Gå til innhold

Lillestrøm eller Larvik?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ville dere bodd i Lillestrøm eller Larvik? Hva er fordeler og ulemper?

Anonymkode: 46804...189

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Larvik for nærhet til sjøen og mulighet for havutsikt hjemme? Lillestrøm for nærhet til Oslo, større valgfrihet i arbeidslivet da det bare er en kort togtur inn til jobb derfra.

Kjenner ikke Larvik, da jeg kun har passert gjennom der i bil.

Anonymkode: 5ee69...e2b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er vel helt totalt ulike byer? Larvik en liten småby ved kysten med masse flått, danskebåten og Farris bad. Lillestrøm en by tett inntil Oslo, med storbyens problemer og tilbud. 

Satt på spissen

Anonymkode: 549ad...4df

• Liker 5
Skrevet

Hvor ville dere bodd og hvorfor?

Skrevet

Bor i Lillestrøm, hadde aldri flytte til Larvik.

Anonymkode: 5bc7d...6c3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bor i Lillestrøm, hadde aldri flytte til Larvik.

Samme her 

Anonymkode: c00d2...cf1

• Liker 4
Skrevet

Lillestrøm. Mer byfølelse enn Larvik, og det er nærmere Oslo.

Anonymkode: 4f5bb...9b7

• Liker 3
Skrevet

Liker du kyst, sol, lite snø og en by som er mest levende om sommeren så velger du Larvik.

Liker du mer innlandsklima, at det er kort vei til Oslo og har en grei toleranse for mygg så velger du Lillestrøm.

Begge byene har kino og kulturhus, greie skoler og fritidstilbud til barn og de samme kjedebutikkene.

Jeg bor ikke så langt unna Lillestrøm nå og har familie i Larvik så jeg har vært der mye. Jeg kunne fint bodd begge steder og bor der jeg bor nå fordi det har kort reisevei til jobben.

Anonymkode: 51c32...12c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Liker du kyst, sol, lite snø og en by som er mest levende om sommeren så velger du Larvik.

Liker du mer innlandsklima, at det er kort vei til Oslo og har en grei toleranse for mygg så velger du Lillestrøm.

Begge byene har kino og kulturhus, greie skoler og fritidstilbud til barn og de samme kjedebutikkene.

Jeg bor ikke så langt unna Lillestrøm nå og har familie i Larvik så jeg har vært der mye. Jeg kunne fint bodd begge steder og bor der jeg bor nå fordi det har kort reisevei til jobben.

Er det mye mygg i Lillestrøm og mye flått i Larvik?

Skrevet

Det er vell ikke mye snø i Lillestrøm heller? Eller?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vell ikke mye snø i Lillestrøm heller? Eller?

Nå er det ca 2mm

Skrevet

Har du vært i Larvik? Hvis ikke bør du ta en tur dit nå på vinteren. Det er absolutt ingenting som skjer der.

jeg hadde aldri valgt Larvik.. heller Sandefjord eller Tønsberg da. 

Anonymkode: 3f1e2...ada

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det mye mygg i Lillestrøm og mye flått i Larvik?

Ja mye flått i Larvik, alt av kystbyer nedover er ekstra utsatt der, nei ikke mye snø i Lillestrøm heller men blir mer enn ved Larvik kysten 

Skrevet

Hadde valgt Skien Porsgrunn, eller Helgeroa Stavern mer enn Larvik 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har du vært i Larvik? Hvis ikke bør du ta en tur dit nå på vinteren. Det er absolutt ingenting som skjer der.

jeg hadde aldri valgt Larvik.. heller Sandefjord eller Tønsberg da. 

Anonymkode: 3f1e2...ada

Ja, velger du en by langs kysten, men lenger nord enn Larvik, får du jo de fleste fordelene som både Larvik og Lillestrøm har. Kan jo vurdere byer enda nærmere enn Oslo enn Sfj og Tbg også.

Endret av anonym111111
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nå er det ca 2mm

2 mm snø er ingenting.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg var i Lillestrøm sentrum i sommer og så ikke en eneste mygg der. Satt ute å spiste i sentrum og gikk rundt i gatene der både før og etter men ingen mygg.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 16.08):

2 mm snø er ingenting.

Det var poenget da.

Anonymkode: 9a41b...e6c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det var poenget da.

Anonymkode: 9a41b...e6c

Jeg skjønte det. Men siden noen her skrev det var mere snø i Lillestrøm enn Larvik derfor nevnte jeg det.

Skrevet
On 11/20/2023 at 3:36 PM, Kaneel said:

Hadde valgt Skien Porsgrunn, eller Helgeroa Stavern mer enn Larvik 

Skien/Porsgrunn skjønner jeg fordi det er et av Norges største byområder med mer tilbud. 

Men - hvorfor Helgeroa eller Stavern? Begge steder er mer tungvindt å komme seg til enn Larvik og har dårligere tilbud på grunn av størrelsen.

Stavern har kun rundt 6000 innbyggere mot Larviks nesten 30.000. Helgeroa/Nevlunghavn er en(to) bygd(er) med tilsammen under 2000 innbyggere. Ikke mye å finne på der.

Anonymkode: c3209...c36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...