AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #1 Skrevet 22. november 2023 Vi har dugnad som kiosvakt i hallen der min sønn spiller fotball. Igjen ser jeg på vaktlisten at 3 stk er ikke satt opp. Dette er pga at de ikke har møtt opp før de har blitt satt opp. Men er det rettferdig? De trener like mye som våres gutter og spiller like mange kamper. Jeg vet at det er foreldrene som ikke stiller opp og at det ikke skal gå utover guttene. Men det er litt frustrerende Anonymkode: b6983...b6a 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #2 Skrevet 22. november 2023 Drit i det. Oppegående folk tar sitt skift🤷🏻♀️ Anonymkode: 94b6e...1ea 8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #3 Skrevet 22. november 2023 Ja det er skikkelig urettferdig! Syns man burde ha regel på at enten blir man med på dugnad, eller så kan man betale seg ut for kr 500. Eller så får barnet slutte med aktiviteten. Det er blodig urettferdig at kun den samme gruppa med foreldre stiller opp hver eneste gang i år etter år. Anonymkode: cef64...e98 11
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #4 Skrevet 22. november 2023 Ressurssvake bidrar lite på dugnad. Det nytter ikke å irritere seg over det. For barna er det definitivt en fordel å være en aktiv forelder. Og jeg tror også barna selv legger merke til hvem som aldri har foreldrene med Anonymkode: c7977...80d 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja det er skikkelig urettferdig! Syns man burde ha regel på at enten blir man med på dugnad, eller så kan man betale seg ut for kr 500. Eller så får barnet slutte med aktiviteten. Det er blodig urettferdig at kun den samme gruppa med foreldre stiller opp hver eneste gang i år etter år. Anonymkode: cef64...e98 Jeg tror ikke dette er lurt. Da ville barn av ressurssvake ikke deltatt på idrett Anonymkode: c7977...80d 4 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja det er skikkelig urettferdig! Syns man burde ha regel på at enten blir man med på dugnad, eller så kan man betale seg ut for kr 500. Eller så får barnet slutte med aktiviteten. Det er blodig urettferdig at kun den samme gruppa med foreldre stiller opp hver eneste gang i år etter år. Anonymkode: cef64...e98 Noen av de betaler ikke treningsavgift engang, så de har sikkert ikke 500 kr til det Anonymkode: b6983...b6a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 Hva vet du om deres liv? Anonymkode: 2ad3f...92a 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva vet du om deres liv? Anonymkode: 2ad3f...92a At de aldri deltar på dugnad 🤠 Anonymkode: e64b4...7c2 14 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva vet du om deres liv? Anonymkode: 2ad3f...92a At de ikke svarer på meldinger, at de ikke drar sin del av lasset og (for noen av dem) ikke betaler barnet sitt. Nye landsmenn er overrepresentert. Noe av det handler visstnok om at i deler av verden så deltar ikke foreldre i barnas liv etter 8-10. Slik det var i Norge når man hadde 10barn og sultet Anonymkode: 8c6db...ebf 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja det er skikkelig urettferdig! Syns man burde ha regel på at enten blir man med på dugnad, eller så kan man betale seg ut for kr 500. Eller så får barnet slutte med aktiviteten. Det er blodig urettferdig at kun den samme gruppa med foreldre stiller opp hver eneste gang i år etter år. Anonymkode: cef64...e98 Ok. Så faller barnet utenfor, for foreldrene kommer ikke til å betale. Barna er barn av resurssvake foreldre og kommer til å gå gatelangs og drive, begynne med dop og annet. Om det å la noen barn være med «på lasset» løfter opp en håndfull barn av resurssvake foreldre per år så er det lønnsomt. Inviter dem gjerne også på middag og hyttetur. Om ikke samfunnet rundt oppdrar de her barna, ts, så blir det ikke noe av dem. Eller har du en konkret og gjennomførbar plan for å hindre at det finnes barn av resurssvake foreldre? Det ville selvsagt vært beste utvei. Ingen barn burde gjennomgå lidelsen en barndom med resurssvake foreldre er. Men samfunnet finner ingen løsning på hvordan denne null-visjonen kan gjennomføres. Anonymkode: 0677f...586 2 3 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vi har dugnad som kiosvakt i hallen der min sønn spiller fotball. Igjen ser jeg på vaktlisten at 3 stk er ikke satt opp. Dette er pga at de ikke har møtt opp før de har blitt satt opp. Men er det rettferdig? De trener like mye som våres gutter og spiller like mange kamper. Jeg vet at det er foreldrene som ikke stiller opp og at det ikke skal gå utover guttene. Men det er litt frustrerende Anonymkode: b6983...b6a Nei, men dette er jo teit av de som setter opp lista. Anonymkode: e64b4...7c2 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #12 Skrevet 22. november 2023 Det kan være utallige grunnet til at de ikke bidrar på dugnad. Vi er ressurssterke foreldre. Begge har lederstillinger, er med på alt av dugnader i tre ulike idretter, vi arrangerer skolefester og avslutninger, mannen.er trener på ett lag og jeg sitter i FAU på 6. året. De foreldrene som ikke bidrar gjør sjeldent det fordi de hater dugnad, det er fordi de ikke får til alt. Jeg vet om familier hvor begge foreldre jobber turnus, i andre familier er den ene foreldren syk, i noen familier er det dårlig økonomi og lav fungering. Noen har mange barn. Det betyr ikke at barna deres ikke skal inkluderes og få mulighet til å delta på lik linje som andre barn. Jeg og mange andre stiller opp med glede. Anonymkode: 4b03d...df8 10 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #13 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): At de ikke svarer på meldinger, at de ikke drar sin del av lasset og (for noen av dem) ikke betaler barnet sitt. Nye landsmenn er overrepresentert. Noe av det handler visstnok om at i deler av verden så deltar ikke foreldre i barnas liv etter 8-10. Slik det var i Norge når man hadde 10barn og sultet Anonymkode: 8c6db...ebf Da er det vel din og min jobb bidra i integreringen? Det kan vi gjøre ved å bidra på dugnad, samtidig som vi inkluderer barna av alle de foreldrene som ikke bidrar av ulike årsaker. Anonymkode: 4b03d...df8 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #14 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, men dette er jo teit av de som setter opp lista. Anonymkode: e64b4...7c2 For alt du vet så har de en avtale med styret. Anonymkode: ff0a1...cc0 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #15 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har dugnad som kiosvakt i hallen der min sønn spiller fotball. Igjen ser jeg på vaktlisten at 3 stk er ikke satt opp. Dette er pga at de ikke har møtt opp før de har blitt satt opp. Men er det rettferdig? De trener like mye som våres gutter og spiller like mange kamper. Jeg vet at det er foreldrene som ikke stiller opp og at det ikke skal gå utover guttene. Men det er litt frustrerende Anonymkode: b6983...b6a Vi var 2-3 av 20 voksne som stilte opp hver eneste gang. Ingen andre stilte oppm Vi baktr, stod mange timer i all slagsvær ute, i kafen osv. En mann som jobber vekke, flere barn og ikke barnepass så er det ikke lett. Men jeg måtte jo hjelpe, eller så hadde det ikke blitt. Forbanna hvor vanskelig det er å dele og stille opp for barna!! Anonymkode: 976e0...66a 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #16 Skrevet 22. november 2023 Det er ikke noe du skal bry deg med. Anonymkode: c9a28...e70 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #17 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok. Så faller barnet utenfor, for foreldrene kommer ikke til å betale. Barna er barn av resurssvake foreldre og kommer til å gå gatelangs og drive, begynne med dop og annet. Om det å la noen barn være med «på lasset» løfter opp en håndfull barn av resurssvake foreldre per år så er det lønnsomt. Inviter dem gjerne også på middag og hyttetur. Om ikke samfunnet rundt oppdrar de her barna, ts, så blir det ikke noe av dem. Eller har du en konkret og gjennomførbar plan for å hindre at det finnes barn av resurssvake foreldre? Det ville selvsagt vært beste utvei. Ingen barn burde gjennomgå lidelsen en barndom med resurssvake foreldre er. Men samfunnet finner ingen løsning på hvordan denne null-visjonen kan gjennomføres. Anonymkode: 0677f...586 Barn av ressurssvake foreldre kommer til å bli ressurssvake uansett om de spilte innebandy fra de var 8-12 år eller ikke. Husk at 90 % av barna slutter med idrett når de er 12, og definitivt alle de som har ressurssvake foreldre, da foreldrene ikke klarer å følge dem opp hvis de kommer på konkurrasenivå. Anonymkode: cef64...e98
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #18 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Da er det vel din og min jobb bidra i integreringen? Det kan vi gjøre ved å bidra på dugnad, samtidig som vi inkluderer barna av alle de foreldrene som ikke bidrar av ulike årsaker. Anonymkode: 4b03d...df8 Integrering går begge veier, og foreldres integrasjon er også viktig ellers så bringes manglende evne til å delta videre til bsrna. Barna ser jo at de slipper og tar det med videre i livet. Men det vil alltid være unnasluntrere, egentlig best å ikke bry seg og gjøre selv det man mener er best for egne barn. Dine bsrn og du vinner på ditt store engasjement. Vanskelig likevel å ikke irritere seg grønn over andre håpløse foreldre. Anonymkode: 78e8c...8c4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #19 Skrevet 22. november 2023 Jeg er til en viss grad enig i at det er viktig å inkludere såkalte ressurssvake barn, og bidrar gjerne litt ekstra med kjøring, en dugnadsøkt osv for å få disse med. Men så har man de som er såkalt ressurssterke, men som aldri bidrar. Men samtidig går de "under radaren" fordi de regnes som smilende og hyggelige, og mange tror at de bidrar... Foreldrene til en lagvenninne av datteren min var slike. Både mor og far stod gjerne på sidelinjen og heiet omtrent hver eneste kamp, men ofret ikke et minutt i kiosken. Det var det andre foreldre som måtte ta seg av, til og med treneren tok sin økt etter kampslutt for å få vaktlisten til å gå rundt. Men disse to? Aldri. De var mer opptatt av å koseprate med andre foreldre på sidelinjen, og å dra hjem når kampen var ferdig. Datteren deres kunne gjerne be om å få sitte på med andre til og fra kamp og trening, men det skjedde aldri at de tok med en ekstra spiller eller to når de selv kjørte. Jeg gav beskjed til lagleder en gang det var problemer med å få vaktlisten til å gå rundt, og vi ble "beordret" til å stå. Jeg svarte at jeg kunne stå, men at jeg synes det var rart at det var min tur siden jeg hadde meldt meg frivillig hver gang det var dugnad, og det var andre som ikke hadde stått i kiosk ennå (jeg nevnte selvsagt ikke navn) Lagleder skjønte ikke hva jeg snakket om og mente at det kanskje var noen som bidro "på andre måter", uten at han spesifiserte hvilke områder det her var snakk om. Det var nok bare rett og slett at de var godt likt og at det var ønskelig å holde seg inne med disse. 🤷♀️ Anonymkode: 19547...4e9 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #20 Skrevet 22. november 2023 Har dere tenkt på at foreldrene kanskje er syke og ikke fysisk kan bidra? Det finnes mange som er langtidssyke og uføre. Jeg har selv en sykdom som gjør at jeg ikke kommer ut døra, og jeg vet flere som har barn med samme sykdom (fikk sykdommen etter barn). Disse foreldrene har gjerne ikke masse penger til overs heller. Jeg skjønner det er frustrerende, men kan love det er frustrerende også når du vil hjelpe men ikke kan, og vet hva alle tenker om deg. Anonymkode: f97a9...b3e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå