Gå til innhold

Tips til ei lita tredemølle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en tredemølle, men jeg kjenner jeg mister helt motivasjonen om jeg må bruke den i et bortgjemt rom i huset. Derfor tenkte jeg å kjøpe en som jeg kan bruke i stua, men som jeg kan trille inn på gjesterommet (rett ved siden av stua, må over 2 dørterskler) når den ikke brukes

Må derfor ikke være tung, være lett å flytte på og enkel å få gjennom døråpninger (har også en vond kropp)

Den må tåle litt vekt da jeg veier 110 kg nå 😭 

 

Noen som kan hjelpe meg med noen gode tips i denne jungelen av tredemøller? Bør helst ikke koste for mye heller 🙈

Anonymkode: 90503...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste jeg vet om som passer til kriteriene er en walkingpad. R1 går vel opp til 110 kg og k12 opp til 120. 

Hvorfor er det akkurat tredemølle du vil ha?

Anonymkode: 76ad4...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eneste jeg vet om som passer til kriteriene er en walkingpad. R1 går vel opp til 110 kg og k12 opp til 120. 

Hvorfor er det akkurat tredemølle du vil ha?

Anonymkode: 76ad4...36a

Åja, jeg har bare sett de opp til 110 kg jeg

Ønsker tredemølle fordi jeg ønsker å kunne gå mer. Og her jeg bor nå er det svært vanskelig å gå turer om vinteren i nærområdet, i tillegg til at jeg har en dårligere kropp om vinteren og da er det greit å kunne gå inne i en varm stue

Anonymkode: 90503...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke heller gjøre det litt hyggelig på det bortgjemte rommet? Montere tv, høyttalere, god belysning osv. Om du må trille den rundt hver gang du skal bruke den så kommer den ikke til å bli brukt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Walkingpad, som du da altså kan slå sammen og trille omkring. Men altså, den er ikke LETT å trille omkring. Den er for tung (og uhåndterlig) til å bæres, men hjulene går bare rett fremover, det er ikke mulig å trille sidelengs. 

Jeg bruker min til å gå ved kontorpulten, og tar noen rolige løpeturer på den under ikke-video-eller-prate-påkrevd-møter på jobb. 

Men ellers løper jeg på en skikkelig mølle, nede i kjellerstuen, mens jeg hører på lydbok. Heller enn på walkingpaden foran den svære pc-skjermen. 

En sånn "liten mølle" som kan trilles omkring har som regel dårlig motor, og lav maks-hastighet, og er ikke så stabil. Og er altså ikke noe jeg ville satset på å trille over dørstokker og fra rom til rom. 

Anonymkode: 0e492...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

WalkingPad blir nok for spinkel. Selv om det står maks brukervekt 110 kg, så bør man være noen kilo innenfor. Det første jeg tenker på er ProForm Carbon T7. Dette er en fin og enkel tredemølle som både er relativt kompakt og lett å flytte. Maks brukervekt 136 kg. Har skrevet litt om den her: https://pulssonen.no/proform-carbon-t7-anbefaling/

Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt walkingpad. Den står i stua hele tiden. Bruker den ofte foran tv. Men klart, man må tenke på kiloene den tåler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...