Gå til innhold

Er dette normalt fra en far?

Fremhevede innlegg

Skrevet

BF har over 1 million i lønn og 20 millioner i formue. Barnet fikk brukte klær og leker til bursdagen sin. Genseren så skikkelig utvaska ut. Barnet har eksem og sensitiv hud, så derfor liker jeg å kjøpe klær selv da mange brukte klær er vasket med parfyme og kommer fra hjem med dyr. Dette vet BF.

Jeg og familien er fra arbeiderklassen, og ingen har noensinne fått brukte klær og leker her hos oss. Samtidig har BF vært ute og reist fem ganger bare i år. To av gangene så han ikke barnet sitt på 3-4 uker. Så gir BF aldri hadekos når han reiser tilbake fra samvær. Han blir forbanna om jeg føler at han bryr seg mer om seg selv enn barnet sitt, men dette er kanskje normal atferd fra samværsforeldre? 

Anonymkode: 96eb8...f91

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, det er normalt. Du må huske å tenke på at han kanskje er opptatt av å spare miljøet. Å kjøpe brukt, veier ikke opp for flyreisene, men det er jo bedre enn ingenting…

Anonymkode: 57daf...cd6

• Nyttig 1
Skrevet

Regner med at dere ikke er sammen siden du kaller ham BF. Regner med at BF står for barnefar og ikke boyfriend.
Kanskje han er opptatt av miljøet og gjenbruk av ting?

Anonymkode: ff911...7db

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Regner med at dere ikke er sammen siden du kaller ham BF. Regner med at BF står for barnefar og ikke boyfriend.

Jøye meg, han høres skikkelig raus  ut mot ungen sin og ivaretagende av miljøet ut??? Not, det henger ikke på greip!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jada, det er normalt. Du må huske å tenke på at han kanskje er opptatt av å spare miljøet. Å kjøpe brukt, veier ikke opp for flyreisene, men det er jo bedre enn ingenting…

Anonymkode: 57daf...cd6

Nei, han er ikke opptatt av miljø og stemmer ytre høyre. Han hater Miljøpartiet.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som han ikke bryr seg så mye om barnet sitt ut fra det du skriver og ønsker å bruke minst mulig penger på ungen. Har du spurt han om hvorfor han ga brukte leker? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Stemmer. Nei, han er ikke opptatt av miljø og stemmer ytre høyre. Han hater Miljøpartiet.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke normalt å ha over en mill i lønn og over 20 mill i formue. Det vet du hvis du kommer fra arbeiderklassen.

Anonymkode: 4dc6c...47c

• Liker 1
Skrevet
Just now, urenluren said:

Høres ut som han ikke bryr seg så mye om barnet sitt ut fra det du skriver og ønsker å bruke minst mulig penger på ungen. Har du spurt han om hvorfor han ga brukte leker? 

Nei, jeg har ikke turt. Jeg lot det passere for å ikke lage en unødvendig konflikt, men synes det er rart. Han mener vel at barnet vokser ut av det innen kort tid tenker jeg. Det er så rart han aldri kan kjøpe noe dyrt til sitt eget barn, men kan bruke 50.000 kr på en reise eller en vinflaske.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror ikke de som er mye ute og reiser generelt bryr seg så mye om miljø da, men jeg vet ikke. Høres mer som om han bare ikke har lyst til å ha et barn.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

BF har over 1 million i lønn og 20 millioner i formue. Barnet fikk brukte klær og leker til bursdagen sin. Genseren så skikkelig utvaska ut. Barnet har eksem og sensitiv hud, så derfor liker jeg å kjøpe klær selv da mange brukte klær er vasket med parfyme og kommer fra hjem med dyr. Dette vet BF.

Jeg og familien er fra arbeiderklassen, og ingen har noensinne fått brukte klær og leker her hos oss. Samtidig har BF vært ute og reist fem ganger bare i år. To av gangene så han ikke barnet sitt på 3-4 uker. Så gir BF aldri hadekos når han reiser tilbake fra samvær. Han blir forbanna om jeg føler at han bryr seg mer om seg selv enn barnet sitt, men dette er kanskje normal atferd fra samværsforeldre? 

Du liker å kjøpe nye klær - vel vitende om at enhver med eksemhud vasker klær 10-20 ganger før de overhodet bruker dem - fordi de ikke har vært «vasket med parfyme»?

Nye klær er derimot innsatt med kjemikalier som er såpass farlige at brukte klær bør være noe enhver forelder velger. 

Uansett: folk uten penger legger prestisje i å bruke penger. Folk med penger legger prestisje i å spare penger. Å kjøpe brukt er høy prestisje i sosiale lag du ønsker at barna skal vokse opp i og leve i som voksne. Det samme er å bære og reparere det man har. Så begynn å bøte. (Du ønsker virkelig ikke at barna ender opp i miljøer som ser ned på brukte ting)

Anonymkode: c55e6...635

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor er du sammen med en sånn dust? hahaha :knegg:

Anonymkode: 7dad0...199

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, han er ikke opptatt av miljø og stemmer ytre høyre. Han hater Miljøpartiet.

Hva er 'ytre høyre'? FrP? Og hvorfor skal man stemme Miljøpartiet om man bryr seg om miljøet? Det vil vel verre litt mer strategisk å stemme på partier som vil videreføre verdens reneste oljeproduksjon, spesielt når alternativet er at Kina eller Russland tar over den tapte markedsandelen på dagen. Handelssanksjonene mot land vi ikke liker kommer ikke til å vare evig. Blir litt søkt å snakke om blomsterkasser og sykkelstier i den store sammenhengen spør du meg, men...

• Liker 1
Skrevet

Hvis han utsetter barnet for eksempel og utslett gjentatte ganger av klærne han kjøper, ta kontakt med helsesøster. Eller ta kontakt med legen, så får en av de ta en alvorsprat med han så han forstår hva slags klær han må velge. Det er eneste måten å komme igjennom hos egoister på. 

Anonymkode: b8615...43f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Evt skaff dokumentasjon av legen på hva slags klær som er godkjent og hvorfor. 

Ellers er det ikke veldig skadelig med brukte klær. Bare be han om å vaske det godt med riktig vaskemiddel før bruk. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper ofte brukt til barnet mitt, men det er klær og ting hun trenger. Dette er ikke noe jeg pakker inn og gir henne i gave. Det er veldig spesielt.

Jeg tenker han er gjerrig, eller utsatt/ glemt å kjøpe gave så måtte han bare kjøpe noe på finn samme dagen om det var feiring på en søndag og butikkene var stengt. 

• Liker 2
Skrevet

Du virker litt materialistisk? Jeg forstår ikke problemet med at barnet lærer gjenbruk. Og det er jo bare tull at nye klær er bedre enn brukte ift eksem fordi nye klær alltid inneholder kjemikalier. Det er derfor nye klær alltid skal vaskes før bruk. 

Dersom faren nedprioriterer sitt eget barn ift tidsbruk er det synd. Men du må ikke overføre din bitterhet på barnet. 

Anonymkode: ba0cc...d80

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, HemmeligSpion said:

Hva er 'ytre høyre'? FrP? Og hvorfor skal man stemme Miljøpartiet om man bryr seg om miljøet? Det vil vel verre litt mer strategisk å stemme på partier som vil videreføre verdens reneste oljeproduksjon, spesielt når alternativet er at Kina eller Russland tar over den tapte markedsandelen på dagen. Handelssanksjonene mot land vi ikke liker kommer ikke til å vare evig. Blir litt søkt å snakke om blomsterkasser og sykkelstier i den store sammenhengen spør du meg, men...

Norgesdemokratene og Alliansen....

• Nyttig 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Du virker litt materialistisk? Jeg forstår ikke problemet med at barnet lærer gjenbruk. Og det er jo bare tull at nye klær er bedre enn brukte ift eksem fordi nye klær alltid inneholder kjemikalier. Det er derfor nye klær alltid skal vaskes før bruk. 

Dersom faren nedprioriterer sitt eget barn ift tidsbruk er det synd. Men du må ikke overføre din bitterhet på barnet. 

Anonymkode: ba0cc...d80

Poenget er at BF ikke er interessert i gjenbruk da. Han kjøpte sin splitternye Porsche cash og har ingen lån på den. Han kjøpte et maleri til 100.000 kr. Han går ute og spiser på restauranter stadig vekk. Så får barnet en brukt genser fra Finn til 200 kr. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Evt skaff dokumentasjon av legen på hva slags klær som er godkjent og hvorfor. 

Ellers er det ikke veldig skadelig med brukte klær. Bare be han om å vaske det godt med riktig vaskemiddel før bruk. 

Han vasket det ikke før bruk. Jeg har gjort det selv, men jeg kommer til å gi dette plagget til Røde Kors til noen barn som virkelig trenger det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...