Gå til innhold

Var det riktig å ringe 112 ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri ringt 112 før, men jeg har tidligere ringt 02800. I dette tilfellet så ble jeg forfulgt av en creepy fyr på veien hjem fra byen, når jeg da kom til inngangen, fant frem nøklene og skulle låse opp, så om han og stelte han seg forran inngangen så jeg ikke fikk låst opp døren og ba han flytte seg, det gjorde han ikke, så da fikk jeg panikk og løp som bare det imens jeg tastet 112. Turte ikke se bak meg om han løp etter meg. Rakk ikke tenke hva det andre nummeret var, var jo beruset også, men ville bare ha de på tråden tilfelle han løp etter meg. Jeg kunne ikke vite hva han ville. 

Følte meg litt dramatisk som ringte det nummeret, men for meg der og da var det dramatisk. Fant ut at han ikke løp etter meg imens jeg snakket med de. Var det riktig å ringe det nummeret i det tilfellet ? Bare lurer. 

Anonymkode: 62121...e9a

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du opplevde at du var i fare var det helt riktig å ringe 112. Det er alltid bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. 

Anonymkode: 29329...d97

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig! Du vet ikke hva som kunne skjedd om du ikke hadde ringt.. 

Anonymkode: 989c7...c29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du gjorde det riktige. Better safe than sorry. 
 

Anonymkode: 3708e...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt riktig! Du vet ikke hva som kunne skjedd om du ikke hadde ringt.. 

Anonymkode: 989c7...c29

Ja jeg ropte etter jeg hadde begynt å løpe at jeg har ringt politiet også, sånn for å skremme han. 

Anonymkode: 62121...e9a

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg ropte etter jeg hadde begynt å løpe at jeg har ringt politiet også, sånn for å skremme han. 

Anonymkode: 62121...e9a

Da har du mest sannsynlig skremt han vekk ved å ringe. Good call 👍

Anonymkode: 989c7...c29

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg ringte 112 én gang da én fyr satt rett utenfor døra og satt injeksjoner på seg selv (det er et rolig og barnevennlig nabolag). De svarte at de ikke hadde noen ledige patruljer igjen, men at jeg skulle ringe igjen hvis han kom inn til meg

:risterpåhodet:

Anonymkode: 7fe10...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Jeg ringte 112 én gang da én fyr satt rett utenfor døra og satt injeksjoner på seg selv (det er et rolig og barnevennlig nabolag). De svarte at de ikke hadde noen ledige patruljer igjen, men at jeg skulle ringe igjen hvis han kom inn til meg

:risterpåhodet:

Anonymkode: 7fe10...da3

Jeg har ringt for noe lignende selv, men da ringte jeg 02800 siden jeg ikke anså han som noe trussel og han var utenfor. Han var bare en plage siden han ropte og styrte midt på natta. Da kom de å hentet han og bar han med seg. -ts 

Anonymkode: 62121...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nødnummer skal man heller ringe en gang for mye enn en gang for lite. 

Anonymkode: 034ee...fb5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte 112 en gang det lå en sterkt beruset mann på Bybaneskinnene. Jeg stod et stykke unna og så at andre forsøkte å flytte han vekk, men da skrek han og slo rundt seg, så det var en opphetet situasjon. Da kom de rimelig raskt og hentet han. Heldigvis før Bybanen kom. Dette var i Bybanens spede start da de gikk hver halve time. Det skal han være glad for.

Hvis man tror at ens eget eller andres liv og helse er i fare, skal man ringe 112.

Anonymkode: 0e376...12b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ringte 112 en gang det lå en sterkt beruset mann på Bybaneskinnene. Jeg stod et stykke unna og så at andre forsøkte å flytte han vekk, men da skrek han og slo rundt seg, så det var en opphetet situasjon. Da kom de rimelig raskt og hentet han. Heldigvis før Bybanen kom. Dette var i Bybanens spede start da de gikk hver halve time. Det skal han være glad for.

Hvis man tror at ens eget eller andres liv og helse er i fare, skal man ringe 112.

Anonymkode: 0e376...12b

Nja, det var litt upresist. Det kommer jo an på hvorfor liv og helse er i fare. Trenger noen øyeblikkelig medisinsk hjelp ringer du 113. Men i ditt tilfelle tenker jeg 112 var riktig. 

Anonymkode: a1b41...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man i tvil, bør man alltid ringe nødnummeret. Da kan de som virkelig har greie på ting veilede deg videre.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...