AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #1 Skrevet 23. november 2023 Noen merket en økning i at jenter/kvinner er begynnt å forstå red pill? NB. red pill er ikke incel. Anonymkode: d9c8c...e38
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #2 Skrevet 23. november 2023 Hvordan da? Anonymkode: 37143...c42 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #3 Skrevet 23. november 2023 Tvilsomt. Du legger bare merke til det fordi du er opptatt av det selv. Litt som når damer ønsker barn plutselig ser barnevogner over ALT og ALLE skal ha barn. I realiteten fødes det færre barn enn før. Anonymkode: 95576...d2c 7 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #4 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tvilsomt. Du legger bare merke til det fordi du er opptatt av det selv. Litt som når damer ønsker barn plutselig ser barnevogner over ALT og ALLE skal ha barn. I realiteten fødes det færre barn enn før. Anonymkode: 95576...d2c Nei jeg legger ikke merke til noen ting jeg, derfor jeg spør? Anonymkode: d9c8c...e38
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #5 Skrevet 23. november 2023 Prøvde å forstå hva i all verden spørsmålet ditt betyr, og fant at det kan tolkes på minst tre måter. Noen av de vanligste bruksområdene av red pill er: I menns rettighetsbevegelse, er red pill en ideologi som hevder at kvinner har mer makt og privilegier enn menn i det moderne samfunnet, og at feminisme er en undertrykkende og manipulerende kraft2. Kvinner som forstår red pill i denne sammenhengen, er de som er enige med denne synsvinkelen og støtter menns rettigheter3. I pickup artist-samfunnet, er red pill en filosofi som lærer menn hvordan de kan tiltrekke seg og forføre kvinner ved å bruke psykologiske triks og teknikker4. Kvinner som forstår red pill i denne sammenhengen, er de som er klar over disse strategiene og enten godtar dem som en del av spillet, eller motsetter seg dem som uetiske og manipulerende. I radikalfeminisme, er red pill en prosess med å bli bevisst på patriarkatet og dets skadelige effekter på kvinner og samfunnet som helhet. Kvinner som forstår red pill i denne sammenhengen, er de som har gjennomgått denne prosessen og har blitt radikalfeminister. Som du kan se, er det ingen konsensus om hva red pill betyr, og det kan variere sterkt avhengig av hvem som bruker det og i hvilken kontekst. Hvilken av disse er det du sikter til? At kvinner har mye makt, eller at menn har mye makt? Anonymkode: cb180...8a4 9 1 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #6 Skrevet 23. november 2023 I tittel antyder du at kvinner ER red pill, men spørsmålet er om de forstår red pill? Hva legger du i at kvinner forstår red pill? Forstår og omfavner, eller forstår og tar avstand? Jeg forstår hva det er, som i at jeg ser hva det innebærer og hvilke holdninger det viser. Og siden jeg forstår det, og ser det, så holder jeg meg langt unna menn med slik kvinnefiendtlig holdning. Anonymkode: c3a29...a18 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #7 Skrevet 23. november 2023 32 minutter siden, AnonymBruker said: I menns rettighetsbevegelse, er red pill en ideologi som hevder at kvinner har mer makt og privilegier enn menn i det moderne samfunnet, og at feminisme er en undertrykkende og manipulerende kraft2. Kvinner som forstår red pill i denne sammenhengen, er de som er enige med denne synsvinkelen og støtter menns rettigheter3. Anonymkode: cb180...8a4 Er ikke TS, men red pill forbindes med den første beskrivelsen din som er sitert ovenfor. "A central tenet of the manosphere is the concept of the red pill, a metaphor borrowed from the film The Matrix. It concerns awakening men to the supposed reality that society is dominated by feminism and biased against men." Innenfor red pill er det mye blandet, noe vil kunne tolkes negativt mot kvinner. Det er mye jeg ikke er enig i. Samtidig er det mye god data og informasjon som er verdt å ta hensyn til. Spesielt om man har omtanke for begge kjønn sine behov og biologi. Du kan f.eks sjekke ut "pearly things" på youtube. Ei populær red pill dame. Anonymkode: 3f5cd...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #8 Skrevet 23. november 2023 Ok, takk for oppklaring - det kunne tydeligvis betyr det motsatte også. Avhengig av hvem du snakker med. Og det er vel et tegn på at det er mildt sagt delte meninger om dette? Det høres jo egentlig bare ut som enda en konspirasjonsteori. Og når TS må si at det ikke er incel-tankegang, så er det vel nettopp det? Jeg selv som mann på 50, har jo erfart at samfunnet fortsatt favoriserer oss menn tungt i det meste. Spesielt innen økonomi og makt. Kvinner begynner å få en reell innflytelse innen utdanning, og de sitter også med mye makt i kjærlighetsforhold. Men det skulle da bare mangle at det jevnet seg litt ut etter mange årtusener med skjev fordeling. Vi menn har da virkelig ikke gjort oss fortjent til å beholde den statusen... M50 Anonymkode: cb180...8a4 13 4 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #9 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Prøvde å forstå hva i all verden spørsmålet ditt betyr, og fant at det kan tolkes på minst tre måter. Noen av de vanligste bruksområdene av red pill er: I menns rettighetsbevegelse, er red pill en ideologi som hevder at kvinner har mer makt og privilegier enn menn i det moderne samfunnet, og at feminisme er en undertrykkende og manipulerende kraft2. Kvinner som forstår red pill i denne sammenhengen, er de som er enige med denne synsvinkelen og støtter menns rettigheter3. I pickup artist-samfunnet, er red pill en filosofi som lærer menn hvordan de kan tiltrekke seg og forføre kvinner ved å bruke psykologiske triks og teknikker4. Kvinner som forstår red pill i denne sammenhengen, er de som er klar over disse strategiene og enten godtar dem som en del av spillet, eller motsetter seg dem som uetiske og manipulerende. I radikalfeminisme, er red pill en prosess med å bli bevisst på patriarkatet og dets skadelige effekter på kvinner og samfunnet som helhet. Kvinner som forstår red pill i denne sammenhengen, er de som har gjennomgått denne prosessen og har blitt radikalfeminister. Som du kan se, er det ingen konsensus om hva red pill betyr, og det kan variere sterkt avhengig av hvem som bruker det og i hvilken kontekst. Hvilken av disse er det du sikter til? At kvinner har mye makt, eller at menn har mye makt? Anonymkode: cb180...8a4 Nei, jeg mener ikke kvinne har mer makt enn menn. Det jeg ser er positivt med visse ideer med red pill er å til å menn og kvinner skal funke sammen, må vi ha en viss roller vi påtar oss. Menn må være mer menn og kvinner må være mer kvinner. Hvis du er over gjennomsnittet voke, da er denne samtalen helt meningsløs. Anonymkode: d9c8c...e38
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #10 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, jeg mener ikke kvinne har mer makt enn menn. Det jeg ser er positivt med visse ideer med red pill er å til å menn og kvinner skal funke sammen, må vi ha en viss roller vi påtar oss. Menn må være mer menn og kvinner må være mer kvinner. Hvis du er over gjennomsnittet voke, da er denne samtalen helt meningsløs. Anonymkode: d9c8c...e38 Jeg er ikke woke, men jeg synes det du sier er bullshit. Anonymkode: f1430...4e2 6 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #11 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er ikke woke, men jeg synes det du sier er bullshit. Anonymkode: f1430...4e2 Så du mener at det er ingen forskjell på menn og kvinner? Anonymkode: d9c8c...e38
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #12 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nei, jeg mener ikke kvinne har mer makt enn menn. Det jeg ser er positivt med visse ideer med red pill er å til å menn og kvinner skal funke sammen, må vi ha en viss roller vi påtar oss. Menn må være mer menn og kvinner må være mer kvinner. Hvis du er over gjennomsnittet voke, da er denne samtalen helt meningsløs. Anonymkode: d9c8c...e38 Nei, menn må ikke være mer menn og kvinner mer kvinner for å fungere sammen. For å fungere sammen må man være åpen og tolerant, og man må kunne kommunisere. Anonymkode: c3a29...a18 8 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #13 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nei, jeg mener ikke kvinne har mer makt enn menn. Det jeg ser er positivt med visse ideer med red pill er å til å menn og kvinner skal funke sammen, må vi ha en viss roller vi påtar oss. Menn må være mer menn og kvinner må være mer kvinner. Hvis du er over gjennomsnittet voke, da er denne samtalen helt meningsløs. Anonymkode: d9c8c...e38 Og kvinnens rolle er å ta alt husarbeid, ikke sant? 🤣 Anonymkode: 6508c...2c9 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #14 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Så du mener at det er ingen forskjell på menn og kvinner? Anonymkode: d9c8c...e38 Ikke når det gjelder fordeling av husarbeid og omsorgsoppgaver. Anonymkode: 6508c...2c9 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #15 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Nei, jeg mener ikke kvinne har mer makt enn menn. Det jeg ser er positivt med visse ideer med red pill er å til å menn og kvinner skal funke sammen, må vi ha en viss roller vi påtar oss. Menn må være mer menn og kvinner må være mer kvinner. Hvis du er over gjennomsnittet voke, da er denne samtalen helt meningsløs. Anonymkode: d9c8c...e38 Handler denne tråden om at du trenger hjelp til å bli mer mann? Anonymkode: 83a0d...e68 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #16 Skrevet 23. november 2023 Har merket en del konservative meninger dukker opp algorytmen min fordi jeg sikkert har trykket på ting. Alt fra folk som plutserlig har fått en religiøs oppvåkning fordi de vil ha ektemann, til menn som klager over alle damer i eget land uten å ha møtt dem. Anonymkode: d2d74...b12
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #17 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har merket en del konservative meninger dukker opp algorytmen min fordi jeg sikkert har trykket på ting. Alt fra folk som plutserlig har fått en religiøs oppvåkning fordi de vil ha ektemann, til menn som klager over alle damer i eget land uten å ha møtt dem. Anonymkode: d2d74...b12 Konservativt er kanskje feil ord 😅 Sorry for det. Anonymkode: d2d74...b12
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #18 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Handler denne tråden om at du trenger hjelp til å bli mer mann? Anonymkode: 83a0d...e68 Tja hvis du kan definere det hva er å være mann, kanskje jeg trenger hjelp til være mer det, det du mener er å være mann. Anonymkode: d9c8c...e38
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #19 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke når det gjelder fordeling av husarbeid og omsorgsoppgaver. Anonymkode: 6508c...2c9 Det er jeg enig med deg om. Men du må innrømme å vi menn kommer til kort når det gjelder omsorg med spedbarn. Anonymkode: d9c8c...e38
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #20 Skrevet 23. november 2023 Mja, jeg ser noen i feeden min - sikkert fordi jeg er opptatt av internett og menn 😅 Det er vel ikke uten grunn at Pearl blir kalt "the worlds greatest pick me"? Og resten ekke så langt unna, de er bare heitere 🤷♀️✌️ Anonymkode: 35019...0e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå