AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #41 Del Skrevet 21. november 2023 Hvor gammel??? Anonymkode: dcd8d...89b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #42 Del Skrevet 21. november 2023 MEN HVA ER DET TS SPØR OM? Anonymkode: c6273...5ba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #43 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dette med f.eks en form for video call så man følger med hele tiden. Anonymkode: dfd6c...f71 Nei nei og atter nei Anonymkode: aef36...19c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet 21. november 2023 #44 Del Skrevet 21. november 2023 Nei, det ville jeg ikke gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #45 Del Skrevet 21. november 2023 44 minutter siden, AnonymBruker said: MEN HVA ER DET TS SPØR OM? Anonymkode: c6273...5ba Ta bort det første ordet i emnetittelen. Om du fortsatt ikke forstår spørsmålet så kan jeg ikke hjelpe deg. Anonymkode: 66d12...e29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #46 Del Skrevet 21. november 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Nei går ikke fra 15 åringen når hun sover engang Anonymkode: 6b60c...a44 Der hvor jeg kommer fra flytter de på hybel når de starter på videregående. Noen flytter også på hybel før de er ferdig med ungdomsskolen. Anonymkode: 66d12...e29 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 21. november 2023 #47 Del Skrevet 21. november 2023 Har ikke lest tråden. Men nei. Du forlater ikke et barn under noen omstendigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #48 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ta bort det første ordet i emnetittelen. Om du fortsatt ikke forstår spørsmålet så kan jeg ikke hjelpe deg. Anonymkode: 66d12...e29 Fremdeles relevant med alder. Er 2 forskjellige spørsmål. "Er det greit med svipptur på butikken når 15 åringen sover" "er det greit med svipptur på butikken når 1 åringen sover" Anonymkode: dcd8d...89b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #49 Del Skrevet 21. november 2023 Vanja2345 skrev (14 timer siden): ?? Er dette riktig? Min 14-åring har vært hjemme alene en hel helg han. Er det jeg som er gærn her? Jeg stakk på butikken når han var 4-5 år gammel. Butikken var 50 m fra leiligheten. Og jeg gjorde det når han var våken, så han visste hvor jeg var. En 14åring skal ikke være hjemme alene en natt eller en hel helg... er det rart det skjer så mye dritt rundtom med uansvarlige foreldre.. Anonymkode: ef391...c53 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Himalaila Skrevet 21. november 2023 #50 Del Skrevet 21. november 2023 TS har glemt et ord i overskrift. Hun vil vite hvilken alder som er ok å forlate ungen hjemme når en skal en kjapp tur ut. Jeg aner ikke. Jeg har ikke unger. Men da jeg var liten fikk jeg styre meg selv, alene, fra 6-7 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #51 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nei går ikke fra 15 åringen når hun sover engang Anonymkode: 6b60c...a44 Haha, lykke til med selvstendiggjøringen av denne når hun er ferdig på VGS Anonymkode: 66a9f...f29 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #52 Del Skrevet 21. november 2023 TS sier jo ingenting om alder. Hun har bare svart "Det er jo ikke snakk om en baby da " som om folk her skal være synske Anonymkode: c6f94...7e5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #53 Del Skrevet 21. november 2023 Himalaila skrev (1 time siden): TS har glemt et ord i overskrift. Hun vil vite hvilken alder som er ok å forlate ungen hjemme når en skal en kjapp tur ut. Jeg aner ikke. Jeg har ikke unger. Men da jeg var liten fikk jeg styre meg selv, alene, fra 6-7 år. Og, igjen, så kommer dette an på situasjon, avstand til butikk og hvor lenge TS faktisk blir borte. På generell basis vil jeg si at det stort sett aldri er greit å etterlate et barn alene hjemme, om du ikke får fortalt det at du reiser og hvor du er. Med unntak av hvis det er få minutter, kort avstand og at du kanskje til og med har en form for overvåking av om barnet våkner. Sette seg i bil, eller gå langs trafikkert vei, er for meg uansett ikke OK, da noe kan skje, og ingen kan vite at du har et sovende barn alene hjemme. På generell basis vil jeg alltid forsøke å gjøre unna slike ærend når barna er våkne. For da kan jeg si ifra at jeg går, hva jeg skal, og hvordan de kan få tak i meg eller andre. Men igjen, avstand og tid borte, kommer an på alder på barnet. Jeg kunne fint etterlate en våken 5-6 åring alene hjemme om jeg gikk på butikken eller til naboen i 10 minutter. Jeg kunne fint etterlatt et våkent småskolebarn i inntil en time, om jeg var innenfor gangavstand. Og et barn på mellomtrinnet er jo uansett hjemme alene noen timer hver dag, mellom skoleslutt og jobbslutt. Så jeg kunne fint kjørt til butikken og latt barnet være hjemme om det var våkent. Helt frem til leggetid, i grunnen. Barn på ungdomsskolen kan til og med få beskjed om å gå og legge seg mens jeg er borte, tenker jeg. De kan ringe om det er noe, men jeg ville ikke etterlatt ungen alene over natt. Barn på videregående er ganske nært voksne, og kan fint få ansvar for seg selv en hel helg. Jeg er også tilbøyelig til å reise fra barn fra mellomtrinnsalder og oppover mens de sover, som fast greie på morgenen når de skal på skolen. Men da er det avtalt på forhånd, og de vet at det ikke er noen hjemme når de våkner. Egentlig i alle situasjoner der de er klar over at det kommer til å skje, før de sovner. Jeg tenker litt slik om mannen min også. At jeg fint kan stikke ut en kort tur uten å si ifra, om han sover når jeg går. Men er det en lengre tur ut, vil jeg normalt si ifra/avtale først, slik at han er klar over hvor jeg er. Anonymkode: 44389...d11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #54 Del Skrevet 21. november 2023 Er det en tiåring som vet at du er ute en snartur og som snart kommer igjen, og som ikke får panikk av å være alene på natt så ok. En smårolling eller baby, ikke greit. Det har jo også noe å si hvor langt unna butikken er. Der jeg bodde før, hadde jeg Bunnpris i kjelleren. Men uansett ikke greit å gå fra et lite barn som ikke kommer seg ut i tilfelle brann, Ting kan skje, du vet aldri hvor lang tid det tar før du kommer deg tilbake. Anonymkode: b5c8b...af4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #55 Del Skrevet 21. november 2023 Himalaila skrev (1 time siden): TS har glemt et ord i overskrift. Hun vil vite hvilken alder som er ok å forlate ungen hjemme når en skal en kjapp tur ut. Jeg aner ikke. Jeg har ikke unger. Men da jeg var liten fikk jeg styre meg selv, alene, fra 6-7 år. Det er et greit utgangspunkt, synes jeg. Når de er våkne. Førsteklassingen klarer fint å være alene en stund. Men jeg ville aldri ha dratt fra henne mens hun sov, uten å si fra. Anonymkode: b5c8b...af4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #56 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei går ikke fra 15 åringen når hun sover engang Anonymkode: 6b60c...a44 Ikke rart dagens barn og ungdommer vokser opp til å bli sarte snøfnugg. Anonymkode: e1fc0...487 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #57 Del Skrevet 21. november 2023 Helene skrev (2 timer siden): Har ikke lest tråden. Men nei. Du forlater ikke et barn under noen omstendigheter. Så du kan ikke forlate 16-åringen din under noen omstendigheter? Du er klar over at mange i den alderen flytter på hybel for å gå på skolen. Anonymkode: e1fc0...487 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 21. november 2023 #58 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skjønner ikke spørsmålet. ‘Hvilken er det ok?’ Anonymkode: c6273...5ba Skal sikkert stå "Hvilken ALDER er det ok å ta en svipptur...." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #59 Del Skrevet 21. november 2023 Forlater ikke sovende barn uten at de vet om det på forhånd. Å våkne i tomt hus uten å vite hvor foreldrene har blitt av kan ikke være særlig gøy. Er ikke gøy for voksne heller, det. Våkne midt på natta og oppdage at mannen er borte uten forklaring. Tenker at du kan forlate sovende barn noen minutter, etter å ha informert dem om at du kommer til å gå på butikken mens de sover, fra ca 8-10 års alder. En 5-6-7-åring kan være hjemme alene mens du stikker på butikken 15 minutter på dagtid. Barn under 5 kan aldri være hjemme alene (men kan være inne alene på dagtid mens du f.eks henger opp klær ute/går ut med søpla, etter at du har informert om det) Anonymkode: 0e3be...cb9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #60 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nei går ikke fra 15 åringen når hun sover engang Anonymkode: 6b60c...a44 😬 hva slags diagnoser har hen da? Anonymkode: 849b3...b07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå