Gå til innhold

Menn som bare snakker om seg selv

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er nok en kombinasjon av at menn generelt er litt mer sånn (jeg jobber med mye menn og har etter hvert lært at skal man delta i samtaler der så må man til tider bare bryte inn selv), litt dårlig sosiale antenner, og kanskje at de ikke er så dypt interessert i å bli kjent med virkelige deg (mer overfladisk interessert, fysisk interessert).

Anonymkode: 872bb...da4

Ja, veldig fysisk interesserte. Tror aldri jeg kommer til å forstå meg på menn. 

Anonymkode: 2b2c7...e0f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen kan det kanskje handle om at de er vant til eller opplever at det forventes at de skal "drive" samtalen, og "en selv og historier fra eget liv" er kanskje et lett og stort tema. 

• Liker 1
Skrevet

Folk kler ulike egenskaper basert på sine egne, jeg kunne ikke vært med en mann som kun snakker om segselv da jeg ofte ender opp med å kun gå i dybden på andres liv hele tiden som fører til ensidige forhold hvor jeg kjenner dem og de ikke kjenner meg. 

Men for ei som kanskje er litt sånn selv, så kan det jo gå? 

Kan jo også handle om at de både vil vise seg fram, men også at de ikke egentlig bryr seg så mye om den de snakker med? 

Anonymkode: 494b9...dd0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.11.2023 den 18.46):

På date. Er det noen som har noen tanker om det? Er det bare manglende interesse for den de er på date med? Tenker spesielt når man har hatt så mye som tre dater, og det fortsatt er sånn. Hvorfor gidder de å date samme dame flere ganger for å bare snakke om seg selv? Er det bare god gammeldags «He’s not that into you?» 

Vil gjerne ha litt innspill☺️

En som snakker mye om seg selv, tenker mye på seg selv. Han er sikkert interessert i å bli sammen med deg, men mest for at du skal fylle et tomrom. Jeg levde med en slik mann i ti år og ble en skygge av meg selv. 

Anonymkode: 804c5...40f

• Liker 2
Skrevet

TS. Kan du vennligst undersøke narsissisme. 

Om navnet hans begynner på T og slutter på r løp. 🤪

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

TS. Kan du vennligst undersøke narsissisme. 

Om navnet hans begynner på T og slutter på r løp. 🤪

Lest om narsissisme ja. Er nok ikke det, men etter å ha tenkt litt så tenker jeg det handler om at han har mye indre uro, og endelig har møtt noen å snakke med. Jeg er også typen som går inn i dype samtaler og spør mye fordi jeg oppriktig er interessert. Men vanligvis pleier det å gå to veier. Tror han er litt umoden og. Navnet begynner ikke på T.

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å snakke om meg selv på en date. Kanskje det er fordi jeg ikke synes jeg er en spesielt interessant person.

• Liker 1
Skrevet
DeLorean skrev (21 minutter siden):

Jeg synes det er vanskelig å snakke om meg selv på en date. Kanskje det er fordi jeg ikke synes jeg er en spesielt interessant person.

Slutt, du er det:klem2:

• Liker 1
Skrevet
visp skrev (8 minutter siden):

Slutt, du er det:klem2:

Takk min venn 🤗

• Hjerte 1
Skrevet

Har møtt mange kvinner som gjør akkurat det samme som mennene som beskrives her.

Sosiale medier skal nok ha en del av skylden. Disse livnærer seg på individualisering og illusjonen om at hver og en av oss er det eneste som betyr noe.

Anonymkode: 5d026...41f

Gjest HemmeligSpion
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 21.11.2023 den 22.39):

Menn som stort sett omgås menn er vant til at folk selv tar ansvar for å inkluderes i samtaler. Mulig han er en sånn.

Anonymkode: 2d5e2...be5

Vil bare gi mine two cents her. På torsdag hadde jeg eksamen og etterpå så møttes vi tilfeldigvis i gangene på campus og snakket om det. Jeg sto og hørte på folk i ca en time. Ja. Det eneste jeg faktisk sa var "Hvor og når?" da det ble snakk om å øve sammen til neste eksamen. Ikke noe uvanlig dette. "Vi har tross alt to ører og en munn for at vi skal høre dobbelt så mye som vi snakker", som bestemor, ironisk nok, pleier å si. Følte meg ikke utstøtt eller eksludert eller noe, og jeg ble invitert til Discord som den selvfølgeligste ting.

Edit: Kan nevne at dette er et IT-studie. Skikkelig "mannestudie". Det er få jenter/damer i klassen for å si det slik.

Endret av HemmeligSpion
La til miljø hvor menn stort sett omgås menn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...