Gå til innhold

Manglende respekt for egen kropp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på om denne hører til her eller under kropp og helse..

Hva kommer det av at noen ikke har respekt for egen kropp eller seksualitet, der hvor det ikke ligger misbruk i bunn? Jeg føler meg veldig avkoblet mitt eget underliv, det vil si at jeg kan føle kåtskap og nytelse en gang i blant, men det gjør meg ingenting å bli brukt. Jeg har alltid slitt med alkoholinntaket (ikke alkoholiker, bare snydens drita når jeg først drakk) og har hatt en god del av det som mange i dag kaller sovevoldtekter, uten at det har plaget meg. Jeg har mange medlidenhetsknull bak meg som ikke hjemsøker meg, og både blant venner i ungdomsårene og i kjæresteforhold har jeg - i tillegg til hyppig pliktsex- latt de tømme seg uten at jeg viser noen form for samtykke eller leer en finger, bare ligger der til de er ferdig.  

Senest i går våknet jeg til at samboeren lå med meg, og jeg har i hele dag prøvd å kjenne etter om dette går inn på meg på noe vis. Men det er kun tanken på at jeg kanskje ikke er i "normalen" som kan plage meg litt.

Jeg har aldri opplevd overfallsvoldtekt og er usikker på hvordan jeg hadde taklet det, og jeg ble heller ikke seksuelt misbrukt som barn. Vil ikke si jeg er aseksuell, men jeg er sjeldent kåt eller gira på ligg. Heller ikke spesielt opptatt av bekreftelse.

Noen som kan kjenne seg igjen?

Anonymkode: 71ec8...fb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...