Gå til innhold

Har du det bedre uten p-stav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke sikker på om p-staven er skyld i alt, men jeg mistenker at jeg har bivirkninger i form av nedsatt sexlyst, blant annet.

Har aldri hatt en voldsom drive hva gjelder den biten, og legg til småbarnsperioden, så er dette sikkert også en del av problemet. Men jeg har aldri lyst på sex, noen gang. Det er ikke i tankene mine, engang, utover dårlig samvittighet over at samboer og jeg nå lever i et så godt som sexløst forhold. 

Lurer på om det kan ha blitt noe verre etter jeg satte inn denne p-staven også, for et par år siden. Tar i tillegg hormontabletter for å ha kontroll på store mellomblødninger som kommer med denne staven. Kan ikke bruke p-piller lenger, som er det jeg har brukt frem til p-stav ble satt inn.

Nå er jeg 36 år, og kunne egentlig tenkt meg å stoppe med alt av dette her. Vi skal ikke ha flere barn, så håpet er at samboer tar en liten snipp etterhvert, så slipper vi å tenke på det i det hele tatt.

Men har andre vært borti det samme, og følt bedring av å slutte med prevensjon, da gjerne p-stav? Eller er det andre steder jeg må prøve å finne svaret på hvorfor sexlyst mangler?

Anonymkode: fe440...2ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme, har P-stav selv. Har hatt 2 stk nå de siste 5 årene.

Anonymkode: 8f228...f52

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Lurer på det samme, har P-stav selv. Har hatt 2 stk nå de siste 5 årene.

Anonymkode: 8f228...f52

Merker du forskjell på tiden før p-stav og nå, med?

Skrevet

Jeg var i akkurat samme situasjon, satte inn p stav etter graviditet og trodde manglende sexlyst handlet om fasen vi var i. Etter jeg fjernet den har sexlysten kommet for fullt igjen og humøret er bedre :)

Anonymkode: 37594...a31

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg var i akkurat samme situasjon, satte inn p stav etter graviditet og trodde manglende sexlyst handlet om fasen vi var i. Etter jeg fjernet den har sexlysten kommet for fullt igjen og humøret er bedre :)

Anonymkode: 37594...a31

Er det sant?? Da skal jeg jammen få bestilt en time til å fjerne den! Er jo ingen garanti for at det samme gjelder for meg, men det er definitivt verdt et forsøk 🎉

Skrevet

Sånn er det med all hormonell prevensjon. Sånn var jeg på p-piller, spiral og pstav - suttet en periode og BAM sexlyst igjen, var visst ikke aseksuell som jeg trodde jeg hadde blitt. Men så er kondom riski og eg vil heller ha lite sexlyst enn abort.

Husk å bruk kondom om du ikke vil bli gravid da.

Anonymkode: 567d1...7d4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...