PrinsesseFiona Skrevet 23. november 2023 #1 Del Skrevet 23. november 2023 Hei, Jeg har lenge gått rundt å tenkt på ulike navn til mine eventuelt framtidige barn. Det er ennå en stund til, men det er mest for moro skyld. 🙂 Bare noe om meg er at jeg liker litt unike og kanskje ikke så vanlige navn og spekulerer ofte på hvordan livet med ulike barn hadde vært. Av og til har jeg tenkt på hva jeg ville kalt mine barn dersom det var tvillinger (en gutt og en jente). Synes da for min del at det hadde vært veldig koselig om de hadde "matchende" navn. Er klar over at det muligens ikke er en så veldig populær ide, men vil gjerne høre innspill fra dagens samfunn. Jeg kunne f.eks. tenke meg navn som Cornelia og Cornelius (eller med k). Dette er jo mest en tanke for gøy ettersom jeg ikke har planer om å få barn i nær framtid. 🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 23. november 2023 #2 Del Skrevet 23. november 2023 Liker ikke når navnene er for like. Det blir for krampeaktig. Men hvis du absolutt må..: Ane og Arne? Bent og Bente? Olve og Olga? Martinus og Martine? Ola og Oda? Tom og Tomine? Oddvar og Oddrun? Thor og Thea? Krister og Kristine? Jørgen og Jørgine? Jan og Janne? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseFiona Skrevet 23. november 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 23. november 2023 Ja, litt enig, men jeg liker navnene veldig godt. Tenker samtidig på faren for eventuell mobbing eller andre vanskeligheter som kan følge med det å ha veldig like navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #4 Del Skrevet 23. november 2023 Synes det er finere hvis de er litt forskjellige, særlig når de er på samme forbokstav, men at de kanskje klinger litt likt. Synes også det er fint om ene er hakket kortere, fordi da høres de finere ut sammen. For eksempel (med ikke-altfor-vanlige navn): Karsten og Kornelia Ada og Amandus Alina og Alexander Anonymkode: a8513...afc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollert Skrevet 23. november 2023 #5 Del Skrevet 23. november 2023 Ville blitt Nora og Aron det da, vet du. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 23. november 2023 #6 Del Skrevet 23. november 2023 For guds skyld gi tvillinger selvstendige navn. De er hver sin person og skal leve hvert sitt liv! 10 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #7 Del Skrevet 23. november 2023 Vet om to som heter Rikke, hvor hver deres bror heter Frikk og Mikkel. Altså Frikk og Rikk, og Rikke og Mikke(l). De som liker navnet Rikke, liker tydeligvis en match/rim. Anonymkode: 06c96...0a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #8 Del Skrevet 23. november 2023 20 minutter siden, PrinsesseFiona said: Hei, Jeg har lenge gått rundt å tenkt på ulike navn til mine eventuelt framtidige barn. Det er ennå en stund til, men det er mest for moro skyld. 🙂 Bare noe om meg er at jeg liker litt unike og kanskje ikke så vanlige navn og spekulerer ofte på hvordan livet med ulike barn hadde vært. Av og til har jeg tenkt på hva jeg ville kalt mine barn dersom det var tvillinger (en gutt og en jente). Synes da for min del at det hadde vært veldig koselig om de hadde "matchende" navn. Er klar over at det muligens ikke er en så veldig populær ide, men vil gjerne høre innspill fra dagens samfunn. Jeg kunne f.eks. tenke meg navn som Cornelia og Cornelius (eller med k). Dette er jo mest en tanke for gøy ettersom jeg ikke har planer om å få barn i nær framtid. 🤭 Rikke og Marius Fine navn! Husk for øvrig at du sannsynlig kommer til å få barn med noen. Dermed er du ikke alene om å velge navn Anonymkode: f4f90...a94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #9 Del Skrevet 23. november 2023 Ask og Embla Kari og Ola John og Yoko Kate og William Anonymkode: a1570...7db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #10 Del Skrevet 23. november 2023 Katjakaj og Bentebent Anonymkode: 0e61a...17e 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #11 Del Skrevet 23. november 2023 Jeg synes ikke noe om matchende navn, det er to individer. Det å ha navn i samme "stil" er viktigere. Du kaller ikke et tvillingpar for Liam og Ragnhild Anonymkode: 141df...8f7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseFiona Skrevet 23. november 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 23. november 2023 Gode innspill. Jeg liker i hvert fall navn i samme "kategori". Det føler jeg er litt smak og behag, men navn som Lisa og Sonja er for meg navn som går i samme "kategori". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #13 Del Skrevet 23. november 2023 Kåre Kaj og Olaug Jorine Anonymkode: 6698e...a69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseFiona Skrevet 23. november 2023 Forfatter #14 Del Skrevet 23. november 2023 Florian og Lisa Gabriel og Sonja William og Eden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. november 2023 #15 Del Skrevet 23. november 2023 (endret) @Ciaran & Ciara 😀 @Ciaran og Ciara Endret 23. november 2023 av Maskinfører 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #16 Del Skrevet 23. november 2023 Hans og Grethe Adam og Eva Pompel og Pilt Knoll og Tott Anonymkode: 56417...7a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #17 Del Skrevet 23. november 2023 Noel og Noelle😜 Jeg har tvillinger selv, men de starter ikke på samme bokstav. Begge navnene innholdet S da, og har like mange stavelser. Anonymkode: 64ea1...0c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseFiona Skrevet 23. november 2023 Forfatter #18 Del Skrevet 23. november 2023 Er jo veldig stas om navnene klinger litt, men kanskje noen like bokstaver holder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #19 Del Skrevet 23. november 2023 Jeg et selv tvilling og hadde ikke likt om jeg og søsteren min hadde begge navn på samme forbokstav... vi er to mennesker Anonymkode: 772e3...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #20 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det å ha navn i samme "stil" er viktigere. Du kaller ikke et tvillingpar for Liam og Ragnhild Hvorfor i alle dager gjør du ikke? Det er to individer som du selv sa Anonymkode: da500...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå