Gå til innhold

psykologi grunnfag


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei :D

lurer på om noen her inne kan fortelle meg litt om studiet psykologi grunnfag? hvordan var studiet , negative og positive erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min søster studerte psykologi grunnfag, og HUN syntes det var veldig kjekt. Jeg har kikket i bøkene hennes, og jeg må si at for MIN del så er det negativt at mye av lærestoffet er på engelsk. Mange vanskelige ord osv. Men i følge min søster (som snakker flytende engelske....!!) så blir en vant til det. Psykologi ER jo et mega interesant fag, og jeg kunne godt tenkt meg å lese mer selv, men det var dette med en engelsken da... Selv om jeg er god i engelske, så vet jeg ikke om jeg er SÅ god... :)

Håper du finner ut av hva du har lyst til å studere! Uansett hva du velger, så blir det sikkert interesant... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologi grunnfag er to avsluttende semestre, her i Oslo i alle fall. Det første har som tema psykologiens historie, metoder og ulike retninger innen psykologi; Nevropsykologi, atferdspsykologi, kognitiv psykologi etc, dvs en innføring i psykologi generelt og de store teoretikerene og forskerene.

Andre semester er fordypning i abnormal psykologi, utviklingspsykologi og sosialpsykologi. Andre semester var definitivt mest spennende, og sosialpsykologi var det jeg syntes var mest likt den forestillingen jeg hadde på forhånd om hva psykologi er.

Det stemmer at mye av pensum er på engelsk, men for min del tenkte jeg ikke over det etter hvert. Hvis du ikke behersker engelsk overhodet, k a n det bli vanskelig. Gå på universitetsbiblioteket og finn en pensumbok på engelsk, da kan du prøve deg på forhånd.

Psykologi grunnfag var definitivt mitt morsomste år på Blindern. Hvis du gjerne vil komme inn på profesjonsstudiet anbefales det ikke å ha det like morsomt som meg... :ler:

Noen synes det er negativt at det er et stort fag med masse studenter, og at det er vanskelig å bli kjent. Jeg syntes det var helt greit. Det arrangeres oppgaveseminarer hvor det er lett å bli kjent med andre.

Pink...

- savner Blindern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...