AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 I natt fikk jeg litt vondt på ene siden av halsen. Ikke sånn sår hals, vondt inni på en måte. Huden føles litt sår å ta på. Og vondt inni.. ikke rødt eller hovent/ kul, ingenting vises på utsiden. Føler meg ikke noe svimmel, eller annerledes enn jeg pleier. Men er livredd hovedpulsåren skal sprekke. Kan det at det er vondt være tegn på det? Veldig redd.. Anonymkode: 06306...b83
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 Hovedpulsåren på halsen sprekke? Så mye rart man kan komme på å være redd for. Nei, det gjør den ikke. Anonymkode: fd3bf...3c8 6 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #3 Skrevet 21. november 2023 Den gjør nok ikke det Anonymkode: 17f54...78f 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #4 Skrevet 21. november 2023 Hvis den sprekker tror jeg du blir betraktelig dårligere enn det du beskriver. Det er nok katastrofetenking du driver med her. Anonymkode: a38b4...d7a 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #5 Skrevet 21. november 2023 44 minutter siden, AnonymBruker said: Hovedpulsåren på halsen sprekke? Så mye rart man kan komme på å være redd for. Nei, det gjør den ikke. Anonymkode: fd3bf...3c8 En av mine brødre døde av at hovedpulsåren i buken sprakk uten forvarsel (abdominalt aortaaneurisme). Han hadde ikke sjanse til å overleve. Men risikoen for at det skal skje er heftig liten. Anonymkode: b17de...fcf
Polyester Skrevet 21. november 2023 #6 Skrevet 21. november 2023 Kan det være muskelstivhet som gjør at det føles ømt? Bekymring og stress fører ofte til anspente nakkemuskler og angst i seg selv kan gi smerter uten at det er noe annet galt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #7 Skrevet 21. november 2023 Polyester skrev (53 minutter siden): Kan det være muskelstivhet som gjør at det føles ømt? Bekymring og stress fører ofte til anspente nakkemuskler og angst i seg selv kan gi smerter uten at det er noe annet galt. Det kan det jo være. Men er ikke på nakken. Liksom på siden foran. Anonymkode: 06306...b83
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 Det var da voldsomt til krisemaksimering. Har du helseangst? I så i fall burde du få hjelp til den, for sånn kan du ikke ha det. Vi har masse muskler i halsen også og de kan også bli stive og såre. Det er veldig lett å stramme disse ved bekymringer og angst. Anonymkode: b8017...28e 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 Jeezes! 🙄🙈 Anonymkode: 4d00d...91c
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 Har du sett på Greys Anatomy? 🤣 Anonymkode: e7006...249 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hovedpulsåren på halsen sprekke? Så mye rart man kan komme på å være redd for. Nei, det gjør den ikke. Anonymkode: fd3bf...3c8 AnonymBruker skrev (11 timer siden): En av mine brødre døde av at hovedpulsåren i buken sprakk uten forvarsel (abdominalt aortaaneurisme). Han hadde ikke sjanse til å overleve. Men risikoen for at det skal skje er heftig liten. Anonymkode: b17de...fcf Min mor døde av at hovedpulsåren sprakk. Hun ble kun 61 år. Jeg ble derfor sjekket om jeg var i risikosonen. (Scan av årene m.kontrastvæske) Ellers er jeg hverken overvektig og jeg røyker og drikker ikke. Derfor liten sjanse for at jeg tetter årene slik at hovedpulsåren sprekker. Anonymkode: 389fe...0b3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #12 Skrevet 22. november 2023 Dersom du ikke har påvist en utposning på hovedpulsåren, er sjansen veldig liten. Og like før hovedpulsåren sprekker har man EKSTREMT sterke smerter, er bleik/klam. Tror meg, du kjenner hvis det skjer. Jeg har sett flere pasienter med ruptur på hovedpulsåren, de er steindårlige. Og om den først sprekker er det snakk om et par sekunder før man dør. Og så er det forsåvidt disseksjon på enten en abdominal aortaaneurisme eller thorakal, som vil si at du ikke kjenner smerten i halsen, men enten i magen eller i brystet/rygg. Anonymkode: c732a...777 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #13 Skrevet 22. november 2023 Du har mest sannsynlig strukket en muskel Anonymkode: 7a15d...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #14 Skrevet 22. november 2023 Er det rart vi har mange trygda og psykisk syke her i landet? Folk finner jo på alt mulig tull å være redd for. Anonymkode: b03c7...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #15 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dersom du ikke har påvist en utposning på hovedpulsåren, er sjansen veldig liten. Og like før hovedpulsåren sprekker har man EKSTREMT sterke smerter, er bleik/klam. Tror meg, du kjenner hvis det skjer. Jeg har sett flere pasienter med ruptur på hovedpulsåren, de er steindårlige. Og om den først sprekker er det snakk om et par sekunder før man dør. Og så er det forsåvidt disseksjon på enten en abdominal aortaaneurisme eller thorakal, som vil si at du ikke kjenner smerten i halsen, men enten i magen eller i brystet/rygg. Anonymkode: c732a...777 Min mann fikk akutte smerter i hals når det var utposning på hovedpulsåren i brystet. Samme dag sprakk den. Heldigvis var han på sykehuset når den sprakk, så han klarte seg. Anonymkode: c39bf...c0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå