen tol omlag en time,og ingen problem i etterkant. Anonymkode: 60532...07a
Lorieen Skrevet 24. november 2023 #20 Skrevet 24. november 2023 Min eksmann gjorde det. Han gav uttrykk for at det gjorde ganske vondt til tross for lokalbedøvelse, og han gikk som en cowboy og var temmelig hoven i omtrent ei uke etterpå. Ingen plager eller problemer etterpå, og han var fornøyd med avgjørelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå