Gå til innhold

Fortell om dine erfaring om Zalando?

sigrid106

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Superfornøyd. Aller mest fordi det er så enkelt å returnere det man ikke vil ha.

Anonymkode: 5ef34...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalando er vel Norges største klesbutikk på nett eller noe, og det er jo ikke uten grunn. Jeg irriterer meg over at de ikke leverer i postkassen, (her jeg bor, i hvert fall) men ellers er det godt utvalg og levering innen rimelig tid (ikke super-raske).

Anonymkode: 4969c...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontoen min ble hakket fra utlandet

Eller de brukte min bruker ved å endre navn og adresse, men de betalte selv (evt med noen andres stjålet info). Bestilte ett par stygge sko. Meldte ifra til zalando. Brukeren min ble sperret, thats it. Ingen oppfølging. 

Føles ikke så trygt etter det.

Anonymkode: 6178b...e45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre opplevd flere ganger (har dog bestilt ganske mye de siste to-tre årene) å få tydelig brukte klær i min bestilling .. Nå sist måtte jeg bare sende en mail til dem å gi beskjed. Det var både krøllete og luktet IKKE nytt, foråsidetsånn.. 🙄🤢 Ikke greit synes jeg!! 
Noen plagg er lappen revet av og «lappet» sammen igjen, så skjønner ikke heeelt hva de tenker der nedi Tyskland. Ei buse jeg fikk hjem hadde lappen revet av og lagt i baklommen😳 Tror det går litt fort i svingene der, på lageret dems.. 

Jeg er skikkelig LEI nå og har bestemt meg for å ta en laaang pause fra Zalando (og shopping av nytt også forøvrig) 

Men det skal de ha; det er skikkelig digg å kunne returnere uten så mye styr! Men jeg har aldri returnert noe jeg har hatt på meg mer enn noen få minutter, for å prøve! ☝🏼

Anonymkode: c0c36...69a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har dessverre opplevd flere ganger (har dog bestilt ganske mye de siste to-tre årene) å få tydelig brukte klær i min bestilling .. Nå sist måtte jeg bare sende en mail til dem å gi beskjed. Det var både krøllete og luktet IKKE nytt, foråsidetsånn.. 🙄🤢 Ikke greit synes jeg!! 
Noen plagg er lappen revet av og «lappet» sammen igjen, så skjønner ikke heeelt hva de tenker der nedi Tyskland. Ei buse jeg fikk hjem hadde lappen revet av og lagt i baklommen😳 Tror det går litt fort i svingene der, på lageret dems.. 

Jeg er skikkelig LEI nå og har bestemt meg for å ta en laaang pause fra Zalando (og shopping av nytt også forøvrig) 

Men det skal de ha; det er skikkelig digg å kunne returnere uten så mye styr! Men jeg har aldri returnert noe jeg har hatt på meg mer enn noen få minutter, for å prøve! ☝🏼

ei BUKSE skulle det selvsagt stå* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte de masse før! De har rask levering, stort utvalg og tilbud med jevne mellomrom. Fordi både bestilling- og returordningene deres er sinnsykt god, bestilte jeg masse og da gjerne i flere størrelser fordi retur var gratis og enkelt. Så plutelig kom det en dag hvor jeg oppdaget at «faktura» manglet som betalingsalternativ, til tross for at jeg aldri har betalt en eneste faktura etter fristen. Jeg er veldig økonomisk av meg, og skjønte derfor ikke noe av dette. Har likt å handle med faktura, når jeg er usikker på kjøpet og anser det som svært sannsynlig at noe fra bestillingen skal returneres. Sånn at jeg slipper å vente på å få pengene tilbake, hvis jeg hadde betalt hele bestillingen.

Etter mye kommunikasjon med kundeservice, ble jeg fortalt at de har satt et tak på hvor mange returer en person kan gjøre. Og fordi de også har sett at man gjerne bestiller med faktura når man kjøper flere størrelser av samme plagg, med hensikt om å returnere de som ikke passer, slik at man slipper å betale mye og vente på å få pengene tilbake. 

Konsensusen er: hvis du returnerer for mange plagg, så mister du muligheten til å betale med faktura. Sånn stopper de deg fra å returnere «for mange plagg». 

Så vær obs på dette, hvis du liker å handle klær i flere størrelser på faktura, for å returnere det som ikke passer. 

Anonymkode: d44b2...4fc

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge til: så uten faktura-muligheten handler sjeldent hos de noe mer. 

Selv om «problemet» lett kan løses ved å lage seg ny bruker, da får man opp faktura igjen. Men etter alt styret med å få svar fra kundeservice, mistet jeg litt lysten på å handle hos de noe mer. Synes forbrukere burde informeres om dette, ellers tror man bare at man kan kjøre på med returer. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Brukte de masse før! De har rask levering, stort utvalg og tilbud med jevne mellomrom. Fordi både bestilling- og returordningene deres er sinnsykt god, bestilte jeg masse og da gjerne i flere størrelser fordi retur var gratis og enkelt. Så plutelig kom det en dag hvor jeg oppdaget at «faktura» manglet som betalingsalternativ, til tross for at jeg aldri har betalt en eneste faktura etter fristen. Jeg er veldig økonomisk av meg, og skjønte derfor ikke noe av dette. Har likt å handle med faktura, når jeg er usikker på kjøpet og anser det som svært sannsynlig at noe fra bestillingen skal returneres. Sånn at jeg slipper å vente på å få pengene tilbake, hvis jeg hadde betalt hele bestillingen.

Etter mye kommunikasjon med kundeservice, ble jeg fortalt at de har satt et tak på hvor mange returer en person kan gjøre. Og fordi de også har sett at man gjerne bestiller med faktura når man kjøper flere størrelser av samme plagg, med hensikt om å returnere de som ikke passer, slik at man slipper å betale mye og vente på å få pengene tilbake. 

Konsensusen er: hvis du returnerer for mange plagg, så mister du muligheten til å betale med faktura. Sånn stopper de deg fra å returnere «for mange plagg». 

Så vær obs på dette, hvis du liker å handle klær i flere størrelser på faktura, for å returnere det som ikke passer. 

det er jo veldig bra at de setter det taket da, for det er jo et stort problem at folk returnerer for mye. 

Anonymkode: 59ba2...c5f

• Liker 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker zalando!

vi er en familie på seks personer og lever i tidsklemmen. Vi handler 90% av klærne våres her. Alt fra dyre merker som blir brukt i jobb/fest, til treningsklær. Alt av sko blir også kjøpt der. Det er få ting vi ikke kjøper der, men mannen kjøper ikke dresser der. Sokker og undertøy blir også kjøpt på zalando😅

vesker blir også kjøpt der, de har et godt utvalg av designervesker, men savner noen merker

tenåringene har min brukerinformasjon på telefonen, setter hjerte på det de trenger/ønsker seg, og jeg bestiller fortløpende, antagelig to ganger i måneden. 

vi bestiller store mengder, og returnerer kanskje 20-30% av bestillingene. Det er superenkelt! Jeg får pakken på døren, vi prøver hjemme, og returnerer det som ikke passer.

jeg betaler via vipps, altså tar det ca to uker før pengene for returen kommer tilbake på MK. Konto, og det går alltid knirkefritt

Anonymkode: 3c576...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Zalando og har handlet nesten alt av klær derfra de siste årene. Orker ikke gå i vanlige klesbutikker som regel, så nettbestilling med gratis returer er supert. Har aldri overdrevet returene mine og betaler med faktura. Da kan jeg trekke fra eventuelle returer før jeg betaler fakturaen, så jeg ikke må vente på å få penger tilbake.

Ser at en annen her i tråden forteller at hun har opplevd flere ganger å få merkbart brukt tøy som både er revet og lukter, og det må jeg si var overraskende. Det har jeg aldri opplevd, og jeg har handlet MYE der opp gjennom årene altså. Sikkert vært kunde i ti år.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Million skrev (1 time siden):

Jeg er veldig fornøyd med Zalando og har handlet nesten alt av klær derfra de siste årene. Orker ikke gå i vanlige klesbutikker som regel, så nettbestilling med gratis returer er supert. Har aldri overdrevet returene mine og betaler med faktura. Da kan jeg trekke fra eventuelle returer før jeg betaler fakturaen, så jeg ikke må vente på å få penger tilbake.

Ser at en annen her i tråden forteller at hun har opplevd flere ganger å få merkbart brukt tøy som både er revet og lukter, og det må jeg si var overraskende. Det har jeg aldri opplevd, og jeg har handlet MYE der opp gjennom årene altså. Sikkert vært kunde i ti år.

Enig. Har heller aldri opplevd det, og jeg har brukt dem mye de siste årene.

Det stemmer jo heller ikke med det vi vet om returer til Zalando, som er at klærne nettopp ikke blir videresolgt, bl.a. fordi det er billigere å destruere dem, og dermed utgjør overdreven retur av Zalandovarer et søppel- og miljøproblem.

Jeg liker Zalando, men det hadde vært en fordel om folk utviste litt større edruelighet i returneringen sin. 

Hva skjer egentlig med det butikkene ikke… | Framtiden i våre hender

Facebook

Dette skjer med klærne du sender tilbake: - Helt vanvittig (tv2.no)

Nesten halvparten av klærne som handles på nett, returneres (+) | DN

Anonymkode: 59ba2...c5f

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har hørt om denne praksisen fra både Zalando og andre nettbutikker og synes det er helt supert. Ev. kunne dere som utnytter den gratis returen på denne måten miste retten til gratis retur også. Det dere gjør er så kostbart for butikken at de antagelig ikke taper særlig på å miste dere uansett.

Selv er jeg veldig fornøyd med Zalando. De leverer raskt, rett varer, og de gangene jeg må returnere noe er pangene raskt inn på kontoen igjen.

Anonymkode: 5bfd8...5f9

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg bestiller og returnerer veldig mye fra Zalando. Når jeg har mye utestående hos dem, får jeg ikke bestille med faktura, men så snart de mottar noen returer eller regningene mine blir betalt, så får jeg bestille med faktura som vanlig. Med andre ord går de ikke etter min totale historikk, men hva jeg skylder dem der og da.

For øvrig har jeg heller aldri mottatt brukte klær, klær uten merkelapper eller lignende, som noen andre her nevnte. Jeg bestiller en del kostbart tøy, og noe av det er helt sikkert prøvd av andre (de kaster ikke kostbart tøy som kommer i retur!), men det er aldri preget av det. Det er ikke alt som er tydelig fabrikkpakket, eller hva man skal si, men alt ser helt pent og ordentlig ut.

Anonymkode: 19db7...37c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...