Gå til innhold

Hjelp til strikkeoppskrift.


Lilan

Anbefalte innlegg

IMG_4560.jpeg.4692a7871bcbda40e2cd3b23427cac58.jpeg
 

Har strikket rundt og rundt no, og har delt arb. i to, men siden eg må ha alt inn med teskje, så lurer eg på om eg no skal strikke alle pinner rett (og er ein pinne alle maskene strikket på en pinne?) og felle annenhver pinne?
Har strikket en gang rett over alle maskene no, men usikker på forsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal strikke glattstrikk, siden du strikker frem og tilbake skal du strikke rett på rettsiden og vrang på vrangsiden. (Hadde du strikket rett hele tiden hadde det blitt riller.) Fell 2 m på annenhver pinne ja, på rettsiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rufs skrev (21 minutter siden):

Du skal strikke glattstrikk, siden du strikker frem og tilbake skal du strikke rett på rettsiden og vrang på vrangsiden. (Hadde du strikket rett hele tiden hadde det blitt riller.) Fell 2 m på annenhver pinne ja, på rettsiden. 

Må eg rekke opp den første pinnen eg strikker rett da, og strikke den vrang? Slik at andre pinne blir rett? 
 

Beklager dumme spm, men er bare vant til å strikke rett fram….. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lilan said:

Må eg rekke opp den første pinnen eg strikker rett da, og strikke den vrang? Slik at andre pinne blir rett? 
 

Beklager dumme spm, men er bare vant til å strikke rett fram….. 

Har du strikket rett på vrangen? Da må du rekke opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 pinne er alle maskene ja. Når du skal strikke glattstrikk må du strikke vrangt når du nå snur pinnen. På den måten får du samme struktur som om du strikker rundt og rundt på rundpinner. Ellers vil du få samme struktur som vrangbord på en genser. 
Du skal felle på de omgangene du strikker rettmasker.

Anonymkode: 625f6...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to, tror eg har forstått det rett no. Fint med strikkehjelp på nettet. 

ser ut til at eg må rekke opp en omgang, blir bedre med tiden😊
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...