AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #41 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvorfor være så opptatt av det som kanskje skjer om 10-20-30 år? Det er ikke sikkert noen av de er her om 10 år. Lev livet i dag! Plutselig er det slutt. Anonymkode: bd81a...ebb Mannen trenger ikke bekymre seg, nei. Han får jo gratis hushjelp når han selv blir pleietrengende. Men kvinner bør tenke nøye over en slik aldersforskjell. I morgen synes jeg du skal skulke jobben og bruke opp hele sparekontoen på champagne. I overimorgen kan det nemlig hende at du er død. (Din logikk) Anonymkode: 72150...439 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #42 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er gift med en 11år eldre mann. Vi har vært sammen i 13år og har flere barn sammen. Jeg anbefaler ikke en så stor aldersforskjell. Dette overrasker av og til folk rundt meg, som gjerne vil bruke oss som ett argument for at aldersforskjell på 10år+ er greit. Vi har det kjempe fint sammen, og omtales som ett av de sterkeste og fineste parene i omgangskretsen vår. Elsker hverandre, holder liv i forelskelsen, har felles interesser og like ønsker for livet. Men alderen henger der som en liten mørk sky man aldri blir kvitt. Og det merkes MER jo eldre vi blir. Hvis man tenker på alle utfordringer alle par har, så kan man med en slik aldersforskjell legge til like mange ekstrautfordringer. Det krever altså ekstra mye av forholdet. Jeg merker at han eldres. Utseendemessig gjør det meg ingenting, men holdninger og energinivå osv merkes og han henger ikke like lett med i endringer i samfunnet som meg. Og jeg skjønner jo at dette vil merkes mer for hvert tiår som går. Vi ble ett par «på tross av aldersforskjellen». Det vil si at ingen av oss søkte eldre/yngre partner, ingen av oss hadde hatt det før, og ingen av oss ønsket det. Men vi falt for hverandre og klarte ikke holde oss unna hverandre. Jeg angrer ikke! Han er min livs kjærlighet, og jeg vil dele resten av livet med ham. Men vi har begge to alltid ønsket at han var nærmere meg i alder. Og jeg kjenner litt mer på det nå enn før. Mens jeg fortsatt er ung når barna har flyttet hjemmefra, nærmer han seg pensjonistalder før sistemann flytter ut. Mens jeg fortsatt har «hele livet forran meg», nærmer han seg en alder hvor god helse ikke er en selvfølge. Mitt råd, som jeg har gitt til alle som har spurt meg oppover årene: unngå det hvis du kan! Er det fortsatt bare en mild forelskelse eller en flørt? Dra ut pluggen! Avslutt det! Ta den lille sorgen nå, istedenfor å leve med sorgen over aldersforskjellen resten av livet. Er man allerede «deep in» hvor man elsker personen og har knyttet ett liv sammen, skal man selvfølgelig ikke avslutte det KUN grunnet alder. Men er man i tvil om hvor man står, burde alderen være med på vektsiden «avslutte det mens leken er god». Og så får man veie sidene mot hverandre. Elsker man hverandre dypt og inderlig, har mye felles interesser og livssyn, så kan man velge å leve livet sammen til tross for aldersforskjellen. Og man kan ha ett godt liv sammen. Da velger man å leve livet sammen til tross for den lille grå skyen som aldri forsvinner. Og så må man bevisst ta det valget på ny og på ny resten av livet. Man må bevisst velge hverandre igjen og igjen, slik at den grå skyen ikke tar over. Anonymkode: 2ef83...394 Jeg er 34 og samboeren med en på snart 47. vi elsker hverandre og har det kjempe fint sammen. Mye til felles og stortrives sammen. Ingen felles barn, men mine og dine. Aldersforskjellen har aldri plaget meg. Men jeg merker jo at det er enkelte forskjeller der. Ulik oppvekst, han har ett mer gammeldags syn på oppdragelse enn meg og enkelte andre syn på noen ting på grunn av at vi kommer fra «to forskjellige generasjoner». På enkelte ting har han samme syn som på ting som foreldrene mine som er 10 og 13 år eldre enn han😅 Kommunikasjon er viktig, og det er han jeg vil dele livet med❤️ Anonymkode: 773e2...2c0
Million Skrevet 22. november 2023 #43 Skrevet 22. november 2023 Mine svigerforeldre var henholdsvis 25 og 42 da de fikk sitt første barn sammen. De var gift livet ut, til han døde da han var i 80 årene. Det var et vellykket ekteskap til tross for 17 års aldersforskjell, og at han gikk av med pensjon årevis før henne. Men fordelen med det var at han lagde middag og hadde den klar hver dag når hun kom hjem fra jobb, sa svigermor 🙂
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #44 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Betydelig eldre mann? Hun er jo selv 44, og er langt forbi sin beste alder. Anonymkode: 02677...748 13 år eldre er 13 år eldre uansett hvor gammel hun er. Jeg har erfart at 10 år er for mye, og spesielt ettersom man blir eldre. Anonymkode: 37750...0c0 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #45 Skrevet 22. november 2023 Jeg er dame født i 68 og har mann født i 53. Vært sammen i 25 år og har 2 barn sammen. Mannen holder seg bra, tar vare på kropp og utseende, og vi har det veldig bra sammen. Jeg er fotsatt i jobb, og han sluttet for 2 år siden. Han har sine hobbyer, holder orden i huset, lager middag og handler, lufter hund etc. Merker ikke mye til at det er 15 år mellom oss. og har aldri gjort det. Ingen venner eller familie har reagert på aldersforkjellen heller Anonymkode: 97e2a...f64 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå