AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #21 Del Skrevet 22. november 2023 Jeg kommer ikke til å kutte ut alkohol. Jeg er ganske asketisk ellers, og merker at en jevnlig og moderat rus er svært bra for meg. Kommer til å ligge på omtrent samme nivå som nå, en fem - seks enheter i uka, gjerne inntatt på samme dag. Jeg synes rett og slett et rusfritt liv virker mindre hyggelig enn et liv med rus. Anonymkode: aeaef...73d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #22 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen trenger alkohol, heller ikke for å kose seg. Men vi mennesker spiser og drikker mye vi ikke trenger. Jeg tror ikke det ene glasset vin i måneden gjør så mye mer ugagn enn alt det sukkeret jeg har i meg hver lørdag. Jeg må vel fokusere på å redusere sukkermengden først og fremst. Anonymkode: ab386...768 Alkohol er betydelig mer kostbart for samfunnet i form av kriminalitet og helseskader som koster 100 milliarder i året. Anonymkode: 760ca...216 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #23 Del Skrevet 22. november 2023 Trenger og liker er to forskjellige ting. Det er mye jeg dytter innpå som ikke kroppen trenger, men som jeg liker og som jeg føler gir økt livskvalitet. Anonymkode: 44033...943 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #24 Del Skrevet 22. november 2023 Min erfaring er at jeg lever bedre med mye mer kjøtt og en del mer salt enn anbefalt. Jeg tar også heller et glass rødvin enn sjokolade eller kake. De nye rådene kommer ikke til å endre forbruket mitt hverken den ene veien eller den andre. Anonymkode: 694da...4db 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #25 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg kommer ikke til å kutte ut alkohol. Jeg er ganske asketisk ellers, og merker at en jevnlig og moderat rus er svært bra for meg. Kommer til å ligge på omtrent samme nivå som nå, en fem - seks enheter i uka, gjerne inntatt på samme dag. Jeg synes rett og slett et rusfritt liv virker mindre hyggelig enn et liv med rus. Anonymkode: aeaef...73d Hvordan er rus svært bra for deg? Jeg spør fordi jeg lurer oppriktig. Er du ikke redd for å utvikle avhengighet, om du ikke allerede er det da? Og til slutt, hvorfor er livet mer hyggelig når du er ruset? Anonymkode: e8cf8...813 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #26 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man TRENGER det ikke , men det hjelper. Om et voksent ektepar deler en flaske rødvin på fredag kveld etter en lang arbeidsuke så kommer de selvutnevnte "ikke en menneskerett" moralske menneske løpende. Noen bør seriøst fylle sitt liv med nytt innhold og ikke plage andre. Minner om at Adolf Hitler var avholdsmann og ikke røyker, uten at det gjorde han til et mønstermenneske. Feie for sin egen dør VAR det noe som het. Dere får heller stille dere skulder mot skulder med Taliban, dere har noe til felles. Anonymkode: 581a1...95a Hvem som plager hvem? Du sikter til meg ang å feie for egen dør? Mener du helt seriøst at du sammenligner Hitler og taliban med oss som ikke drikker? Med slike argumenter, blir det for dumt å diskutere, for det er så på viddene. Si meg, følte du deg truffet av dette hi? Anonymkode: e8cf8...813 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #27 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Alkohol er betydelig mer kostbart for samfunnet i form av kriminalitet og helseskader som koster 100 milliarder i året. Anonymkode: 760ca...216 Hva tror du overvekt koster samfunnet i året? Noen som drikker et glass vin i måneden påfører ikke helsevesenet noen belastning, så du kan bare slappe av. Anonymkode: ab386...768 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BerntHulken Skrevet 22. november 2023 #28 Del Skrevet 22. november 2023 Uavhengig av kostholdsråd så kommer jeg til å fortsette slik jeg gjør nå. Lange perioder uten alkohol, og koser meg når jeg føler for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #29 Del Skrevet 22. november 2023 Lett å skylde på de tre glassene vin jeg drikker noen ganger i måneden for at jeg er overvektig og lat. Men jeg vet innerst inne at det er sjokoladen og overspisingen som er mitt største problem. Anonymkode: 1fa31...502 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 22. november 2023 #30 Del Skrevet 22. november 2023 Så får jeg heller ta meg et 🍷for nytelsen. Blir det forbudstid igjen, så klarer jeg nok å sette meg en vindunk til eget lille forbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #31 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Og jeg håper at vi som er avholds, slipper nå å forklare oss hver gang vi takker nei til et glass i sosiale sammenhenger. Nå kan vi bare si at vi følger de nordiske kostholdsrådene. Anonymkode: 0a1ea...e9f Ja herregud Anonymkode: ed7cf...f07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 23. november 2023 #32 Del Skrevet 23. november 2023 Jeg drikker ikke alkohol, så for meg har det ingen betydning. Det er jo lov å håpe at det å ikke drikke alkohol blir mer akseptert, men jeg har mine tvil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #33 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Alkohol er ikke kosthold. Anonymkode: 0a1ea...e9f Man blir feit av for mye likør, det er fetende med ikke kosthold. Splitte definisjonshår?? Anonymkode: 581a1...95a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #34 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvem som plager hvem? Du sikter til meg ang å feie for egen dør? Mener du helt seriøst at du sammenligner Hitler og taliban med oss som ikke drikker? Med slike argumenter, blir det for dumt å diskutere, for det er så på viddene. Si meg, følte du deg truffet av dette hi? Anonymkode: e8cf8...813 Nei, men men det er noe ekstremt provoserende med avholdsfolk eller folk som "avstår" fra andre ting som tar en forhøyet moralsk holdning og peker finger. Og det er et eget folkeslag som holder på med moralsk fordømmelse og elsker å påtvinge andre sine valg og verdier. Vegetarianere kritiserer de som spiser kjøtt og kjemper for kjøttfire måltider, avgifter på kjøtt, kvotebegrensninger fra utlandet osv. Avholdsfolket jobber for høyest mulig avgifter på alkohol, begrensinger i utsalg, styrke i butikk, åpningstider, forbud på arrangementer osv. Sist i går vant de en symbolsk seier . Nyheten om at artister på kultur hus ikke skulle få alkohol lenger. En bitteliten seier, men kampen vinnes millimeter for millimeter. På en vare de ikke drikker selv. Det finnes ingen grenser for mange begrensinger og plager de ønsker å pålegge andre. Folk private sfære har de ingen problemer med å invadere og legge føringer for. Dette har de til felles med Taliban. Taliban slår deg med pisk, avholdsfolket bruker avgifter som straff. Taliban bruker koranen, avholdsfolket bruker alkoholloven og bøtesatser. Avholdsfolket, vegetarianere og Taliban har til felles at de jobber utrettelig på å påtvinge andre mennesker DERES verdier og interesser med de verktøy de har tilgjengelig. Og de ser på seg selv som rettroende og at de kjemper den gode kampen. Fanatismen er den samme, troen på egen verdimessig og moralske overhøyde er den samme. At de ikke ser det selv er faktisk litt tragikomisk. Anonymkode: 581a1...95a 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #35 Del Skrevet 23. november 2023 SPOCA skrev (1 time siden): Jeg drikker ikke alkohol, så for meg har det ingen betydning. Det er jo lov å håpe at det å ikke drikke alkohol blir mer akseptert, men jeg har mine tvil. Tror folk gir blank eff i om du drikker eller ikke. Om de sier noe annet, er det på spøk Anonymkode: ed7cf...f07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #36 Del Skrevet 23. november 2023 Helt ok det, slutta å drikke helt når jeg runda 30. Drikkekulturen i Norge er helt pyton. Anonymkode: ba28e...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #37 Del Skrevet 23. november 2023 Ingen har sagt at det ikke er lov til å drikke alkohol. Men det burde ikke komme som en bombe på noen at det er absolutt null helsefordeler med alkohol. Anonymkode: 02ee5...590 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #38 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingen har sagt at det ikke er lov til å drikke alkohol. Men det burde ikke komme som en bombe på noen at det er absolutt null helsefordeler med alkohol. Anonymkode: 02ee5...590 Jeg blir et bedre menneske av å kunne puste ut kose meg med gullrekka og en rødvin på en fredag, mitt forhold blir ikke bedre at jeg og min kone gjennom 25år bytter ut en spansk rødvin en fredagskveld med rød saft. Selv om ernæringsgrafene på XL arket ditt forteller at næringsinnholdet ikke er nødvendig for overlevelse. Det kalles å leve, trivsel og kos. Men for noen er det selvfølgelig konseptet vanskelig å forstå. Fordi det ikke er er problemstilling for dem. Anonymkode: 581a1...95a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #39 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg blir et bedre menneske av å kunne puste ut kose meg med gullrekka og en rødvin på en fredag, mitt forhold blir ikke bedre at jeg og min kone gjennom 25år bytter ut en spansk rødvin en fredagskveld med rød saft. Selv om ernæringsgrafene på XL arket ditt forteller at næringsinnholdet ikke er nødvendig for overlevelse. Det kalles å leve, trivsel og kos. Men for noen er det selvfølgelig konseptet vanskelig å forstå. Fordi det ikke er er problemstilling for dem. Anonymkode: 581a1...95a Du trenger ikke forsvare alkoholinntaket ditt. Jeg er ikke avholds selv. Anonymkode: 02ee5...590 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #40 Del Skrevet 23. november 2023 Så lenge dette ikke fører til strengere lovgivning, for det er allerede alt for strengt, så bryr jeg meg ikke noe om denne "nyheten". Alle visste jo at alkohol ikke var sundt før også. Anonymkode: 10025...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå