AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #21 Skrevet 19. november 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvorfor gjør du ikke en enkel og rimelig oppgradering? Mal veggene i farger som harmonerer med gulv, bytt ut gardiner og sofaputer, osv. Leiligheten min så ikke ut da jeg flyttet inn. Gul og slitt parkett, stygge vegger. Alle vegger er sparklet og malt i farge som passer parketten, kjøkkeninnredningen er malt, og det har blitt veldig fint her. Finn løsninger der dere er, tenker jeg. Anonymkode: ec39e...bab TS, hvis du vil ha fargeveiledning/interiørtips, så kan du ta bilder av leiligheten og ta med til Fargerike f.eks. Vi kan også snakke på pm hvis du oppriktig ønsker å fikse hjemmet, så kan jeg hjelpe med forslag til farger og tekstil. Det er sykt mye bra man får kjøpt brukt, det meste jeg har er fra Finn og bruktbutikker, alt fra sofabord til tvbenk til tekstiler. Og her er det FINT Anonymkode: ec39e...bab 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #22 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): TS, hvis du vil ha fargeveiledning/interiørtips, så kan du ta bilder av leiligheten og ta med til Fargerike f.eks. Vi kan også snakke på pm hvis du oppriktig ønsker å fikse hjemmet, så kan jeg hjelpe med forslag til farger og tekstil. Det er sykt mye bra man får kjøpt brukt, det meste jeg har er fra Finn og bruktbutikker, alt fra sofabord til tvbenk til tekstiler. Og her er det FINT Anonymkode: ec39e...bab Takk, det hadde faktisk vært litt interessant. Vet du (eller noen andre) hvordan jeg kan male vegger med masse synlige ledninger på? Anonymkode: 81edb...01d 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #23 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Men hvorfor gjør du ikke en enkel og rimelig oppgradering? Mal veggene i farger som harmonerer med gulv, bytt ut gardiner og sofaputer, osv. Leiligheten min så ikke ut da jeg flyttet inn. Gul og slitt parkett, stygge vegger. Alle vegger er sparklet og malt i farge som passer parketten, kjøkkeninnredningen er malt, og det har blitt veldig fint her. Finn løsninger der dere er, tenker jeg. Anonymkode: ec39e...bab Har du sparklet og malt alle veggene selv? Er ikke det sykt mye jobb og vanskelig, masse pussing osv? Veggene her har tapeter med ulike teksturer, øverst er det glatt og nederst er det struktur/boblete. Innimellom er det glipper mellom disse tapetene. Og så er det mange ledninger utenpå, langs med lister og noen steder midt på veggen… vet ærlig talt ikke hvordan jeg skulle fått det fint. Anonymkode: 81edb...01d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #24 Skrevet 19. november 2023 Tenkte litt på tapetfornyer, men vet ikke hvordan jeg får det fint på plass 😕 Anonymkode: 81edb...01d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #25 Skrevet 19. november 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: Har du sparklet og malt alle veggene selv? Er ikke det sykt mye jobb og vanskelig, masse pussing osv? Veggene her har tapeter med ulike teksturer, øverst er det glatt og nederst er det struktur/boblete. Innimellom er det glipper mellom disse tapetene. Og så er det mange ledninger utenpå, langs med lister og noen steder midt på veggen… vet ærlig talt ikke hvordan jeg skulle fått det fint. Anonymkode: 81edb...01d Ja, men jeg har jo ikke helsparklet, bare der det har vært hull etter skruer osv. Ta deg en tur til Fargerike eller obs bygg etc for å høre hva de anbefaler som beste løsning for veggene dine med forskjellig struktur. Det finnes en tapet man kan ta rett over som gir glatte fine vegger, men den koster en del (og da må du sikkert ha en som gjør jobben også). Er det en list/kant som skiller overgangen mellom glatt og strutktur på tapet? Hvis du maler med supermattt maling (jotun pure color), så kan det dempe den synlige strukturen. Hos meg er det 90 talls tapet med masse struktur, og det syns nesten ikke med denne malingen. Anonymkode: ec39e...bab
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #26 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det en list/kant som skiller overgangen mellom glatt og strutktur på tapet? Nei, det er bare to ulike tapeter med masse skjøter. Veldig merkelig egentlig. Som om man bare har flekket på med noe nytt når man gikk tom for tapet. Ikke er den festet ordentlig heller. Anonymkode: 81edb...01d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #27 Skrevet 19. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, det er bare to ulike tapeter med masse skjøter. Veldig merkelig egentlig. Som om man bare har flekket på med noe nytt når man gikk tom for tapet. Ikke er den festet ordentlig heller. Anonymkode: 81edb...01d Da kan du enten få satt opp smartpanel, eller få tapetsert over. Prismessig kan det lønne seg å ta en tur til obs bygg hvis du har det i nærheten. Anonymkode: ec39e...bab
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #28 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Da kan du enten få satt opp smartpanel, eller få tapetsert over. Prismessig kan det lønne seg å ta en tur til obs bygg hvis du har det i nærheten. Anonymkode: ec39e...bab Da må jeg leie en snekker? Vet ikke hvordan få det på med de ledningene. Anonymkode: 81edb...01d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #29 Skrevet 19. november 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Da må jeg leie en snekker? Vet ikke hvordan få det på med de ledningene. Anonymkode: 81edb...01d Jepp. Det er store variasjoner i priser på slike tjenester, velger du snekker direkte fra f.eks Fargerike, så blir det unødvendig dyrt. Få inn et par på befaring (hør etter anbefalinger), og se hva det kan bli snakk om. Hvis det er kaos med ledninger så kanskje det er på tide at en elektriker kommer og fikser? Hør med snekker ved befaring, evnt ta bilde av hvordan det ser ut og ta med til en elektriker for å høre. Anonymkode: ec39e...bab
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå