Gå til innhold

Cravings på lakris

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har forstått man skal være litt forsiktig med lakris. Og det er jeg, MEN! Trenger litt tips til hvilken lakris som er litt lav i innhold på Glycyrrhizinsyrehar prøvd å Google uten hell. Noen som vet?

Anonymkode: e6b1d...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner ikke, men har spist lakris som normalt

Anonymkode: 7926c...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt spise lakris. Det skal rimelig store mengder til før det har noe å si.

Anonymkode: 95752...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakrisbåter skal ha ganske lavt innhold har jeg lest (gir mening, er jo mer sukker/gelatin!). Så de skal være trygt å spise ganske mye av av gangen. Selv foretrekker jeg ting med mer salt lakrissmak, og de inneholder jo mye ammoniumklorid (salmiakk), men de har alltid lakris i tillegg, og ikke så lett å vite hvor mye.

Dere som sier det skal store mengder til : jeg spiser typisk opp en tyrkisk pepper pose alene på en kveld, og kunne gjerne gjort det flere ganger i uka. Det er nok også over det som er anbefalt for ikke-gravide. Den mengden har jeg prøvd å unngå i svangerskapet 😛 men litt innimellom har det blitt. Nå har jeg hatt lavt blodtrykk hele veien, så det har betrygget meg litt.

Anonymkode: 00a43...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan godt spise lakris. Det skal rimelig store mengder til før det har noe å si.

Det stemmer ikke. Enkelte typer kan du nå høyeste anbefalte nivå av Glycyrrhizinsyre med bare et par biter. 

Ts, det går på mer enn bare blodtrykk. Det er ikke så mange måneder i løpet av livet ditt, hold deg til noen få biter. 

Anonymkode: beb3e...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, mht lakris er det ikke så store mengder som skal til.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det stemmer ikke. Enkelte typer kan du nå høyeste anbefalte nivå av Glycyrrhizinsyre med bare et par biter. 

Ts, det går på mer enn bare blodtrykk. Det er ikke så mange måneder i løpet av livet ditt, hold deg til noen få biter. 

Vel grensen for skadelig lugger vel på 15 stk nero sjokolader på en uke. 

Så om en spiser litt lakris går det helt fint. 

Anonymkode: ec99b...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vel grensen for skadelig lugger vel på 15 stk nero sjokolader på en uke. 

Så om en spiser litt lakris går det helt fint. 

Anonymkode: ec99b...0ea

Les linken jeg postet. Øvre grense er ikke det samme som trygg grense, og øvre grense gjelder alle. Som gravid bør man være ekstra forsiktig, altså være nærmere trygg grense enn øvre grense. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...