Gå til innhold

Klarsynte: Hvordan funker det? Hva slags veiledning/hjelp får man?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ble litt rotete svar, over til ts. Jeg stjal et smykke hjemme hos ei venninde(i bursdagsselskap) engang jeg var liten, skulle gi det til mamman min i julegave(tanken var god da), gjømte det i bhen og fekk det med hjem. Fram til endag ringte det på døra, det var foreldrene til venninna mi og de ville prate med meg, de hadde mistet et verdifullt smykke og pratet med ei klarsynt, og dei hadde fått beskjed om at jeg hadde tatt det,jeg av 20 andre som var i selskapet, og de lurte på om de stemte, de hadde fått vite kor jeg gjømte det også.  Så ja, der er flinke klarsynte der ute, det har alltid finnest. Men der e de som svindler også. Så ville brukt litt tid på noen som har godt omdømme. Jeg la meg foressten flat og smykket ble med de hjem

Anonymkode: be031...211

Rettelse: foreldrene spurte datteren sin om hvem av hennes venninner hun følte mest sannsynlig hadde tatt smykket. Hun fikk opp et bilde av deg fordi du hadde vist lignende atferd tidligere som gjorde at hun tenkte at du mest sannsynlig var tyven. Foreldrene hennes fortalte så deg at de hadde snakket med en klarsynt for å skjerme datteren sin mot fremtidig mobbing fra en sint liten tyv.

Anonymkode: b6032...738

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De va no vooooldsomt motstand på dette her då! Tenker det viktigste her på jorda er fred og at vi alle skal vær forskjellige og tru på forskjellige ting. Og det må respekteres.

Jeg har havnet mer og mer i de spirituelle, jeg er sikker på her er mer mellom himmel og jord enn ka vi ser. Vitenskapen kommer fram med det etterhvert, feks aura kan måles vitenskapelig no. Mer kommer. Så tenker dere som er skeptisk må bare få lov til å være det, skal ikkje prøve å overtale dere til å tru på noe annet, men synst å reagere så voldsomt som her er jo ikkje nødvendig. Går dere i kyrkja under gudstjeneste og roper at Gud ikkje finnes også kansje????

Ble litt rotete svar, over til ts. Jeg stjal et smykke hjemme hos ei venninde(i bursdagsselskap) engang jeg var liten, skulle gi det til mamman min i julegave(tanken var god da), gjømte det i bhen og fekk det med hjem. Fram til endag ringte det på døra, det var foreldrene til venninna mi og de ville prate med meg, de hadde mistet et verdifullt smykke og pratet med ei klarsynt, og dei hadde fått beskjed om at jeg hadde tatt det,jeg av 20 andre som var i selskapet, og de lurte på om de stemte, de hadde fått vite kor jeg gjømte det også.  Så ja, der er flinke klarsynte der ute, det har alltid finnest. Men der e de som svindler også. Så ville brukt litt tid på noen som har godt omdømme. Jeg la meg foressten flat og smykket ble med de hjem

Anonymkode: be031...211

Dette er en personlig anekdote og har null relevans. Har du objektive, empiriske bevis?
Hvorfor tror du at politiet kategorisk takker nei til råd fra "klarsynte"? Fordi det er sløsing med tid. Påstander som "jeg ser et vann" eller "jeg hører tog i bakgrunnen" betyr absolutt ikke noe. Om noen forsvinner om vinteren og jeg ringer politiet og sier at det har med snø å gjøre, hjelper jeg da etterforskningen? dette er i stor grad Barnum statements

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visjonene som "klarsynte" opplever, er det normale mennesker kaller "fantasi", og hvis man tar for seg hvilke tanker man får like før man sovner, er det jammen mye rart å vise til.

Og ren sannsynlighet taler for at man før eller senere vil få rett; hvis jeg sier at snart vil en meget kjent person dø, kan jeg ikke ta feil - hvert eneste år dør det minst en kjent person, og etter hvert som generasjonen som spilte musikk i 60-årene, bare blir eldre og eldre, blir det flere av dem. Så å komme med en spådom at noen i et kjent band, eller en kjent kongelig snart vil forsvinne, er enkel matematikk når de er i 80-årene.

Den eneste fordelen med "klarsynte", er at de kan gi en form for menneskelig kontakt til ensomme som savner dette, og bortsett fra de håpløst naive, ville det ikke forundre meg om det var ensomme sjeler som utgjorde hovedinntektskilden til en "klarsynt".

Anonymkode: c6ae3...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Tror du bør lese deg litt mer opp på temaet før du uttaler deg. Det er ikke slik at klarsynte mener at de får opp alt mulig, og vet hele fremtiden. Det er så mye mer komplisert enn som så. De argumentene du kommer med er typiske for de som overhodet ikke har satt seg inn i temaet og ikke vet hva de prater om, men skal ha en mening likevel😅 Kan sammenligne med de som kun leser overskiftene i nettavisene før de hamrer løs på tastaturet. 

Anonymkode: 780e5...f04

Tror du og likesinnede bør slutte å dagdrømme.

Det finnes ikke et eneste bevis for at noen har vært klarsynte. Dette burde være den enkleste sak i verden å bevise.

Anonymkode: 00755...5a4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Grüner said:

Det er dessverre som regel bare humbug. Ville ikke brukt penger på det. 

Det er alltid humbug.

Anonymkode: 00755...5a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...