Gå til innhold

Internet archive er det bare meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier og å bruke dette ofte. Registrerer at det plutselig står 'borrow unawailable' på flere av de bøkene jeg har lånt der inne. 

 

Da f eks :

Henry VIII Court Church and conflict

Marilyn Monroe: The passion and the paradox 

Rip it up and start again. 

 

Det er sykt irriterende, men regner med at det kan være som følge av alt det surret de har havnet i de senere årene. Eller at de bare rydder plass. Håper på tips om andre online biblioteker. 

Anonymkode: f6335...c71

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvordan det er med utlån, men fant alle tre bøkene hos annas-archive.org; kanskje dette kan være til hjelp.

annas-archive.org/search?q=Henry+VIII+%3A+court%2C+church+and+conflict
annas-archive.org/search?q=Marilyn+Monroe%3A+The+passion+and+the+paradox
annas-archive.org/search?q=Rip+it+up+and+start+again+%3A+postpunk+1978-1984

Anonymkode: b0ca4...816

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vet ikke hvordan det er med utlån, men fant alle tre bøkene hos annas-archive.org; kanskje dette kan være til hjelp.

annas-archive.org/search?q=Henry+VIII+%3A+court%2C+church+and+conflict
annas-archive.org/search?q=Marilyn+Monroe%3A+The+passion+and+the+paradox
annas-archive.org/search?q=Rip+it+up+and+start+again+%3A+postpunk+1978-1984

Anonymkode: b0ca4...816

Jeg bruker ikke datamaskin. Man må dessuten ha nøkkel for og å bli medlem der. Gikk ikke. Men takk 🙂

Endret av Mari Y
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Mari Y said:

Jeg bruker ikke datamaskin. Man må dessuten ha nøkkel for og å bli medlem der. Gikk ikke. Men takk 🙂

Synd at det ikke gikk, men man trenger ikke medlemskap eller passord der - det er bare de to første lenkene som er for medlemmer, men ikke de andre.

Når du skriver at du ikke bruker datamaskin, tolker jeg det som at du bruker lesebrett eller noe annet der man trenger et annet filformat; det finnes mange (gratis) sider på nett der man kan ordne dette, og endre format fra for eksempel epub eller pdf til noe som er tilpasset enheten man bruker; på eksempelvis freeconvert.com eller convertio.co kan man konvertere til flere hundre formater, slik at dette ikke burde være noe problem.

Anonymkode: b0ca4...816

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare for en Internett-dumming hva slags bibliotek(?) dette er? Er det mulig å låne bøker på Internett? 

Anonymkode: 55598...af4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 21.34):

Kan noen forklare for en Internett-dumming hva slags bibliotek(?) dette er? Er det mulig å låne bøker på Internett? 

Anonymkode: 55598...af4

https://archive.org/

 

Ja. Men du er jo ikke dum fordi du ikke visste dette. Det er nok en feil mange kunne tatt 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...