Gå til innhold

Menn som bare snakker om seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

På date. Er det noen som har noen tanker om det? Er det bare manglende interesse for den de er på date med? Tenker spesielt når man har hatt så mye som tre dater, og det fortsatt er sånn. Hvorfor gidder de å date samme dame flere ganger for å bare snakke om seg selv? Er det bare god gammeldags «He’s not that into you?» 

Vil gjerne ha litt innspill☺️

Anonymkode: 2b2c7...e0f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bare stikk for det endrer seg ikke, jeg ble sammen med en sånn for jeg tenkte at det må jo endre seg? Han virket egentlig mest sjokkert over at jeg forventet en plass i forholdet, å bli sett, han var mest som en sol jeg skulle kretse rundt. Jeg var som en leke han tok frem til sin underholdning og la bort uten dårlig samvittighet når han følte for, for ham og hans følelser var alltid viktigst. 

Så løp, løp din vei. 

Anonymkode: c2e10...be8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du bare stikk for det endrer seg ikke, jeg ble sammen med en sånn for jeg tenkte at det må jo endre seg? Han virket egentlig mest sjokkert over at jeg forventet en plass i forholdet, å bli sett, han var mest som en sol jeg skulle kretse rundt. Jeg var som en leke han tok frem til sin underholdning og la bort uten dårlig samvittighet når han følte for, for ham og hans følelser var alltid viktigst. 

Så løp, løp din vei. 

Anonymkode: c2e10...be8

Litt sånn det føles ja. Takk for tilbakemelding 😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært date med tre ulike menn i det siste, og to av dem pratet omtrent kun om seg selv. De virket jo svært lite interessert i meg, men de ville begge møte meg igjen da. 

Han ene stilte meg mange spørsmål og virket interessert :) 

Anonymkode: ee562...b95

Skrevet

Det ville vært helt uinteressant for meg, så ville takket for meg. Jeg er ikke noens egobooster

Anonymkode: 030c7...071

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det ville vært helt uinteressant for meg, så ville takket for meg. Jeg er ikke noens egobooster

Anonymkode: 030c7...071

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har vært date med tre ulike menn i det siste, og to av dem pratet omtrent kun om seg selv. De virket jo svært lite interessert i meg, men de ville begge møte meg igjen da. 

Han ene stilte meg mange spørsmål og virket interessert :) 

Anonymkode: ee562...b95

Syns bare det er så rart. Da vi skrev sammen før vi møttes, stilte han mange spørsmål og virket interessert. Vi har møtt hverandre tre ganger nå og føler jeg vet absolutt alt om han! Han sier selv han er en som snakker veldig mye, og har beklaget seg for at jeg nesten ikke får slippe til… Så virker jo som han har fått det med seg da… 

Skrevet

Noen er jo bare veldig glade i å snakke om seg selv og sitt...  Tror neppe det har noen med "not thæt into" å gjøre. Kan vel t.o.m være motsatt, dvs. at han desperat prøver å imponere med sin bragder og gode kvaliteter osv. Noen er jo livredde for "stillhet", eller brudd i samtaler ansikt til ansikt også (det er annerledes i tekst) ...  Om du ikke er "flink" til å skifte tema, bryte inn eller god på overgang - så man jo bare regne med å bli litt svett i ørnene... 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har datet en siden september nå, og han snakker bare selv og om jeg sier noe så svarer han ikke! Og snakker bare videre. Det er frustrerende og litt komisk. Til og med når jeg sendte ham melding i stad om noe jeg skal i morgen som er egnet til oppfølging, skrev han bare "god natt" 😄

Dette blir ikke varig for å si det sånn. 

Anonymkode: b7c43...eb0

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har datet en siden september nå, og han snakker bare selv og om jeg sier noe så svarer han ikke! Og snakker bare videre. Det er frustrerende og litt komisk. Til og med når jeg sendte ham melding i stad om noe jeg skal i morgen som er egnet til oppfølging, skrev han bare "god natt" 😄

Dette blir ikke varig for å si det sånn. 

Anonymkode: b7c43...eb0

Syns du har holdt ut lenge jeg 😅

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På date. Er det noen som har noen tanker om det? Er det bare manglende interesse for den de er på date med? Tenker spesielt når man har hatt så mye som tre dater, og det fortsatt er sånn. Hvorfor gidder de å date samme dame flere ganger for å bare snakke om seg selv? Er det bare god gammeldags «He’s not that into you?» 

Noen mennesker bare er slik, og som utgangspunkt burde du styre unna disse. 

Andre gjør det fordi datingsituasjonen kanskje er klein, at han er uerfaren med dating, at motpart responderer dårlig, er full av nerver osv. Men dette burde rette seg etter 3 dater, og hvis det fortsatt er slik da, så bør du styre unna for da er sjansen stor for at han bare er slik, ref. punktet over. 

Han kan fortsatt være interessert i deg, men egentlig er han mest interessert i seg selv, hvis du skjønner. 

Utover det er det ganske grei skuring å skjønne at som mann må man tilrettelegge for at samtalen flyter godt og at hun får mest mulig taletid, særlig når hun selv har mye å si. Dette for å unngå å fremstå som en som fremstår selvsentrert, for selvsentrerthet tidenes største fallgruve i møte med kvinner. 

Så denne mannen kan du fint legge på hylla, og så heller prøve lykken hos en som ser på og lytter til deg. :) 

• Liker 2
Skrevet

Menn som stort sett omgås menn er vant til at folk selv tar ansvar for å inkluderes i samtaler. Mulig han er en sånn.

Anonymkode: 2d5e2...be5

• Nyttig 2
Skrevet

Dette høres ut som fyren jeg datet inn til nylig også. Innså etter hvert at alle ting han visste om meg, var ting jeg uoppfordret hadde fortalt som respons til informasjon han pøste ut som seg selv. Nesten litt komisk. 

Anonymkode: a24dc...b55

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Menn som stort sett omgås menn er vant til at folk selv tar ansvar for å inkluderes i samtaler. Mulig han er en sånn.

Det der er spot on! Han omgås nesten bare menn 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette høres ut som fyren jeg datet inn til nylig også. Innså etter hvert at alle ting han visste om meg, var ting jeg uoppfordret hadde fortalt som respons til informasjon han pøste ut som seg selv. Nesten litt komisk. 

Anonymkode: a24dc...b55

Akkurat sånn det er her og 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Typisk for menn som tror sjekking er en salgsjobb.

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, KallePils said:

Typisk for menn som tror sjekking er en salgsjobb.

Om han tror salg handler om å prate om seg selv, så er han en dårlig selger😀 

Tilbake til saken, det er noe iboende i oss at vi vil helst prate om det som vi selv er interessert i og der leverer vi best. Kun forklaring, ikke unnskyldning. 

Monologer er kun interessant fra ekstremt interessante folk, og det er stort sett ikke folk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Akkurat dette her har jeg blitt oppmerksom på, og det har forandret sosiale situasjoner for meg! Jeg er stille, liker å lytte, og det blir til at jeg venter på å bli spurt før jeg sier noe. Så jeg har druknet helt i møte med folk som er naturlig pratsomme. Jeg bestemte meg for å ta litt mer plass både på date og i andre sammenhenger, og det gjør balansen bedre.

• Liker 1
Skrevet

Det er nok en kombinasjon av at menn generelt er litt mer sånn (jeg jobber med mye menn og har etter hvert lært at skal man delta i samtaler der så må man til tider bare bryte inn selv), litt dårlig sosiale antenner, og kanskje at de ikke er så dypt interessert i å bli kjent med virkelige deg (mer overfladisk interessert, fysisk interessert).

Anonymkode: 872bb...da4

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Møtte en for kaffe der chatten fløt fint. Da vi møttes ble det monolog fra hans side. Ble med den ene kaffen😅

Skrevet
WhisperingWind skrev (1 time siden):

Møtte en for kaffe der chatten fløt fint. Da vi møttes ble det monolog fra hans side. Ble med den ene kaffen😅

😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...