Gå til innhold

Økning av red pill jenter/kvinner?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, jeg mener ikke kvinne har mer makt enn menn. Det jeg ser er positivt med visse ideer med red pill er å til å menn og kvinner skal funke sammen, må vi ha en viss roller vi påtar oss. Menn må være mer menn og kvinner må være mer kvinner. Hvis du er over gjennomsnittet voke, da er denne samtalen helt meningsløs.

Anonymkode: d9c8c...e38

Synes det høres rart ut. Menn og kvinner er selvfølgelig forskjellige på noen måter, men vi er også ganske like. Man kan fint forstå at kvinner i større grad tiltrekkes mot jobber innen mennesker og omsorg, og at menn tiltrekkes jobber som gir de muligheten til å få utløp for trangen til risiko. 

Det betyr ikke at man må sette menn og kvinner i roller. Vi overlapper på alle områder. Hvorfor kan ikke Kari jobbe konstruksjon om de ønsker? Hvorfor kan ikke Pål være pappa på fulltid? Du trenger ikke å date Guri som ter seg maskulint på mange områder i livet, og jeg trenger ikke å date Jonas som har et feminint uttrykk og hopper opp på sofaen med et hyl om han ser en edderkopp.

Hvorfor skal vi dytte folk inn i roller basert på stereotyper? Mange menn setter pris på kvinner som har såkalte maskuline trekk, og mange kvinner liker menn som fremstår mer feminine.

Om man ikke tiltrekkes noen fordi de er for maskulin eller feminin for din smak, gå videre. Slutt og klag. La folk være i fred og gjøre som de vil. 

Anonymkode: f9727...9a5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så du mener at det er ingen forskjell på menn og kvinner?

Det er selvsagt en biologisk forskjell på menn og kvinner som gir ulike forutsetninger. Men det er ingen grunn til at menn ikke kan ta husarbeidet og kvinner ikke kan skifte dekk, for eksempel.

Anonymkode: f1430...4e2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er jeg enig med deg om. Men du må innrømme å vi menn kommer til kort når det gjelder omsorg med spedbarn. 

Nei, det gjør dere ikke. Dere gidder ikke.

Anonymkode: 6508c...2c9

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er jeg enig med deg om. Men du må innrømme å vi menn kommer til kort når det gjelder omsorg med spedbarn. 

Jeg hadde da på ingen måte noen bedre forutsetning for å ta meg av et spedbarn enn min mann, vi var like grønne på det området begge to. Ikke kunne jeg amme heller hvis det er det du tenker på, men vi lærte fort og ble like gode begge to.

Anonymkode: ec0f6...001

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Dummeste jeg har hørt. Kanskje du er elendig på det området, men det har ikke noe med kjønnet ditt å gjøre. Samboeren min er og har alltid vært helt fantastisk med barnet vårt, jeg er på ingen måte en bedre omsorgsperson enn ham. Vet om mange slike fedre.

Anonymkode: f1430...4e2

• Liker 1
Skrevet

Lite som er så flaut som menn som bruker biologi som unnskyldning for å være udugelige og uempatiske.

• Liker 3
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Ok, takk for oppklaring - det kunne tydeligvis betyr det motsatte også. Avhengig av hvem du snakker med.
Og det er vel et tegn på at det er mildt sagt delte meninger om dette?

Det høres jo egentlig bare ut som enda en konspirasjonsteori. Og når TS må si at det ikke er incel-tankegang, så er det vel nettopp det?

Jeg selv som mann på 50, har jo erfart at samfunnet fortsatt favoriserer oss menn tungt i det meste. Spesielt innen økonomi og makt. Kvinner begynner å få en reell innflytelse innen utdanning, og de sitter også med mye makt i kjærlighetsforhold.

Men det skulle da bare mangle at det jevnet seg litt ut etter mange årtusener med skjev fordeling. Vi menn har da virkelig ikke gjort oss fortjent til å beholde den statusen...

M50 

Anonymkode: cb180...8a4

KG-damer kaster fort "incel" på menn for veldig lite. Incels bruker også en del red-pill/black-pill teori.

Delte meninger. Ja, absolutt. Det er i grunn ikke noe konspirasjonsteori. Det er mye logisk opplysning involvert.

Jeg leste nettopp et innlegg i en annen tråd fra en bruker som jeg synes bruker mye red-pill ideologi. Det er fra "Frugan". Innlegg 21. Personen kaller seg kvinne. 🤷‍♂️

Anonymkode: 3f5cd...e7f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Innlegg 21.

Hmm. Ble endret til innlegg 23.🤷‍♂️ Men linken fungerte.

Skrevet

Du har ikke mye erfaring med damer har du vel?

Anonymkode: c25dd...409

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

KG-damer kaster fort "incel" på menn for veldig lite. Incels bruker også en del red-pill/black-pill teori.

Delte meninger. Ja, absolutt. Det er i grunn ikke noe konspirasjonsteori. Det er mye logisk opplysning involvert.

Jeg leste nettopp et innlegg i en annen tråd fra en bruker som jeg synes bruker mye red-pill ideologi. Det er fra "Frugan". Innlegg 21. Personen kaller seg kvinne. 🤷‍♂️

Har sett noe piller til å vite at nei, det de tror er logikk er at de kun ser bevisene som sier de har rett og komplett ignorerer allt annet. Har aldri vært tiltrukket av en mann som er pille eller mannen de sier de vet kvinner vil ha. Det er som å snakke til en murvegg, å snakke med dem, komplett umulig. De er bittre og det er trist. 

Anonymkode: d2d74...b12

Skrevet

At det er flere damer som blir konspirasjonsteoretikere mener du? Det er nok ikke det, de få som er blir kanskje mer synlige om du henger i de foraene hvor de finnes. Fremdeles er det hovedsakelig menn som er konspirasjonsteoretikere etter min erfaring. 

Anonymkode: c52cd...258

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...