Gå til innhold

De slipper dugnad igjen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er de minst ressurssterke som bryr seg om slikt som dette. 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er det vel din og min jobb bidra i integreringen? Det kan vi gjøre ved å bidra på dugnad, samtidig som vi inkluderer barna av alle de foreldrene som ikke bidrar av ulike årsaker. 

Anonymkode: 4b03d...df8

Spørsmålet var hva jeg vet om det. Jeg svarte på det.

Integrering gjøres ved at begge sider ønsker å finne hverandre. Hvis en side melder seg ut og nyttige idioter sier «staaskars mamma og pappa som ikke klarer å svare på en sms» så blir det ingen integrering.

Forøvrig er problemet med giddalause foreldre ikke bare begrenset til nye landsmenn. Jeg synes det er vanskelig selv å strekke til når det er kamp snart hver bidige helg.

Anonymkode: 8c6db...ebf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har dere tenkt på at foreldrene kanskje er syke og ikke fysisk kan bidra? Det finnes mange som er langtidssyke og uføre. Jeg har selv en sykdom som gjør at jeg ikke kommer ut døra, og jeg vet flere som har barn med samme sykdom (fikk sykdommen etter barn).

Disse foreldrene har gjerne ikke masse penger til overs heller. Jeg skjønner det er frustrerende, men kan love det er frustrerende også når du vil hjelpe men ikke kan, og vet hva alle tenker om deg.

Anonymkode: f97a9...b3e

Forstår man utfordringene dine, du leser og svarer på innlegg og tilbyr NOE vil du ikke bli uglesett. 

Jeg har møtt naboer, søsken, besteforeldre osv istedet for den forelder som er satt opp. De finner løsninger selv om de selv ikke kunne. Svigers har både bakt for meg og tatt med ett av barna på avslutning når vi begge foreldre har hatt noe med jobben samtidig. Når jeg skadet armen fikk jeg pappa til å bidra  på dugnad på fotballbanen (min mann var på jobbreise)   Nå tar jeg andre lagsoppgaver så vi slipper fysisk dugnad når min mann er bortreist. Fra barn er 10 år kan barn selv bidra med vaffelrøre og sånt. 

Det er når ikke engang gidder å åpne innlegg. Tro meg, ledere på Spond ser hvem som er inne på innlegg. Uføre, syke, angst. Vel, du klarer å ha barna dine rundt deg, ergo klarer du noe.

Anonymkode: 78e8c...8c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan de ikke leie inn en tenåring til helgejobbing for 150kr timen for å stå i denne kiosken. Dugnad for en kiosk er så sært.

Anonymkode: 024ba...464

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Forstår man utfordringene dine, du leser og svarer på innlegg og tilbyr NOE vil du ikke bli uglesett. 

Jeg har møtt naboer, søsken, besteforeldre osv istedet for den forelder som er satt opp. De finner løsninger selv om de selv ikke kunne. Svigers har både bakt for meg og tatt med ett av barna på avslutning når vi begge foreldre har hatt noe med jobben samtidig. Når jeg skadet armen fikk jeg pappa til å bidra  på dugnad på fotballbanen (min mann var på jobbreise)   Nå tar jeg andre lagsoppgaver så vi slipper fysisk dugnad når min mann er bortreist. Fra barn er 10 år kan barn selv bidra med vaffelrøre og sånt. 

Det er når ikke engang gidder å åpne innlegg. Tro meg, ledere på Spond ser hvem som er inne på innlegg. Uføre, syke, angst. Vel, du klarer å ha barna dine rundt deg, ergo klarer du noe.

Om man har et nettverk som i tillegg til alt man ellers trenger hjelp fra dem til kan stille på en slik ting da. Det her viser bare du vet nada om å være syk! Desutten å, ikke alle verken hr et nettverk de kan utnytte slik heller 

Anonymkode: 7816f...139

• Nyttig 1
Skrevet

Dere som maser om ressurssvake foreldre her... Hvorfor er de ressurssvake som ikke deltar på dugnad ? Hvilke ressurser mener dere de mangler ? Og hvordan er det relevant for dugnaden?

Anonymkode: fd341...20e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.11.2023 den 20.01):

Spørsmålet var hva jeg vet om det. Jeg svarte på det.

Integrering gjøres ved at begge sider ønsker å finne hverandre. Hvis en side melder seg ut og nyttige idioter sier «staaskars mamma og pappa som ikke klarer å svare på en sms» så blir det ingen integrering.

Forøvrig er problemet med giddalause foreldre ikke bare begrenset til nye landsmenn. Jeg synes det er vanskelig selv å strekke til når det er kamp snart hver bidige helg.

Anonymkode: 8c6db...ebf

Jeg er enig. Dersom de aldri bidrar selv så kan de ikke forvente at andre skal gjøre jobben for dem. Man må faktisk bidra selv for å bli integrert. De har et ansvar for å bli integrert selv. Jeg kan ikke sitte hjemme og forvente at alle andre skal gjøre jobben. Gjør de ikke noe, nei da blir man ikke integrert. 

Anonymkode: b24c9...d46

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om man har et nettverk som i tillegg til alt man ellers trenger hjelp fra dem til kan stille på en slik ting da. Det her viser bare du vet nada om å være syk! Desutten å, ikke alle verken hr et nettverk de kan utnytte slik heller 

Anonymkode: 7816f...139

Men er man syk og ikke engang kan svare på spond da MÅ man skaffe bedre nettverk til barna så de ikke utsettes for omsorgssvikt

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.11.2023 den 17.24):

Nei, men dette er jo teit av de som setter opp lista.

Anonymkode: e64b4...7c2

Det er enda teitere å sette de opp om man vet av erfaring at de ikke møter opp. Da må man på kort varsel (samme dag) tvinge andre til å ta over, for oppgavene må gjøres. 

Anonymkode: 4e3e8...23c

• Nyttig 1
Skrevet

Velg dine kamper. Noen vil alltid sluntre unna, dem om det. Ta dine økter med et smil, dine barn vil elske deg for det. Det er flaut for de ungene som har foreldre som ikke stiller. Så da får vi andre foreldre ta en for laget.

Best å ikke bruke energi på å irritere seg over unnasluntrere.

Anonymkode: b7a40...40e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men er man syk og ikke engang kan svare på spond da MÅ man skaffe bedre nettverk til barna så de ikke utsettes for omsorgssvikt

Du tok ikke poenget til den du svarte, ser jeg. Nettverket tas i bruk hele tiden til alt mulig som er viktigere enn dugnader, man kan ikke "bruke opp" all energi hos de man har til å hjelpe seg på massevis av dugnad i tillegg til det andre i livet som er mer nødvendig. 

Anonymkode: b71d4...d94

• Hjerte 1
Skrevet

Ingen deltagelse ingen spilletid 🤷

Anonymkode: 33bf1...a31

• Liker 1
Skrevet

1. Vi som stiller på dugnad bør være glade for at vi har ressurser/ork/helse til å stille opp for barna våre. 

2. De som stiller på dugnad, har som regel en god følelse etterpå. For som oftest er det igrunnen ganske gøy å stå i kiosken, faktisk! 😉 

3. De som aldri bidrar, er det synd på. Også fordi de ikke gidder å engasjere seg. Tenk så heldige vi er som faktisk gidder!

4. It takes a village to raise a child. De barna som har "unnasluntrerforeldre" skal vi hjelpe. 

5. Ja, det er irriterende med såkalte "vanlige" folk (uten helseproblemer, kun vondt i viljen) som ikke gidder å stille opp. Men hev deg over det. Det er de som er taperne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du tok ikke poenget til den du svarte, ser jeg. Nettverket tas i bruk hele tiden til alt mulig som er viktigere enn dugnader, man kan ikke "bruke opp" all energi hos de man har til å hjelpe seg på massevis av dugnad i tillegg til det andre i livet som er mer nødvendig. 

Anonymkode: b71d4...d94

Joda, jeg forsto utmerket, at man ikke klarer å svare på Spond skulle ikke være nettverkets ansvar.

Synes likevel dugnad ER noe man skal bruke nettverket sitt til om man skal ha barn på fritidsaktiviteter. 

Skrevet

Jeg er innvandrer og har penger. Jeg betaler full kontigent, og har ingen interesse av å gjøre dugnad.

Jeg opplever mange gjør dugnad som obligatorisk en del av aktivitet, selv om det ikke er behov for dette.

Anonymkode: 78dd1...868

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...