Gå til innhold

Skeie ut i helgene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går det fint å skeie ut hele helgen under vektnedgang?

Anonymkode: da952...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er hele helgen? Fredag, lørdag og søndag? I så tilfelle vil jeg si nei. I hvert fall om det er snakk om mer enn litt per dag. 

Selv holder jeg meg til kun lørdag. Men prøver å unngå å skeie ut for mye da også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvordan du spiser i ukedagene. Er kaloriunderskuddet såpass stort at du ikke kommer i overskudd totalt etter helgen? Du kan jo også bare prøve og se. 

Anonymkode: 7ccdc...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, stopp alt av søppelmat. Velger du å spise dritt i helgene klarer du ikke stoppe avhengigheten din.

Ingen trenger snop :) 

Anonymkode: f2fca...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må nok definere litt mer hva du mener med å skeie ut og om du mener hele helga? Forskjell på 10 biter smågodt eller 4000 kalorier I løpet av helga.

Anonymkode: 44597...024

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så lurt, vet av egen erfaring at om jeg prøver ligge cirka 500 kcal i kaloriunderskudd i ukedagene så skal det ikke så mye "utskeiing" til i helgen før hele ukesunderskuddet er nullet ut og det blir stagnering eller vekten går motsatt vei av planlagt

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med skeie ut da? Jeg er mindre nøye i helgene, men det betyr at jeg tar en brødskive istedenfor knekkebrød til frokost. Spiser meg tilfreds/passe mett til normalt sunn middag istedenfor å ikke spise meg helt mett. Tok et glass vin til maten lørdag. Jeg tok en krumkaker på besøk søndag.

Det betyr ikke fri flyt av godteri og junkfood liksom. Men du oppdager jo med en gang om du fortsetter å gå ned i vekt eller ikke

Men dette er sånn jeg lever for å holde meg slank. Mulig du må være strengere for å gå ned. Men hvis du er veldig stor, kan man jo gå ned i vekt selv om man spiser ganske mye.

Anonymkode: 7ccdc...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Du er flink mandag til fredag. Da har du spist i underskudd.

Lørdag og søndag skeier du ut sånn at underskuddet går i null eller du spiser faktisk mer enn underskuddet.

Da ligger du som regel på samme vekt eller du går opp.

Du kan Skeie ut, men skal du ha fremgang burde du ikke det 👍

Anonymkode: 022f8...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg noe som er viktig for deg, innenfor en gitt kalorimengde som er passe for deg, og sett deg godt til rette og nyt det den dagen det passer best. 
Det er lov å kose seg, men hva folk legger i det, og enda mer hva folk legger i å skeie ut varierer jo. En kan jo kose seg med annet enn mat også, og det kan være fint å øve på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor stor utskeielsen er og hvor lenge den varer. Og på underskuddet ditt i ukedagene. Litt ekstra lørdagskveld kan nok gå bra, men om du skal skeie ut fre-søn så kan det hende vinninga går opp i spinninga. Det vil du jo se etter noen uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke enkeltdagene som er avgjørende for resultatet. Det er gjennomsnittet over tid.
Det er ingen problemer gå ned i vekt, og skeie ut i helgene. 
Men hvis ukedagene består av ett inntak som er med ett lite underskudd, og man fråtser i stort overskudd i helgene, så blir totalen ett overskudd, og dermed vektoppgang. 
Har man ett passende underskudd i ukedagene, og skeier ut med en øl og en fløteskvett i kaffen i helga, så vil totalen fortsatt ett underskudd og dermed vektnedgang. 

Jeg har ett mye høyere kaloriinntak i helgene, jeg både drikker øl og vin, og spiser mye sjokolade eller potetgull. Lager mat med rømme eller fløte, spiser salami og majones til frokost, eller lager ostesmørbrød med masse ost. 
Men mitt gjennomsnittlige kaloriinntak over tid er underskudd, og gir vektnedgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...