AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #21 Skrevet 21. november 2023 Jeg er ett år yngre enn deg, men ville absolutt ikke hatt en så mye eldre mann. Det er jo fra 50 at alderen virkelig merkes. Mine foreldre er 63, og det merkes at de er blitt eldre. Til tross for at de er i god form Anonymkode: fedbd...5cb 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #22 Skrevet 21. november 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: Menn på den alderen som holder seg godt har en tendens til å plutselig se mye eldre ut «over natta». Ingen vet når. Så at du kommer til å synlig eldres mer enn han er bare tull. Anonymkode: 72150...439 De få jeg har sett som har holdt seg tilsvarende godt har egentlig sett bra ut for alderen langt opp i 70-årene. Han er veldig slank og senete, kropp som en 30-åring. Ikke antydning til «sig» hverken i kropp eller ansikt, litt mimikkrynker rundt øynene bare. Jeg så blide først (nettdating) og var sikker på at her er det en som har lagt ut gamle bilder, men han var helt lik. Digresjon, men jeg er fascinert 😄 Anonymkode: a6b54...f2e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #23 Skrevet 22. november 2023 Om dama syns det er ok med en betydelig eldre mann så kan det vel kanskje funke. Men han bør jammen være ung og sprek for alderen sin... Han er jo straks 60. Pensjonist om bare 10 år. Jeg er født i 77, og hadde aldri datet en mann som er såpass gammel. Anonymkode: 1d7ae...143 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #24 Skrevet 22. november 2023 Jeg tenker man forelsker seg i den man forelsker seg i. Det er ikke ideelt for noen av dem kanskje, men lite p gjøre med det om man først har blitt glad i hverandre. Alternativt er jo å finne en man kanskje liker mindre? Selv er jeg 40 og sammen med en på 57. Han strever mer med det enn meg. Jeg er innstilt på å bli gammel sammen med ham, og det må være et av premissene tenker jeg at vi "unge" ikke vare skal ha ham for fest og morro i noen år. For meg er livet uten ham uaktuelt! Anonymkode: e7468...2e6 1 1
Brunello Skrevet 22. november 2023 #25 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 22.58): Det går selvfølgelig. Men hvorfor vil en mann ha en så mye yngre dame? Anonymkode: 72150...439 Sier ikke det seg selv? Gratis hushjelp pleier når han får dårligere helse. Noe som bare er noen år til for mange på hans alder. Husk at det bare er 50 år siden norske menn i snitt døde da de var rett over 70 år. Veldig mange dør fortsatt når de så vidt har blitt 70. 2
Brunello Skrevet 22. november 2023 #26 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor skulle det ikke det? 13-års aldersforskjell i den alderen betyr ingenting. Dersom det var en 29-årig mann med en 16-åring derimot. Anonymkode: 34828...de7 Jeg er uenig med deg. Tullete med så stor aldersforskjell så sent i livet. Ditt eksempel andre veien blir for drøyt, men sier du 23 og 36 får man i alle fall statistisk en god del gode år sammen. 2
Millimani Skrevet 22. november 2023 #27 Skrevet 22. november 2023 Åååh... Jeg kjenner en tilfelle, eller strengt tatt to, hvor foreldrene hadde seksten års alderforskjell mellom seg, og det skar seg da den eldste nærmet seg pensjonsalder. Da var barna ute av redet, og aldersforskjellen ble veldig tydelig på sitt vis. Men ett av barna deres hadde også et forhold hvor det var tretten års aldersforskjell på dem. De fikk ett felles barn da hun var 19, og det ble bestemt at forholdet ikke var noe å satse på, og grunnen til det var aldersforskjellen
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #28 Skrevet 22. november 2023 Brunello skrev (1 time siden): Jeg er uenig med deg. Tullete med så stor aldersforskjell så sent i livet. Ditt eksempel andre veien blir for drøyt, men sier du 23 og 36 får man i alle fall statistisk en god del gode år sammen. Er man 57, har man statistisk sett også en del gode år igjen, så jeg ser ikke bekymringen der og da, med en aldersforskjell der den ene er 44 og den andre 57. Jeg skjønner bekymnringen for hva som kan skje om 10+ år, men det er isolert sett ikke så sent i livet der og da. Anonymkode: 1ca39...068 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #29 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er man 57, har man statistisk sett også en del gode år igjen, så jeg ser ikke bekymringen der og da, med en aldersforskjell der den ene er 44 og den andre 57. Jeg skjønner bekymnringen for hva som kan skje om 10+ år, men det er isolert sett ikke så sent i livet der og da. Anonymkode: 1ca39...068 Isolert sett der og da går det helt fint. Men alle blir jo eldre. Man blir jo ikke sammen med noen med planer om å gjøre det slutt fem år senere. Det finnes mange ulike «kvinnefeller». En av dem er å bruke femti-sekstiårene på å være hjelpepleier for sin mye eldre mann. Anonymkode: 72150...439 2 1
Brunello Skrevet 22. november 2023 #30 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er man 57, har man statistisk sett også en del gode år igjen, så jeg ser ikke bekymringen der og da, med en aldersforskjell der den ene er 44 og den andre 57. Jeg skjønner bekymnringen for hva som kan skje om 10+ år, men det er isolert sett ikke så sent i livet der og da. Anonymkode: 1ca39...068 Ganske mange har dessverre ikke mer enn 10 (gode) år igjen når de er i slutten av 50-åra.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #31 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Isolert sett der og da går det helt fint. Men alle blir jo eldre. Man blir jo ikke sammen med noen med planer om å gjøre det slutt fem år senere. Det finnes mange ulike «kvinnefeller». En av dem er å bruke femti-sekstiårene på å være hjelpepleier for sin mye eldre mann. Anonymkode: 72150...439 Selvsagt blir alle eldre, og det er jo ikke slik at man nødvendigvis dater noen bare for en stund, men fordi man på tross av alderforskjellen likevel finner en så god match at man syntes det er verdt risikoen for det som eventuelt kan skje senere. Så man må avveie selv; er matchen så bra at man ikke kan la vedkommende gå, eller er det viktigere å ikke risikere at man kanskje ikke holder seg frisk resten av livet? Anonymkode: 1ca39...068
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #32 Skrevet 22. november 2023 Brunello skrev (5 minutter siden): Ganske mange har dessverre ikke mer enn 10 (gode) år igjen når de er i slutten av 50-åra. Og ganske mange er ganske spreke til de er godt over 70, og kanskje litt mer. Man vet ikke på forhånd, så det får være opp til den enkelte. Anonymkode: 1ca39...068
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #33 Skrevet 22. november 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Om dama syns det er ok med en betydelig eldre mann så kan det vel kanskje funke. Men han bør jammen være ung og sprek for alderen sin... Han er jo straks 60. Pensjonist om bare 10 år. Jeg er født i 77, og hadde aldri datet en mann som er såpass gammel. Anonymkode: 1d7ae...143 Betydelig eldre mann? Hun er jo selv 44, og er langt forbi sin beste alder. Anonymkode: 02677...748
Brunello Skrevet 22. november 2023 #34 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og ganske mange er ganske spreke til de er godt over 70, og kanskje litt mer. Man vet ikke på forhånd, så det får være opp til den enkelte. Anonymkode: 1ca39...068 Selvsagt er det opp til den enkelte. Jeg påpeker bare at det ikke er spesielt smart om en ønsker et statistisk sett langt og godt forhold. Jeg regner også med at de sprekeste mennene er overrepresentert i statistikken over menn som får ung kone, men er fortsatt av den oppfatning at det er mannen som gjør den beste dealen. 1 1
Brunello Skrevet 22. november 2023 #35 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Betydelig eldre mann? Hun er jo selv 44, og er langt forbi sin beste alder. Anonymkode: 02677...748 Kvinner på 44 er på topp seksuelt. Det er ikke menn på ca. 60. 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #36 Skrevet 22. november 2023 Jeg er gift med en 11år eldre mann. Vi har vært sammen i 13år og har flere barn sammen. Jeg anbefaler ikke en så stor aldersforskjell. Dette overrasker av og til folk rundt meg, som gjerne vil bruke oss som ett argument for at aldersforskjell på 10år+ er greit. Vi har det kjempe fint sammen, og omtales som ett av de sterkeste og fineste parene i omgangskretsen vår. Elsker hverandre, holder liv i forelskelsen, har felles interesser og like ønsker for livet. Men alderen henger der som en liten mørk sky man aldri blir kvitt. Og det merkes MER jo eldre vi blir. Hvis man tenker på alle utfordringer alle par har, så kan man med en slik aldersforskjell legge til like mange ekstrautfordringer. Det krever altså ekstra mye av forholdet. Jeg merker at han eldres. Utseendemessig gjør det meg ingenting, men holdninger og energinivå osv merkes og han henger ikke like lett med i endringer i samfunnet som meg. Og jeg skjønner jo at dette vil merkes mer for hvert tiår som går. Vi ble ett par «på tross av aldersforskjellen». Det vil si at ingen av oss søkte eldre/yngre partner, ingen av oss hadde hatt det før, og ingen av oss ønsket det. Men vi falt for hverandre og klarte ikke holde oss unna hverandre. Jeg angrer ikke! Han er min livs kjærlighet, og jeg vil dele resten av livet med ham. Men vi har begge to alltid ønsket at han var nærmere meg i alder. Og jeg kjenner litt mer på det nå enn før. Mens jeg fortsatt er ung når barna har flyttet hjemmefra, nærmer han seg pensjonistalder før sistemann flytter ut. Mens jeg fortsatt har «hele livet forran meg», nærmer han seg en alder hvor god helse ikke er en selvfølge. Mitt råd, som jeg har gitt til alle som har spurt meg oppover årene: unngå det hvis du kan! Er det fortsatt bare en mild forelskelse eller en flørt? Dra ut pluggen! Avslutt det! Ta den lille sorgen nå, istedenfor å leve med sorgen over aldersforskjellen resten av livet. Er man allerede «deep in» hvor man elsker personen og har knyttet ett liv sammen, skal man selvfølgelig ikke avslutte det KUN grunnet alder. Men er man i tvil om hvor man står, burde alderen være med på vektsiden «avslutte det mens leken er god». Og så får man veie sidene mot hverandre. Elsker man hverandre dypt og inderlig, har mye felles interesser og livssyn, så kan man velge å leve livet sammen til tross for aldersforskjellen. Og man kan ha ett godt liv sammen. Da velger man å leve livet sammen til tross for den lille grå skyen som aldri forsvinner. Og så må man bevisst ta det valget på ny og på ny resten av livet. Man må bevisst velge hverandre igjen og igjen, slik at den grå skyen ikke tar over. Anonymkode: 2ef83...394 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #37 Skrevet 22. november 2023 Brunello skrev (7 minutter siden): Selvsagt er det opp til den enkelte. Jeg påpeker bare at det ikke er spesielt smart om en ønsker et statistisk sett langt og godt forhold. Jeg regner også med at de sprekeste mennene er overrepresentert i statistikken over menn som får ung kone, men er fortsatt av den oppfatning at det er mannen som gjør den beste dealen. Man dater ikke statistikk, og selv om det er en litt større risiko så kan man ofte vurdere det opp mot den enkelte. Det er ikke alltid man kan se det selvsagt, men ofte kan man forutsi hvem som kommer til å få dårlig helse når de blir eldre til en viss grad. F. eks. hvis du dater en som ikke er fysisk aktiv, men oppe i åra, som spiser usunt, som har en jobb/karriere som er forbundet med høy risiko for ulykker/sykdom o.l. så kan man i noen grad vurdere ut fra det. Anonymkode: 1ca39...068
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #38 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Betydelig eldre mann? Hun er jo selv 44, og er langt forbi sin beste alder. Anonymkode: 02677...748 Hilsen mann? Anonymkode: 72150...439
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #39 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 20.33): Om 12-13 år blir det et problem. Anonymkode: 37750...0c0 Hvorfor være så opptatt av det som kanskje skjer om 10-20-30 år? Det er ikke sikkert noen av de er her om 10 år. Lev livet i dag! Plutselig er det slutt. Anonymkode: bd81a...ebb
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #40 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 20.04): Ja, mannen er 68 og jeg 79, fungerer veldig bra. Lykke til🥰 Anonymkode: e59d7...278 Haha, helt samme her. Fungerer eksepsjonelt. Anonymkode: 3070a...848
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå