AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #1 Skrevet 20. november 2023 Hvis du som ikke er i risikogruppen får tilbud om koronavaksine, vil du ta den da? I såfall, hvorfor, hvorfor ikke? Anonymkode: c65ab...f77
anonym111111 Skrevet 20. november 2023 #2 Skrevet 20. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis du som ikke er i risikogruppen får tilbud om koronavaksine, vil du ta den da? I såfall, hvorfor, hvorfor ikke? Anonymkode: c65ab...f77 Nei, jeg har ikke tatt noen. Korona regnes ikke som en alvorlig sykdom for unge, friske. Ville du vaksinert deg eller brukt medikamenter mot alle andre milde sykdommer som finnes? Alle vaksiner/medikamenter har bivirkninger, og det er derfor ikke vanlig å anbefale det, dersom det ikke er et reelt behov. Endret 20. november 2023 av anonym111111 3 7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #3 Skrevet 20. november 2023 Nei. Fordi jeg trenger den ikke. Anonymkode: e1267...79d 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #4 Skrevet 20. november 2023 Nei! Har ikke tatt noen av dosene. Frisk å det går flere år i mellom at jeg har influensa. De rundt meg som tok "hysterisk" alle dosene er syke som fluer. De har ofte forkjølelse/ influensa. Mere enn det som er normalt for en voksen. Som er 34 ganger I løpet av et år. Anonymkode: fd19c...82d 3 1 7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #5 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei! Har ikke tatt noen av dosene. Frisk å det går flere år i mellom at jeg har influensa. De rundt meg som tok "hysterisk" alle dosene er syke som fluer. De har ofte forkjølelse/ influensa. Mere enn det som er normalt for en voksen. Som er 34 ganger I løpet av et år. Anonymkode: fd19c...82d Ups! Det skulle stå 3-4 . Ikke 34 ganger. Anonymkode: fd19c...82d 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #6 Skrevet 20. november 2023 Nei, har tatt det ''obligatoriske'', de to siste dosene. Jeg jobber ikke i helsevesenet eller et yrke hvor det er et krav, så stresser ikke med det. Anonymkode: 9074f...bf7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #7 Skrevet 20. november 2023 Nei, har ikke tatt noen selv om jeg er i risikogruppe. Og det er jeg såå glad for, når jeg ser så mye syk de er de som har tatt den. Kjenner også flere som ble kronisk syke etter å ha tatt den. Anonymkode: f39a6...716 4 5
Tunique Skrevet 20. november 2023 #8 Skrevet 20. november 2023 Ikke tatt vaksine mot korona da jeg anser vaksinene som farligere enn viruset. Har forøvrig ikke blitt syk av korona heller, men kjenner nok av vaksinerte som har blitt dårlige. 6 5
Purple_Pixiedust Skrevet 20. november 2023 #9 Skrevet 20. november 2023 Blir tullete å bruke anekdoter som bevis slik noen gjør i tråden her. Da kan vel jeg si at jeg har vaksinert meg, og jeg er aldri syk så og si. Symptomfri første gang med covid og kun lett feber i noen timer andre gang med covid. Men akkurat min erfaring/min antakelse om årsakssammenheng er egentlig passe verdiløs. Man må forske på gruppenivå og utelukke andre faktorer før man kan konkludere med noe. 6 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #10 Skrevet 20. november 2023 Jeg har en autoimmun sykdom og får på medisin som kan svekke immunforsvaret. Jeg har tatt fire doser, sitter fortsatt på gjerdet og vurderer oppfriskningsdosen som de anbefaler. Tror kanskje jeg dropper videre vaksinering nå. Anonymkode: c152c...c07 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #11 Skrevet 20. november 2023 Nei jeg sliter fortsatt med bivirkninger etter forrige dose, så jeg står over denne gang. Men har tatt influensavaksine. Anonymkode: 6fbcf...5fa 1 3 3
Gjest mirjia Skrevet 20. november 2023 #12 Skrevet 20. november 2023 Ja, det vil jeg. Av hensyn til meg selv, men først og fremst av hensyn til mer sårbare mennesker jeg kan bidra til å smitte.
anonym111111 Skrevet 20. november 2023 #13 Skrevet 20. november 2023 (endret) Purple_Pixiedust skrev (7 minutter siden): Blir tullete å bruke anekdoter som bevis slik noen gjør i tråden her. Da kan vel jeg si at jeg har vaksinert meg, og jeg er aldri syk så og si. Symptomfri første gang med covid og kun lett feber i noen timer andre gang med covid. Men akkurat min erfaring/min antakelse om årsakssammenheng er egentlig passe verdiløs. Man må forske på gruppenivå og utelukke andre faktorer før man kan konkludere med noe. Egenopplevde ting er selvsagt ikke bevis verken for den ene eller andre siden. Uavhengig av dette, vet vi at vaksiner/medikamenter ikke bør tas uten grunn. Selv om du, og mange andre ikke opplevde bivirkninger, er det jo ikke nødvendig å risikere det for en normalt sett mild sykdom. Vaksine er heller ingen garanti mot alvorlig koronasykdom, men da risikerer man bivirkninger i tillegg. Vaksine hindrer heller ikke smitte. Endret 20. november 2023 av anonym111111 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #14 Skrevet 20. november 2023 Ja, både influensa- og covidvaksine. Jeg har tro på sykdomsbegrensning via vaksinering. Anonymkode: 29e73...729 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #15 Skrevet 20. november 2023 mirjia skrev (6 minutter siden): Ja, det vil jeg. Av hensyn til meg selv, men først og fremst av hensyn til mer sårbare mennesker jeg kan bidra til å smitte. Du vet du smitter selv om du er vaksinert? Anonymkode: 1224d...6da 1 11
Gjest mirjia Skrevet 20. november 2023 #16 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du vet du smitter selv om du er vaksinert? Anonymkode: 1224d...6da "Det er to måter en vaksine kan redusere smittespredning på: En vaksine kan redusere sannsynligheten for at en person blir smittet i utgangspunktet. Da blir sjansen mindre for at smitten bringes videre i samfunnet. I tillegg kan vaksiner også beskytte mot smittespredning ved at personene som er vaksinerte, men som likevel får en infeksjon, er smittsomme i en kortere periode, eller er mindre smittsomme enn de som får sykdommen uten å være vaksinert." https://www.faktisk.no/artikler/z2qn2/stopper-koronavaksinene-smittespredning
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #17 Skrevet 20. november 2023 Jobber i helsevesenet og har tatt de 3 første, men kommer IKKE til å ta flere. Anonymkode: 16ff6...3a6 2 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #18 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har en autoimmun sykdom og får på medisin som kan svekke immunforsvaret. Jeg har tatt fire doser, sitter fortsatt på gjerdet og vurderer oppfriskningsdosen som de anbefaler. Tror kanskje jeg dropper videre vaksinering nå. Anonymkode: c152c...c07 Jeg har også en autoimmun sykdom og går på biologisk medisin ( immundempende). Har ikke tatt noen av vaksinene. Anonymkode: f39a6...716 4 3
Purple_Pixiedust Skrevet 20. november 2023 #19 Skrevet 20. november 2023 anonym111111 skrev (19 minutter siden): Egenopplevde ting er selvsagt ikke bevis verken for den ene eller andre siden. Uavhengig av dette, vet vi at vaksiner/medikamenter ikke bør tas uten grunn. Selv om du, og mange andre ikke opplevde bivirkninger, er det jo ikke nødvendig å risikere det for en normalt sett mild sykdom. Vaksine er heller ingen garanti mot alvorlig koronasykdom, men da risikerer man bivirkninger i tillegg. Vaksine hindrer heller ikke smitte. Det har jeg ikke sagt noe på. Det jeg kommenterte på var alle anekdoter som kom, som om de var en sannhet. 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #20 Skrevet 20. november 2023 Har tatt totalt 5 koronavaksiner. Mest på grunn av familie som er i risikosonen. Ikke hatt noen bivirkninger. Hatt hatt korona en gang, meget lite syk. Sykepleieren sa til meg når jeg tok siste dose nå at vaksinen svekkes og er lite effektiv etter 6 mnd. Derfor de anbefaler oppfriskingsvaksinene. Anonymkode: 87477...e94 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå