Gå til innhold

Anbefaling av eiendomsmegler i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal selge vår villa i Bergen.  Den ligger i et attraktivt område hvor det sjelden er slike til salgs.  Prisantydning vil nok ligge mellom 10-12 mill. 

Er det noen som har erfaring med, eller kan anbefale en god megler? 

Vi ønsker helst en som har mange kontakter og som klarer å engasjere mange interessenter som forhåpentligvis ender med en heftig budrunde😅

Anonymkode: 78e40...bdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tommy Kaland eller Petter Krantz er blant de beste. 

Anonymkode: 1250f...68c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tommy Kaland eller Petter Krantz er blant de beste. 

Er det noen du har erfaring med?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det noen du har erfaring med?

Begge to. Krantz er svært engasjert. Kaland er dyktig. Krantz også.

Skrevet

Sjekk hvem som selger mest boliger i ditt område. De vil sannsynligvis ha best nettverk. At noen selger masse i Fana eller sentrum er ikke det samme som at de kan fx Åsane.

Anonymkode: 197ba...154

Skrevet

Egentlig burde dere fulgt med i lengre tid hvem som selger tilsvarende boliger i ditt område, har du ikke gjort det kan dere sjekke finn.no og se hvilke boliger som er solgt, og hvilken megler de har brukt. De meglerne sitter gjerne på lister med interessenter for området og kan tipse kjøpere som ønsker den type bolig dere selger. Hjelper ingenting å hyre inn en av kjendismeglerne en over nevner hvis ikke de allerede har gjort en del salg i deres område. Personlig styrer jeg klar av meglere som hele tiden skryter av prisen de kan oppnå, da lurer jeg som kjøper på hva jeg egentlig blir lurt til. Jeg bor også i Bergen, i ny blokk i et relativt dyrt område, og her er det Privatmegleren som har oppnådd høyest pris på boligene de siste årene. Jeg liker ikke fremtoningen deres så usikker på om jeg ville kjøpt av dem, men jeg kunne leid dem inn for å få høy pris. Siste jeg solgte brukte jeg Proaktiv, og var veldig fornøyd med dem, de kjente området godt og var utrolig ryddige og greie å forholde seg til. En heftig budrunde er det derimot ikke så sannsynlig at du vil få slik tingene er nå. Du bør heller ha en realistisk prisantydning og håpe på å få den. Det ligger en del villaer ute i den prisklassen du skisserer, i noen av byens bedre områder, og mange av dem har lagt ute en stund. Så fint hus i pent område er ikke i seg selv nok til å få solgt i det hele tatt.  

Anonymkode: e012a...9ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Begge to. Krantz er svært engasjert. Kaland er dyktig. Krantz også.

Jeg har også nylig vært borti disse to, som kjøper i den prisklassen. Virket veldig bra begge. Krantz var nettopp med i en podcast (bertrands univers tror jeg) hvor han fortalte om hvordan han jobber. Hørtes veldig bra ut, virket som en driftig type. 

Anonymkode: 3a823...18e

Skrevet

Simon Aasen i Eie eiendomsmegling .

Anonymkode: 8d393...187

Skrevet

Sett at man får samme prisantydning fra to meglere, så vil man aldri få et svar på om man kunne oppnådd høyere salgspris ved å bruke den andre megleren.  Men det man kan forhandle på, er kostnadene ved meglingen.  Er det noen som har erfaring med å prute på provisjonen?  Hvilken % er mulig å oppnå hos en "toppmegler"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...